Gå til innhold

Boikott av Earth Hour

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b
Jeg er for miljøtiltak som faktisk virker.

BTW: hybelen min har hatt 5 grader celcius i mesteparten av vinter.

Idealtemperaturen i et kjøleskap er 2-4 grader. Hadde du senket tempen i hybelen din litt mer, så hadde du kunnet trekke ut kontakten fra kjøleskapet samtidig også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting som faktisk virker? Blir jo som om velferden skulle bli basert på at ein kunne betale pengar til statskassa "om ein hadde lyst". Det ville ikkje fungert fordi ein stor del av befolkninga stort sett ikkje bryr seg. Staten må ta ansvar om ein skal få gjennom noke serleg sparetiltak med større omfang som virker. Men no er no strømmen vår stort sett miljøvennelig. men vår egen stat kan sette press på andre land osv :)

Lenke til kommentar
Alle som sitter her på forumet bryr seg tydeligvis ikke. :D

Som meg bekjent bruker PC-en GANSKE MYE mer strøm enn en ussel lampe?

Ikke nødvendigvis. Laderen til laptopen min er på 65w f.eks.

edit: Men så står alle lys i huset på med unntak av et par rom som ikke er i bruk pluss 3 datamaskiner her da. :p

Endret av Lars
Lenke til kommentar
MOT SIN HENSIKT?

Hensikten er å demonstrere ved å vise at vi bryr oss, korleis vi gjer det er eigentleg usakleg.

Eksakt. Dere gjør det ikke for å faktisk hjelpe miljøet, men for å vise hvor jævlig omtenksomme dere er uten at det går ut over resten av hverdagen deres. Hvis man bryr seg så mye om miljøet får du faktisk ta å gjøre noe som hjelper, selv om det kanskje er litt mer arbeid.

Du har forstått det.

Jeg er for miljøtiltak som faktisk virker.

BTW: hybelen min har hatt 5 grader celcius i mesteparten av vinter.

Idealtemperaturen i et kjøleskap er 2-4 grader. Hadde du senket tempen i hybelen din litt mer, så hadde du kunnet trekke ut kontakten fra kjøleskapet samtidig også ;)

Men da nærmer det seg en temperatur som kan bidra til at rør fryser, og det er heller ikke bra.

Alle som sitter her på forumet bryr seg tydeligvis ikke. :D

Som meg bekjent bruker PC-en GANSKE MYE mer strøm enn en ussel lampe?

En normal PC trekker vel rundt 200W i snitt under bruk, alt etter last og maskinvare. Så kan du regne ut hvor mange lyspærer på 60W du har i gangen, stua, kjøkken osv.
Lenke til kommentar
Ting som faktisk virker? Blir jo som om velferden skulle bli basert på at ein kunne betale pengar til statskassa "om ein hadde lyst". Det ville ikkje fungert fordi ein stor del av befolkninga stort sett ikkje bryr seg. Staten må ta ansvar om ein skal få gjennom noke serleg sparetiltak med større omfang som virker. Men no er no strømmen vår stort sett miljøvennelig. men vår egen stat kan sette press på andre land osv :)

Staten kommer ikke til å ta ansvar fordi temaet for øyeblikket er meget omstridt. Både på politisk og vitenskapelig plan. Man kan ikke forvente at politikerne skal handle på noe som er under så sterk debatt. Alle dere som er i slik harnisk over miljøendringene begynne å sette i gang tiltak som faktisk hjelper i stedet for å drive med slike tulletiltak som ikke har noen annen hensikt enn å vise 'hvor mye du bryr deg'.

Lenke til kommentar

Verden bryr seg :)

Å sette eit poeng, Demonstrasjonstoget på 60-70 tallet som talte for kvinnene, miljøet og mot vietnam-krigen hadde ingen umiddelbar virkning dei heller. Menneskleg engasjemang påverker andre og vi kan jo håpe på ein meir rasjonell framtid :)

Staten kommer ikke til å ta ansvar fordi temaet for øyeblikket er meget omstridt. Både på politisk og vitenskapelig plan. Man kan ikke forvente at politikerne skal handle på noe som er under så sterk debatt. Alle dere som er i slik harnisk over miljøendringene begynne å sette i gang tiltak som faktisk hjelper i stedet for å drive med slike tulletiltak som ikke har noen annen hensikt enn å vise 'hvor mye du bryr deg'.

Omstridt og omstridt, Det er kanskje omstridt om det er vits med miljøtiltak om ein er FRP'er. Ellers er dei fleste einige. Kor mykje dei handler derimot er det verre med, det ein kan håpe å påverke no :)

Lenke til kommentar

Denne lille timen som INGEN bryr seg om å slukke lyset, sparer mindre enn det vi kunne spart på om Google hadde skiftet sidene sine til en mørkere farge.

Men likevel: Earth Hour er tydligvis ikke bare for å spare strøm, men for å gi politikerene noe å tenke på, og for å gi dem som kjører bensinslukere enn dårlig grunn til å få bedre samvittighet på.

Zulboom

Lenke til kommentar
Du demonsterer ikke mot fiske ved å ødelegge for fisken, eller mot alkohol med å drikke den opp. Litt satt på spissen, men så banalt er det.

Med din tankegang så demonstrerer du vel heller ikkje mot ein krig med å gå rundt å veive med skilt i Oslo. Eg trur ikkje ein redder miljøet med ein times strømfråvær, eg trur heller ikkje ein øydelegger miljøet noke nemneverdig meir enn vi gjer ved å slite litt på lamper. Det er heller ikkje poenget.

Lenke til kommentar
Dette var den mest fornuftige tråden som har blitt startet her i dag!! Nei, til atomvåpen.. Nei, til Earth Hour.. :)

Tja, fornuftig og fornuftig. Bli ikke helt overasket om denne tråden flyttes til Oppslagstavlen.

Ja til atomvåpen, tja til Earth Hour.

Lurte litt på om jeg skule delta selv, men glemte hele greia. Uansett er det langt fler ting man kan gjøre både symbolsk og handlekraftig som er relevant til miljøet.

Lenke til kommentar
Du demonsterer ikke mot fiske ved å ødelegge for fisken, eller mot alkohol med å drikke den opp. Litt satt på spissen, men så banalt er det.

Du har vel ikke noe kilder på at det totalt brukes mere strøm pga earth hour? Har hardt for å tro at det brukes noe mere pga det, slitasjen på å skru av og på lyset en gang er ekstremt minimal.

(Lukter troll lang vei her)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...