Gå til innhold

Boikott av Earth Hour


Anbefalte innlegg

Du har vel ikke noe kilder på at det totalt brukes mere strøm pga earth hour? Har hardt for å tro at det brukes noe mere pga det, slitasjen på å skru av og på lyset en gang er ekstremt minimal.

(Lukter troll lang vei her)

 

Hvor raskt tror du man kan skru av et kjernekraftverk eller et kullkraftverk for å kompensere for den reduserte energibruken.

 

Det blir som å sette bilen i fri å la den svive på tomgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er kun symbolsk så denne tråden er elendig i seg selv.

 

 

Hvem er med da? Hele huset vårt er mørklagt. :)

 

Bortsett fra pcen ? :p

 

pcer står ikke i kontrakten. :wee:

Samme som meg :D

 

Greit nok at den må ladest opp igjen om 18 minutter, men poenget er jo å ikkje bruke strøm den timen for å vise kva ein meiner om miljøsvineri :)

Lenke til kommentar
Samme som meg :D

 

Greit nok at den må ladest opp igjen om 18 minutter, men poenget er jo å ikkje bruke strøm den timen for å vise kva ein meiner om miljøsvineri :)

 

Det er altså ikke elektrisk strøm i ditt batteri ?

 

Hva går pcen på da ? Luft og Kjærlighet.

 

Der takker jeg for meg, nå skal jeg på kino å se på lysende bilder.

 

Men for å spare miljøet får jeg en kompis til å kjøre, vi kjører faktisk 4 sammen, må tenke på miljøet vet dere ;)

Lenke til kommentar
Jeg stemmer på førstepostingen og trådoverskriften til månedens mest idiotiske innlegg her på diskusjon.no :woot:
Deg om det. Hvis du ikke har noe saklig argumentasjon for det kan du finne deg en annen hobby. Jeg er for miljøtiltak som faktisk virker. BTW: hybelen min har hatt 5 grader celcius i mesteparten av vinter.
Det er din manglende fantasi eller trangsyn som gjør det hele komisk. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Handlingen i seg selv er vel ikke så dum, og jeg tror det hadde blitt morsomt viss hele Norge ble mørklagt. Slik jeg har forstått det er dette ei symbolhandling som «skal gi en vekker til politikerne», slik at de gjør mer for å hindre klimaforandringer som allikevel kommer til å skje.

 

Nå er vel ikke handlingen i seg selv heller så veldig miljøvennlig. Earth Hour er håpløst, og blir av meg boikottet i denne stund.

Lenke til kommentar
Du demonsterer ikke mot fiske ved å ødelegge for fisken, eller mot alkohol med å drikke den opp. Litt satt på spissen, men så banalt er det.

 

Du har vel ikke noe kilder på at det totalt brukes mere strøm pga earth hour? Har hardt for å tro at det brukes noe mere pga det, slitasjen på å skru av og på lyset en gang er ekstremt minimal.

 

(Lukter troll lang vei her)

Saken er at opptil flere milliarder lyspærer skrus av og på unødvendig. Summen av slitasje tilsier at ganske mange pærer må byttes som følge av dette.

 

Hvis du ikke kan være mer saklig så skal du ikke snakke om troll.

 

Om folk ønsker å vise at de tar miljøproblemer på alvor, kan de vise det med å gjøre noe som faktisk bidrar positivt.

Lenke til kommentar
Du demonsterer ikke mot fiske ved å ødelegge for fisken, eller mot alkohol med å drikke den opp. Litt satt på spissen, men så banalt er det.

 

Du har vel ikke noe kilder på at det totalt brukes mere strøm pga earth hour? Har hardt for å tro at det brukes noe mere pga det, slitasjen på å skru av og på lyset en gang er ekstremt minimal.

 

(Lukter troll lang vei her)

Saken er at opptil flere milliarder lyspærer skrus av og på unødvendig. Summen av slitasje tilsier at ganske mange pærer må byttes som følge av dette.

 

Hvis du ikke kan være mer saklig så skal du ikke snakke om troll.

 

Om folk ønsker å vise at de tar miljøproblemer på alvor, kan de vise det med å gjøre noe som faktisk bidrar positivt.

 

At du lager denne tråden her sliter på mange tastatur og prosessorer!!

Lenke til kommentar
På grunn av at dette ikke er et miljøtiltak demonsterer jeg derfor med å la så mange av lysene stå på, for å understreke hvor banalt dumt Earth Hour. Jeg håper at flest mulig vil ta til fornuften og gjøre det samme.

Om jeg har forstått deg rett her så oppfordrer du til å forbruke så mye strøm en bare kan fordi du mener denne aksjonen ikke bidrar til å ta vare på miljøet? :blink:

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Samme som meg :D

 

Greit nok at den må ladest opp igjen om 18 minutter, men poenget er jo å ikkje bruke strøm den timen for å vise kva ein meiner om miljøsvineri :)

 

Det er altså ikke elektrisk strøm i ditt batteri ?

 

Hva går pcen på da ? Luft og Kjærlighet.

 

Der takker jeg for meg, nå skal jeg på kino å se på lysende bilder.

 

Men for å spare miljøet får jeg en kompis til å kjøre, vi kjører faktisk 4 sammen, må tenke på miljøet vet dere ;)

Min pc er ein "laptop" Altså kan eg skru skjermstyrken på minste og framleis sitte med den i 2-3 timer uten problemer.

 

Men folk oppfører seg jo som dei ikkje veit kva ein "symbolhandling er". Eit demonstrasjonstog gjer ikkje noke direkte med noko som helst heller. Folk her bare kverulerer.

Lenke til kommentar
På grunn av at dette ikke er et miljøtiltak demonsterer jeg derfor med å la så mange av lysene stå på, for å understreke hvor banalt dumt Earth Hour. Jeg håper at flest mulig vil ta til fornuften og gjøre det samme.

Om jeg har forstått deg rett så oppfordrer du til å forbruke så mye strøm en bare kan fordi du mener denne aksjonen ikke bidrar til å ta vare på miljøet? :blink:

Jeg skrudde på noen ekstra lamper for å vise min avstand til Earth Hour fordi den ikke bidrar positivt. Dette for å understreke hvor banalt det er. Og jeg har aldri hevdet at mitt mottiltak er miljøvennlig heller.
Lenke til kommentar
Du har vel ikke noe kilder på at det totalt brukes mere strøm pga earth hour? Har hardt for å tro at det brukes noe mere pga det, slitasjen på å skru av og på lyset en gang er ekstremt minimal.

(Lukter troll lang vei her)

 

Hvor raskt tror du man kan skru av et kjernekraftverk eller et kullkraftverk for å kompensere for den reduserte energibruken.

 

Det blir som å sette bilen i fri å la den svive på tomgang.

 

Siden Earth hour har blitt planlagt lenge tipper jeg de som driver med energi har dette fint under kontroll.

 

<snip>
Saken er at opptil flere milliarder lyspærer skrus av og på unødvendig. Summen av slitasje tilsier at ganske mange pærer må byttes som følge av dette.

 

Hvis du ikke kan være mer saklig så skal du ikke snakke om troll.

 

Om folk ønsker å vise at de tar miljøproblemer på alvor, kan de vise det med å gjøre noe som faktisk bidrar positivt.

 

Mythbusters (Episode 69) viste at det å la lyset stå på istedet for å slå det av og på brukte mere strøm, de viste også at slitasjen hadde av og på skruinga hadde null å si.

Skjønner enda ikke hvor du får det fra at pærer dør som fluer om de blir skrudd av og på noen få ganger (Kom gjerne med kilder som viser det motsatte)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar
Et annet aspekt ved saken; der gatelykter slås av, øker risikoen for innbrudd.

 

Innbrudd kan føre til tap av energi-slukende dingser, noe som har en mye større innvirkning på miljøet.

Hehe, her er vi over i det mindre seriøse hjørnet ser jeg.

 

 

<snip>
Saken er at opptil flere milliarder lyspærer skrus av og på unødvendig. Summen av slitasje tilsier at ganske mange pærer må byttes som følge av dette.

 

Hvis du ikke kan være mer saklig så skal du ikke snakke om troll.

 

Om folk ønsker å vise at de tar miljøproblemer på alvor, kan de vise det med å gjøre noe som faktisk bidrar positivt.

 

Mythbusters viste at det å la lyset stå på istedet for å slå det av og på brukte mere strøm, de viste også at slitasjen hadde av og på skruinga hadde null å si.

Skjønner enda ikke hvor du får det fra at pærer dør som fluer om de blir skrudd av og på noen få ganger (Kom gjerne med kilder som viser det motsatte)

Det måtte nesten komme, når skal folk fatte det? Mythbusters er ikke vitenskaplig testing.

Har forøvrig aldri hevdet at de dør som fluer av å bli slått av og på noen ganger.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...