Choronzon Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hei. Jeg har lyst til å søke bachelorutdanning i kinesisk ved UiO til høsten. Grunnen til at jeg har valgt kinesisk er at jeg vet Kina vil bli større og større i fremtiden, og at det er "få" mennesker der som kan engelsk godt. Tanken er da at f.eks. norske bedrifter som vil etablere seg i Kina vil trenge folk som kan kommunisere på kinesisk. Jeg har også lyst til å ha en jobb hvor jeg eventuelt kan reise litt i. Men vil jeg ha mange jobbmuligheter etter studietiden? Vil det bli lett å kunne skaffe seg jobb i det internasjonale markedet? Jeg vil ikke sitte igjen etter tre år på skolebenken uten at jeg har kommet meg noe videre.. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Tror ikke det er noen ulempe å kunne snakke samme språk som kineserne, de er ikke akkurat få. Lenke til kommentar
Dolt Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hva innebærer bachelor i kinesisk? Er det en ren språklig grad eller er det f.eks økonomi med kinesisk på si? Du burde ha gode muligheter vis du tar kinesisk ved siden av andre studier. Vis det kun er kinesisk, så blir du vel tolk å regne? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Problemet med bachelorer i språk er at man lærer mindre på tre år ved et universitetet, enn man ville gjort hvis man bodde ett år i landet språket snakkes i. Hvis du virkelig vil lære språket godt bør du flytte til Kina. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Evt. studere noe for så og ta et år eller to i Kina. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg kjenner et par som tok en bachelor i kinesisk. De har ikke fått brukt det til så mye i ettertid.. De fleste arbeidsgivere vil at man skal kunne kinesisk i tillegg til noe annet. Så dersom du tenker å fortsette med økonomi eller noe annet etterpå er det nok bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå