loffen90 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Da jeg kjørte hjem i dag hørte jeg en piping fra høyre forhjul, det var sån piiiiiiiip pause piiiiiiiiiiiiiip. uregelmessig.... så jeg kjørte hjem fordi det var ganske kort, og da jeg gikk ut av bilen lukte det svidd, og jeg så det kom røyk ut fra der bremseskiven er. Jeg la merke til at når jeg bremset så stoppet pipelyden. Så hva har skjedd ? ..... bremseklossene som er slitt til bunns? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Mest sansynlig har du kjørt til klossene er helt nedslitt. Stemplet i caliperen har ofte tendens til og "henge" seg litt og ikke slippe trykket på klossene da det er så langt ute av caliper. Siden lyden gir seg når du bremser vil jeg ikke tro det er hjul lager som er gåent. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 What he said. Skift klosser sporenstreks. (begge sider), og puss og smør opp glideboltene hvis du har. (200 - 500,- i deler, gratis arbe' om du gjør det selv) Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har du kjørt klossene ned til metallet må du bytte skiver også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Behøver ikke å være klossene, det høres mest ut som om glidemekanismen for caliperen har satt seg fast. Hva slags bil er det? Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Behøver ikke å være klossene, det høres mest ut som om glidemekanismen for caliperen har satt seg fast. Hva slags bil er det? nissan primera sri 95 modell Lenke til kommentar
citronen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Klassisk. Skiva blir rødglødende som følge av at klossene ligger på. Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 hvor skadelig vil det være å kjøre med bilen? og hvor mye tror dere dette vil koste vis jeg tar den inn på verksted? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Spørs hva som er feil. Smøre opp glidehylser? 500 kanskje? Tar under 1 time. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg hadde noe av det samme problemet for et års tid siden. Da hadde en støvhetten rundt stempelet i caliperen gått i stykker (sannsynligvis på grunn av en stein) som gjorde at det kom masse støv, vann og dritt inn til stempelet og stempelgangene. Det gjorde at smøringen til stempelet ble borte, og det kilte seg etterhvert fast. Bremsene hang på, ble nedslitt - og luktet svidd. Jeg kjøpte bare et nytt stempel og ny støvhette - renset stempelgangen skikkelig, og satte på nye klosser. Byttet skiver også, siden jeg først var i gang. Fungerer fint fortsatt. Dette er en 2002 Chrysler. Edit: Nytt stempel og støvhettet til min bil kostet rundt 1300 kr. Endret 30. mars 2009 av magnusalex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå