Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke etter å ha satt inn ny HD

Anbefalte innlegg

Skulle utvide pcen med een intern disk til. Greit nok å montere, men når jeg skal starte pcen igjen skjer det ingenting. Prøver noen flere ganger, og ved et par anledninger blir det liv i viftene som står å surer og går, mitt blå lys i strømforsyninga lyser, men pcen vil ikke starte opp noe mer enn det.

Ved andre anledninger skjer det ikke no. Noen ganger når jeg skrur av bryteren på strømforsyninga så kommer det et pip, viftene går et par runder, og så skrur det seg helt av.

Det grønne øyset på hovedkortet lyser hele tiden mens strømbryteren er på.

Jeg har også prøvd å koble fra den nye HD'en, men det er ingen endring i oppførselen.

Noen som har en ide om hva som kan være i veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som statisk elektrisitet kan ha ødelagt hovedkortet ditt. Ikke så mye å gjøre med det, da det også kan ha påført skader på cpu og ram og i tillegg skadet din strømforsyning. Hver enkelt del i din pc bør testes i en fungerende pc.

Lenke til kommentar
Du har ikke kommet borti noen kabler? Sjekk for korrekt plassering,,

:)

Tror den biten skulle være sjekka, har prøvd å dytte inn det som er av kontakter. Kunne heller ikke se at det er noen kabler som har løsna heller... :ermm:

Lenke til kommentar
Det høres ut som statisk elektrisitet kan ha ødelagt hovedkortet ditt. Ikke så mye å gjøre med det, da det også kan ha påført skader på cpu og ram og i tillegg skadet din strømforsyning. Hver enkelt del i din pc bør testes i en fungerende pc.

Argh, høres kjipt ut og ser ut til at jeg har en aldri så liten jobb foran meg da ja. Må uansett få sjekka dette.

Lenke til kommentar
Du burde forsøke med en annen strømforsyning før du slutter konklusjoner. Det er kjedelig å kjøpe maskinvare for å senere oppdage at man ikke trengte dette, det er penger ut av vinduet.

Takk for tipset, da har jeg hvertfall noe å drive med i morgen

Lenke til kommentar
Du burde forsøke med en annen strømforsyning før du slutter konklusjoner. Det er kjedelig å kjøpe maskinvare for å senere oppdage at man ikke trengte dette, det er penger ut av vinduet.

Strømforsyninga virker som den skal hvertfall på min andre stasjonære hvertfall.

Prøvde også med en annen strømforsyning på pcen med feil, men like lite liv.

Skal se om jeg finner en pc jeg kan teste minnebrikkene på, min andre stasjonære har jo så klart en annen type minne :p

Er det ikke noe feil med dem så blir det nok investering av et nytt hovedkort. Så sant det ikke er andre ting som kan forårsake dette da?

Lenke til kommentar
Minnebrikkene kan være årsaken. Gi tilbakemelding når du har prøvd med andre minnebrikker.

Prøvde noe gamle minnebrikker som har sitti i maskina før. Disse fungerte da de blei tatt ut og har liggi beskytta siden så ingen grunn til at de ikke skulle være ok. Men pcen var like død. Dette utelukker vel ikke akkurat at det er noe feil med minnenbrikkene, men det er vel noe mer som er feil og som ikke fungerer som det skal...

Lenke til kommentar

Da har du feilsøkt både strømforsyning og minnebrikker, det som gjenstår er da og prøve med et annet skjermkort (om mulig), samt nullstille BIOS tilbake til fabrikk. Du kan også prøve å starte maskinen med et minimum av komponenter og kun en minnebrikke.

Lenke til kommentar
Nederst til høyre på kortet, har du noe små tings som kopler til front panel (på\av, osv)

Kan du kontrollere det der, og helst på\av. Eventuelt prøve  manuelt (kortslutt de 2 det gjelder)

Hvordan kortslutter jeg de? Tar bare en binder bortpå de to pinnene som kontakten fa power-knappen er festa til?

Lenke til kommentar
Da har du feilsøkt både strømforsyning og minnebrikker, det som gjenstår er da og prøve med et annet skjermkort (om mulig), samt nullstille BIOS tilbake til fabrikk. Du kan også prøve å starte maskinen med et minimum av komponenter og kun en minnebrikke.

Har testa med en og en brikke, samt koblet fra dvd-spillere.

Men jeg kan prøve å flytte grafikkortet fra den andre stasjonære, over på denne.

Hvordan nullstiller jeg BIOS til fabrikkinnstillingene? Se om jeg finner dokumentasjonen til hovedkortet et sted evt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...