Kaldvann Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Før hadde jeg et GeForce 8600 GT som drev 2 skjermer. Spilte i hovedsak wow i "windowed mode" på primærskjermen, også websider og lignene på den andre skjermen og jeg var egentlig passe fornøyd med ytelsen i spill. Men så fikk jeg en smart(les: mulig dårlig?) ide om å invistere i et GeForce 8600GT til for å kjøre SLI å dermed få bedre ytelse i spill. Samtidig kjøpte jeg et ATI Radeon HD 2400(PCI) kort for å få ekstra utganger for skjermer og en 750W strømforsyning for å drive alt sammen. Etter litt knoting funger nå alt sammen... på en viss måte. Ser ut til at FPS`n i wow har gått ned og bildet sliter med "screen tear(?)" øverst på skjermen. Det er et felt på ca 4-5cm(22" skjerm) som flimrer når ting er i bevegelse der. Samtidig sliter skjermen som er på Radeon-kortet med noe som ser ut som lav "fps", virker som at den rett og slett sliter med å prosessere "grafikken" til Firefox og andre programmer. Føler litt at pc-verden ikke liker meg for tia og derfor oppfører seg dårlig, men kan være jeg har gjort noen brukerfeil? Så det er her jeg trenger litt hjelp. Er det noe jeg burde ha testet? Noen spesielle instillinger jeg burde gjøre noe sted? Tar imot alle tips og hint med takk =) HW liste: 2 x NVIDIA GeForce 8600 GT 1 x ATI Radeon HD 2400 Abit FP-IN9 SLI Inten Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz 2 x 1024 MBytes Kingston PC2-6400/400MHz) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Hvorfor kjøpte du et ATI kort for å få ekstra utganger? nvidia drivere + ati drivere blir ofte krøll. Endret 28. mars 2009 av fflex Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hvorfor kjøpte du et ATI kort for å få ekstra utganger? nvidia drivere + ati drivere blir ofte krøll. Hvordan krøll? Hvorfor: tenkte ikke så mye over det når jeg kjøpte det, tok bare et som virket fornuftig priset, også har en jeg kjenner samme PCI kort. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Problemet er konflikter mellom driverne. Dessverre er ikke spill laget som oftest for å skille mellom flere grafikkdrivere og i Vista blir det bare rot siden det vil KUN laste 1x driver enten ATi eller Nvidia. Ellers tjener du lite på SLi i WoW... SLi og Crossfire støtte i WoW = 0... Motoren er dessverre ikke bygget for dette og vil heller aldri komme såpass mye opp. Ett av problemene jeg har sett er at Nvidia's kontrollpanel har konflikt med ATi's CCC og drivere, og dette er på Win XP. Dog med ATi CCC og Nvidia drivere uten NV kontrollpanel gikk sånn noenlunde greit. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Problemet er konflikter mellom driverne.Dessverre er ikke spill laget som oftest for å skille mellom flere grafikkdrivere og i Vista blir det bare rot siden det vil KUN laste 1x driver enten ATi eller Nvidia. Ellers tjener du lite på SLi i WoW... SLi og Crossfire støtte i WoW = 0... Motoren er dessverre ikke bygget for dette og vil heller aldri komme såpass mye opp. Ett av problemene jeg har sett er at Nvidia's kontrollpanel har konflikt med ATi's CCC og drivere, og dette er på Win XP. Dog med ATi CCC og Nvidia drivere uten NV kontrollpanel gikk sånn noenlunde greit. Ah... da forstår jeg at ytelsen kan gå "ned" ja. Jeg kjører winxp, men... hmm Er kanskje likesågreit å gi opp SLI-prosjektet mitt da. Men, er det mulig å få de 2 GeForce kortene til å drive mer enn 2 skjermer? PS: Takk for tilbakemelding =) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ja de kan drive flere skjermer men da må du koble ut SLi. Dessverre en begrensning med SLi kontra Crossfire som jeg enda ikke har hørt at den er løst. Du er dessverre låst til 2 skjermer max. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Ja de kan drive flere skjermer men da må du koble ut SLi.Dessverre en begrensning med SLi kontra Crossfire som jeg enda ikke har hørt at den er løst. Du er dessverre låst til 2 skjermer max. Okay Takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå