Jokka1990 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg holder på med første året av læretiden min i forsvaret. Etter sommeren skal jeg ta allmenn påbygg ved kveldsskole i forsvaret. Målet er å være ferdig med allmenn påbygg og fagbrev til neste år. Tingen er at jeg føler jeg trenger veldig godt snitt for å søke på det jeg vil som i 2008 hadde 55 poeng ved ordinær vitnemål og 53 poeng ved primærvitnemål.. Hva er forskjellen på de to? Uansett.. Jeg tror at karakterene fra VG1 og VG2 i programfagene mine følger med meg, og der har jeg litt for dårlige karakterer til å nå 50 poeng.. Å forbedre disse karakterene vil være litt av et slit.. Teller disse karakterene eller er det kun allmennfagene som teller? Jeg leste litt om viss jeg jobber i 5 år og er 23 år så kan jeg søke meg inn på kun allmennkarakterene.. stemmer dette? Eller vil de gamle karakterene fortsette å forfølge meg? Hørte også at jeg får 2 ekstra poeng siden jeg er i militæret pluss at man kan få alderspoeng etter man er 20 år.. hmm.. Hjelp.. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
1503 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Alt det du spør om står veldig greit forklart på Samordna opptak sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå