Gå til innhold

Kamera utstyr med til London

Anbefalte innlegg

Første videokameraet jeg kjøpte skaffet jeg et sånt 'dette er kjøpt i Norge'-skjema til. Da jeg havnet i tollkontroll på veien hjem en tur og tolleren var, mildt sagt, uinteressert i videoutstyret og knapt gadd se på skjemaet til tross for at jeg nærmest tvang ham til å se på det, så har jeg ikke brydd meg om dette i senere tid.

Drar regelmessig med meg fotoutstyr til rundt 40-50 000 over grensen men har aldri hatt noen problemer, eller endog fått spørsmål, rundt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første videokameraet jeg kjøpte skaffet jeg et sånt 'dette er kjøpt i Norge'-skjema til. Da jeg havnet i tollkontroll på veien hjem en tur og tolleren var, mildt sagt, uinteressert i videoutstyret og knapt gadd se på skjemaet til tross for at jeg nærmest tvang ham til å se på det, så har jeg ikke brydd meg om dette i senere tid.

Drar regelmessig med meg fotoutstyr til rundt 40-50 000 over grensen men har aldri hatt noen problemer, eller endog fått spørsmål, rundt det.

Greit nok, men er bedre å ha alt i orden enn å plutselig stå der med et forklaringsbehov etter å ha vært f.eks i New York. Særlig hvis dollaren er lav :)

Jeg har alltid hatt et slikt skjema utfyllt, tar som sagt bare noen minutter å fylle ut og det samme hs tollen på Gardermoen for min del.

Andreas

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at en skal være litt forsiktig med å ta for mye bilder i London.

Edit: Ryktene kommer herfra

Hehe kom på en historie om en venninne som var i Oxford, og ville ta bilde at bilde av et par politi folk i bobby. Ja det var greit det sa de litt spørrende, Jo hun syntes de hadde så morsomme hatter. De virket som de bare syntes det var morsomt!

Skal kanskje til London til sommeren så skal nok lese gjennom denne tråden.

Hadde dere giddet og fylle ut et slikt skjema på Canon 400d med kit og EF-S 55-250 f/4-5.6 IS

Endret av akle
Lenke til kommentar
Det du trenger er formularet RD-0031 B fylle det ut korrekt og ta det med til nærmeste tollmyndighet for godkjenning/stempling.

Ta med deg kamerautstyret som skal føres opp,kan hende tollvesnet forlanger og kontrollere at opplysningene stemmer,raskere og hente det i bilen en og måtte reise hjem og hente det.

Hvor får man dette skjemaet stemplet og godkjent? Og vil det være noe vits å fylle det ut hvis det kun er snakk om 30D + 17-50mm?
Lenke til kommentar
Det du trenger er formularet RD-0031 B fylle det ut korrekt og ta det med til nærmeste tollmyndighet for godkjenning/stempling.

Ta med deg kamerautstyret som skal føres opp,kan hende tollvesnet forlanger og kontrollere at opplysningene stemmer,raskere og hente det i bilen en og måtte reise hjem og hente det.

Hvor får man dette skjemaet stemplet og godkjent? Og vil det være noe vits å fylle det ut hvis det kun er snakk om 30D + 17-50mm?

Lenke til kommentar

Sliten i hodet i dag merker jeg. Kan huske jeg leste det der, og begynte å tenke på hvor nærmeste tollmyndighet var, men tror jammen jeg klarte å glemme det innen jeg skrev posten min. :blush: Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Sliten i hodet i dag merker jeg. Kan huske jeg leste det der, og begynte å tenke på hvor nærmeste tollmyndighet var, men tror jammen jeg klarte å glemme det innen jeg skrev posten min. :blush:

Bor du i Oslo området og skal reise fra Gardermoen så er det bare å stikke innom der i første etasje. Tar ca 30 sekunder å få det stemplet og godkjent.

Enklere enn det blir det ikke.

Andreas

Lenke til kommentar
I de fire årene jeg bodde i London dro jeg hjem til Norge tre til fem ganger i året, og jeg hadde alltid med meg fotoutstyr og laptop. Jeg vekslet aldri så mye som ett ord med tollerne i begge ender, overhodet.

Greit nok at det ikke har hendt deg, men skulle du bli stoppet så er det veldig kjipt å ikke ha papirene i orden. Jeg har alltid et eksemplar i fotobaggen når jeg skal til utlandet.

Andreas

Lenke til kommentar
Bor du i Oslo området og skal reise fra Gardermoen så er det bare å stikke innom der i første etasje. Tar ca 30 sekunder å få det stemplet og godkjent.

Enklere enn det blir det ikke.

Andreas

Jeg har jo egentlig god tid til å fylle ut skjemaet i dag, så hvis det er såpass fort gjort å få det stemplet på Gardermoen før avreise, så tror jeg det er like så greit å gjøre det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...