cavumo Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ett 9-cellers batteri koster ikke 2000 kroner, sorry. Du glemte dessverre å legge inn rabatten, og det suger for deg. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Her bla. Selvsagt +- men det finne PCer i det prisområdet. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Du får den ikke før påske, garantert. De skal sendes fra Irland, og det tar noen dager. Når den i tillegg i er ferdig bygget enda ... Lykke til! De blir nok sendt fra Polen Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Du får den ikke før påske, garantert. De skal sendes fra Irland, og det tar noen dager. Når den i tillegg i er ferdig bygget enda ... Lykke til! De blir nok sendt fra Polen Husket ikke helt hvor det var, men mente at de hadde noe i Irland . Men du får den nok fremedeles ikke før påske. Den jeg kjøpte til min mor er fremdeles i produksjon, så tror de venter på noen deler. Forrige gang jeg kjøpte der, for under et år siden, var den ikke mange timene i produksjon, og nå har den vært det i tre dager. Uansett drar vi på påskeferie fredag, så får den nok ikke før på mangdag eller tirsdag etter påske, for vår del. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) XPS productionen ligg i Irland vist eg husker riktig mens "Standar" moddelene ligg litt rundt over, 7 588,- kr koste det fra Multicom av minste spefikasjonen den du fant jornboss i den prisklassen Når eg skulle sette den opp same som mangen av dei andre hadde handlet for på Dell kom den på 9 212,- kr, Då fekk eg "kun" 1680x1050 på skjermen og ingen Windows så får Dell sin side var dette eit bra tilbud så mangen tilbød seg. Men la no ikkje denne tråden bli kapra i denne diskusjonen om kven som har den billigaste når me ikkje ein gang "ser" på spefikasjonen og byggekvalitet. Tilbudet var supert, Kjøpte ein til broren min sån eg slepp maset hans angånde den gamle "dritt" laptopen hans :=) Endret 1. april 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Her bla. Selvsagt +- men det finne PCer i det prisområdet. Satt opp samme konfiggen på Multicom som hos Dell (med unntak av at Dell har høyere oppløsning på skjerm) og Mutlicom sin kom på 10248,- og er 2800,- i forskjell det! Ett 9-cellers batteri koster ikke 2000 kroner, sorry. Du glemte dessverre å legge inn rabatten, og det suger for deg. Hvordan veit du at jeg glemte rabatten? Var du hjemme hos meg da?? Men sjekk hos Dell en gang til, 9-celler koster 800,- ekstra, det er nok, men langt ifra 2000,- Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Thilian du la til Windows i fra mitt rekne stykke? :=) Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Thilian du la til Windows i fra mitt rekne stykke? :=) Jeg la til Windows ja Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hvordan veit du at jeg glemte rabatten? Var du hjemme hos meg da?? Men sjekk hos Dell en gang til, 9-celler koster 800,- ekstra, det er nok, men langt ifra 2000,- Det kalles matematikk. Du betalte 7400, jeg betalte 5350. Du hadde en bæreveske(ukjent verdi, men neppe mer enn 300) samt 9-celler(800kr) 7409 betalte du. Med 15% hadde dette blitt 6300. Tar vi 9-cellers minus denne summen(800*0,85=680) minus summen. Da får vi 5620. Pluss at du har en bæreveske som koster rundt 300kr. Jeg betalte 5350 for et helt likt oppsett unntatt 9-cellersbatteri og en bæreveske. I've proven you wrong, my friend Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Vist han er så uheldig at han ikkje fekk rabaten, kan du prøve å ringe og fortelle at rabbat koden eg fekk trudde eg fungerte men ser no i ettertid at den ikkje blei lagt med og lure om dei kan ordne dette. Det er lov og prøve og Dell tru eg går med på dette så lenge det ikkje er "alt for seint" å fikse den. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg kan ikke skjønne at det kom på over 10000 hos multicom. Default på litt over 7K er jo P8400 og 9600GT 512. Dell hadde jo HD3450 i sin default - det er to forskjellige verdener. Men det trenger vi ikke å holde på med - folk velger selv hvor og hva de vil handle:) Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) For det første er 9600GT 512 er bedre en HD3450 men du må rekne med alt av spec... P8600 var med på Dell sin til døme. Windows var ikkje inkludert, LCD skjermen var forskjelig osv... Men skal ikkje si det du sier er heilt på jordet men å mot argumentere heile tiden på Grafikkortet er ikkje alt i verden i ein pc. Alle skal ikkje bruke den pc får å spele crysis får og sette dette på spissen. Tilbudet på Dell var kjempe bra med redusert pris ca 3000 kr + 15% rabat vist man utnyttet kupong kode på handelen. Endret 1. april 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Jeg har ikke nektet på at 6000 for P8600 + de andre spesifikasjonene var et godt tilbud. Tilbudet var ikke godt til å begynne med - som du kan se hvis du leser hele. Det er heller ikke noe supertilbud å betale 7500,- , det er liksom bare greit. Derfor legger jeg ut noe å samenligne med. Det betyr ikke at det er dårlig, men det er forskjell på greit og supertilbud. Les hele tråden så ser du det.. Det er selvsagt individuelle behov i forhold til prosessor, lagring, skjerm, oppløsning, skjermkort, hdd osv. Hensikten min med bidrag i denne tråden har vært å optimalisere tilbudet. jeg er overbevist om at når tilbudet gikk fra T6400 og 6 cellers til 5400,- til P8600 og 9 cellers batteri for 5900,- så var de fleste enig om at verdien på tilbudet ble bedre. Ikke skjermkort men prosessoren fokuserte jeg på da. Jeg bidro til det og det var hensikten. Endret 1. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Eg har lest heile. Og eg bestilte sjølv fra tilbudet og det var ikkje så gale. 5400 blei da uten noko kupong rabat (15%) og uten nokon konfigurasjon endring Men ut fra da folk fekk sett opp var da eit kjempe tilbud vertfall når dei fekk nytta 1 kupong sån som eg gjor under dette tilbudet. Eg kjøpte denne via telefon og fekk litt "ekstra" med service avtalen osv med på kjøpet til ein pris på 6200kr. som eg synest var eit kjempe bra kjøp og kunne ikkje funnet tilsvarande spec og kvalitet til den prisen. Kvaliteten bringe eg litt inn angånde varme utviklingen og den følest solid ut, vert borti mangen i denne pris klassen og dei har ikkje vert "solid" eller den følelse av kvalitet som det eg forvente av ein laptop. Denne pc kjøpte eg får helst arbeid og film osv. til ein grei pris, eg var ikkje ute etter eit "gaming" pc og denne kom utmerked i blinken til min brors krav. Eg er vertfall fornøyd med handelen på alle måter, men du har no rett i nokon av standpunktene men likevel meine eg at du ikkje kan nekte plent på at dette var eit godt tilbud. Endret 2. april 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hvordan veit du at jeg glemte rabatten? Var du hjemme hos meg da?? Men sjekk hos Dell en gang til, 9-celler koster 800,- ekstra, det er nok, men langt ifra 2000,- Det kalles matematikk. Du betalte 7400, jeg betalte 5350. Du hadde en bæreveske(ukjent verdi, men neppe mer enn 300) samt 9-celler(800kr) 7409 betalte du. Med 15% hadde dette blitt 6300. Tar vi 9-cellers minus denne summen(800*0,85=680) minus summen. Da får vi 5620. Pluss at du har en bæreveske som koster rundt 300kr. Jeg betalte 5350 for et helt likt oppsett unntatt 9-cellersbatteri og en bæreveske. I've proven you wrong, my friend Er du et nettroll?? Det skal jeg til bunns i! Bæreveska var 275,- for å være nøyaktig. Men hvordan du fikk til den prisen kan jeg ikke fatte å begripe?? Litt til siden: Men er det noen som vet om jeg får to batterier? Jeg bestilte 9-cellers, men i ordrebekreftelsen så står også 6-cellers batteriet oppført.....? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hvorfor skulle jeg være det? Bærevesken passer utmerket inn i regnestykket: 5620-5350=270. Hvilken pris er det du ikke skjønner? Du skal bare få et batteri, så lenge du har oppgradert og ikke lagt til et ni-cellers batteri i handlekurven. Men jeg syntes Dell er trege; den har stått i produksjon nå siden mandag. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hvorfor skulle jeg være det? Bærevesken passer utmerket inn i regnestykket: 5620-5350=270. Hvilken pris er det du ikke skjønner? Du skal bare få et batteri, så lenge du har oppgradert og ikke lagt til et ni-cellers batteri i handlekurven. Men jeg syntes Dell er trege; den har stått i produksjon nå siden mandag. Ditto......., jeg ringte Dell idag for jeg har jo absolutt ingen PC hjemme i det hele tatt. Status hos Dell står i produkjson, mens den hyggelige svenske Sandra som jeg snakket med idag sa at den ikke har gått til produksjon ennå. Og henviste IGJEN til at jeg får beskjed på e-post og forventa leveringsdato er 15.april Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Vær fornøyd med at de har hyggelige damer på telefonen, så kan du la være å tenke på leveringstida Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er utålmodig som en hund, sist gang jeg bestilte på nett var en LCD-tv til svigers. Ikke engang den greide jeg å vente på til hentelappen lå i postkassa, neida, jeg reiste og busa rett inn på sorteringsterminalen til posten Fikk dem til å ringe meg til og med når dem så tven kom inn, og det tok bare 3 dager fra jeg bestilte til dem hadde den i hus. Kjøpte til og med ny tv benk til folka bare for at tven sku ha no standsmessig å stå på! Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hallo folkens! Ser at Dell har et nytt tilbud på Studio 15 nå, som varer fram til 9. april. Er det like bra som det forrige (som varte til 29. mars)?? Her er det: http://www1.euro.dell.com/content/products...=lthp&s=dhs Dere skal forresten få ei lita histore. Det har seg nemlig sånn at jeg kjøpte denn PC-en på Elkjøp for under 30 dager siden. Her: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...q8AAAEOguI03xiL Men jeg hadde store problemer med at touchknappene (som bl.a. styrer lyden) hengte seg opp rett som det var. Lyden ble f.eks. skrudd opp på full styrke (uten at jeg var borti knappene), og jeg måtte restarte for å få de til å virke igjen. Jeg gikk tilbake til Elkjøp og fikk ei ny Dell-maskin. Det første jeg reagerte på med den var at det virket som om skjermoppløsningen ikke var like bra som på den forrige. På den PC-en jeg leverte inn igjen så var det plass til 8 ikoner langs venstresiden på skrivebordet, mens på den nye jeg fikk så var det bare plass til 7. Innstillingene var de samme. Noen som har en forklaring på dette? Skal det være plass til 8? Jeg ringe til Dell, som prøvde å finne ut av det, men uten hell. Men jeg er ikke ferdig ennå! For nå har jeg nemlig fått nøyaktig samme problem på denne PC-en som den forrige! Touchknappene henger seg opp! Så nå begynner jeg å bli litt sint må jeg innrømme. Er Dell egentlig noe å satse på? Om jeg bestemmer meg for å prøve ei tredje Dell-maskin, så blir det nok til at jeg benytter meg av tilbudet på dell.no, siden det er bedre enn Elkjøp sitt. Men da vil jeg først vite om det er like bra som det forrige tilbudet. Litt surt å betale mer. Eller skal jeg rett og slett bare drite i hele greia, så mange problemer som jeg har hatt? Ble litt mange forskjellige spørsmål her nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå