LudoSchwartz Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Dette ble en helt suveren tråd som (forhåpentligvis) har løst mine utfordringer med å finne et godt og rimelig alternativ! 1. Rabatten funker den, gjorde som det ble tipset lenger oppe og gikk for en dyrere prosessor, og hele summen ble 65 kr billigere - og fri frakt:) 2. Kan jeg spørre dere kyndige; hva er det som gjør denne HP'en til en (eventuelt) bedre pc enn Dell'en med p8600 prosessor? Grafikk / billedkvalitet betyr minimalt for meg. Vi snakker jo om noe sånt som dette til 7500,- Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) De to prosessorene er ikke så enormt stor forskjell. P7350 har høyere FSB og 1 mB L2 ekstra cache; den er best. Grafikkprosessoren på HP vs Dellen er milevis fordel HP. Men husk at den HPen var et litt tilfeldig valg. Det kan godt hende det finne bedre alternativ der ute. Men med P8600 prosessor er den ikke bedre; det var med T6400. P8600 er samme modelltype som P7350 bare mye raskere. Totalt sett vil en P7350 + 9600GT yte bedre enn P8600 + HD3450. EDIT: legg merke til at det var FØR-prisen jeg reagerte mest på - den var usannsynlig høy. Prisen etter nedsettelsen som sådan var helt greit. Endret 28. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 @ Jornboss: Jeg er ikke på jakt etter noen sammenligning med opprinnelig pris. HP sin modell koster 2000 kroner mer enn tilbudet i denne tråden. Dessuten er Pavilion-serien beryktet for å tilby dårlig stabilitet og høy viftestøy. Hvordan registerer man kupong? Hadde vært helt rått med Intel Core 2 Duo P8600 prosessor og 15% rabatt i tillegg. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Ved ren tilfeldighet kom jeg over et enormt godt tilbud fra leverandøren Dell. Den bærbare modellen kalt Dell Studio 15 blir akkurat nå solgt til sterkt redusert pris (-2000kr). Men salget varer kun til i morgen, så de som skal kjøpe, må kjappe seg. Her er standard spesifikasjoner: Dell Studio 15 (5390,-) Skjerm: 15,4" (1200 x 800) Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400 @ 2GHz Minne: 4GB DDR2 800MHz Harddisk: 320GB (5400rpm) Skjermkort: ATI Radeon HD 3450 Batteri: 6-cellers litiumion Vekt: 2,8 kg .:Link til handel:. Originalpris ligger på 7490 kroner, altså sparer du hele 2100. Hadde det ikke vært for at jeg har en lignende maskin, ville jeg kjøpt på sparket. Javel, det var dagens gode gjerning. Lykke til! Mulig noe jeg ikke forstår. Det er denne som er supertilbudet på 5400,- eller? Poenget er at det ikke er sånn supertilbud - selv om det er en bra pris. Er den enda billigere eller? Jeg stusset litt over reklame for noe som ikke er super-tilbud men en grei pris. Førprisen er ok hvis den er reel. Her virker det som om 5400,- er en riktig pris, 7500 er på bærtur - vel det var mitt poeng. Nå var HP bare et eksempel. Jeg har lagt ut Asus osv. Les alt. Endret 28. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Egentlig kan du også få 15% rabatt i tillegg ved å oppgradere f. eks. prosessor til P8600 (opprinnelig pris må overstige 7900 kroner for rabatten). Slik kan du få de nevnte spesifikasjonene, pluss en av de beste prosessorene, til 5400 kroner. Likevel, jeg vil gjerne utfordre deg til å finne en bærbar PC til 5400 kroner som kan stille opp mot Dell sitt tilbud. Du trenger ikke engang å ta hensyn til nevnte ekstrarabatt, for helt ærlig, tror jeg aldri i livet du vil klare det. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ok det har jeg allerede funnet i forhold til 7500,- så den er grei:) I forhold til 5400,- ok jeg skal prøve. Jeg antar da at jeg kan gå opp til 6000,- da siden dette skal være et supertilbud? Greit jeg ser hva jeg finner innenfor ca 6000,-. Skjerm: 15,4" (1200 x 800) Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400 @ 2GHz Minne: 4GB DDR2 800MHz Harddisk: 320GB (5400rpm) Skjermkort: ATI Radeon HD 3450 Batteri: 6-cellers litiumion Vekt: 2,8 kg Lenke til kommentar
LudoSchwartz Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 @ Jornboss: Jeg er ikke på jakt etter noen sammenligning med opprinnelig pris. HP sin modell koster 2000 kroner mer enn tilbudet i denne tråden. Dessuten er Pavilion-serien beryktet for å tilby dårlig stabilitet og høy viftestøy. Hvordan registerer man kupong? Hadde vært helt rått med Intel Core 2 Duo P8600 prosessor og 15% rabatt i tillegg. Du må oppgradere! Velg P8600 og prisen blir akkurat høy nok til at kupongen aksepteres:) Sum ender da opp på 3355. Bare paste inn koden fra tidligere innlegg. Fri frakt får du automatisk. Absurd logikk som passer meg helt fint idag. Jeg antar at grafikkkortet spiller en viss rolle for de av dere som spiller, men jeg holder på med lyd og surfing - sånn sett slipper jeg å betale for noe jeg ikke drar nytte av uansett - om jeg forstår dette riktig. Og viftestøy fikk jeg nok av fra min FS Amilo 747. evil. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 ATI HD 3450 yter omtrent på linje med Nvidia GeForce 9400M. Disse blir brukt i blant annet de nye MacBook-modellene. Så ytelsen på selve skjermkortet er ikke direkte lav, selv om den langt i fra ville klart Crysis på høye innstillinger. @ Jornboss: Jeg oppdaterer oppsettet nå, og prisen vil bli på 6000 kroner inkludert mva. og frakt. Lenke til kommentar
LudoSchwartz Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det er supert om du finner noe:) Jeg plukker jo fruktene av deres kompetanse her. Men, siden Dell tilbudet er bedre enn først rapportert bør kanskje prosessor spesifikasjonen endres fra T6400 til P8600? Ok det har jeg allerede funnet i forhold til 7500,- så den er grei:) I forhold til 5400,- ok jeg skal prøve. Jeg antar da at jeg kan gå opp til 6000,- da siden dette skal være et supertilbud? Greit jeg ser hva jeg finner innenfor ca 6000,-. Skjerm: 15,4" (1200 x 800) Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400 @ 2GHz Minne: 4GB DDR2 800MHz Harddisk: 320GB (5400rpm) Skjermkort: ATI Radeon HD 3450 Batteri: 6-cellers litiumion Vekt: 2,8 kg Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Oppdatert den nå. Har lagt til bedre batteri og en langt kraftigere prosessor. Her lukter det gull til spottpris. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Ja det er klart at nå har du forbedret den og det ser bra ut. Jeg orker ikke mer enn denne. Den Asusen jeg la ut i sted er heller ikke så ille. Førprisen var på bærtur:) Tilbudet ditt nå ser bra ut:) Oppgradere tilP8600- nei det går vel ikke - da blir prisen 6300,-? Eller Litt av en jobb natt til Søndag egentlig lol EDIT: så det nå til 6000,-. Vel nå begynner det å bli bra. Endret 29. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
RibbedFish Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Oppdatert den nå. Har lagt til bedre batteri og en langt kraftigere prosessor. Her lukter det gull til spottpris. Er ikke gull allt som glitrer vet du Lenke til kommentar
LudoSchwartz Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ja det er klart at nå har du forbedret den og det ser bra ut. Oppgradere tilP8600- nei det går vel ikke - da blir prisen 6300,-? Eller Prisen er den samme etter oppgradering pga 15% rabatten som en også kan bruke. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Er ikke gull allt som glitrer vet du Ser at du skrev innlegget passe sent i går, men hva er det egentlig du prøver å indikere? Tilbudet varer helt til midnatt i dag. Hadde vært utrolig kult dersom Dell i tillegg hadde studentrabatt på sine bærbare. Hehe, 6000 kroner for et slikt oppsett er uansett et røverkjøp. Lenke til kommentar
LudoSchwartz Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Da har jeg sendt inn bestillingen. Oppgradert med p8600 kommer den på 5355, inkl. frakt. Ny ville den ha vært på 8340 inkl frakt. 3000 spenn avslag,men det er jo mulig at den var overpriset. Uansett, takk for hjelpen folkens:) Evil Lenke til kommentar
RibbedFish Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Er ikke gull allt som glitrer vet du Ser at du skrev innlegget passe sent i går, men hva er det egentlig du prøver å indikere? Tilbudet varer helt til midnatt i dag. Hadde vært utrolig kult dersom Dell i tillegg hadde studentrabatt på sine bærbare. Hehe, 6000 kroner for et slikt oppsett er uansett et røverkjøp. Bedre sent enn aldri Noen modeller synes jeg har litt kjip byggekvalitet bare. Kjenner ikke til Studio modellen da. Godt tilbud er det. Endret 29. mars 2009 av RibbedFish Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Dette så bra ut. Hvordan er kvalitet og støynivå på disse modellene? Edit: Går det an å få ca 1400x1050 oppløsning på de her? Endret 29. mars 2009 av svenni84 Lenke til kommentar
RibbedFish Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Her er en liten test http://www.klikk.no/teknologi/data/article326550.ece Får jo et innblikk iallefall. Endret 29. mars 2009 av RibbedFish Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Har lest igjennom en del tester, og Klikk var den som absolutt var mest kritisk til maskinen. De opplevde tydeligvis problemer med konstruksjonen som ingen andre har rapportert om. Siden den ligner mer på den dyrere XPS-serien i designet, er det også å forvente at den ligger litt over Inspiron-serien i byggekvalitet. Og da snakker vi virkelig kvalitet. Støyer utrolig lite, og plastikken er av generelt høy kvalitet. Ellers er det vel som med alle andre bærbare, at de blir vurdert ut i fra ytelse / pris. Med de spesifikasjonene som er oppført på Klikk (gammel artikkel), får du ikke særlig mye ubytte. Derfor er karakteren 4 egentlig ganske fair. Men nå som du får den til sterkt redusert pris, og komponentene er i en helt annen klasse, hadde jeg ikke hatt noe som helst problem med å rulle ut en terning med seks øyne. Eneste ulempen jeg ser, er at den er marginalt tyngre enn hos konkurrentene. Men den er fortsatt bærbar, og langt i fra slepbar, hehe. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 dersom jeg kan få med litt høyere oppløsning kjøper nok jeg en. Får ringe og spørre i morgen. Kan man ved telefonkjøp benytte kuponger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå