ArcticMonkey^ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hei, da jeg startet pcen i går, fikk jeg plutselig ikke bilde på skjermen. PC-en kjører som normalt, og jeg får lys på musa og tastaturet (Har Logitech G15 og G5), men 0 bilde på skjermen. Kan det være skjermkortet som har gått føyka? Har GeForce 8600 GT. Takk for hjelp og svar Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Maskinen din går på "tomgang", strømforsyning leverer strøm til vifter og eventuelle LED-lys, men ikke noe mer skjer. Dette er et veldig sikkert tegn på at det er en svidd/defekt/tørr kondensator i strømforsyningen din. Maskinen vil i noen tilfeller forsatt starte, men den klarer ikke å levere strøm til kjerne komponenter som prosessor og skjermkort, den står altså på "tomgang". Du burde i så måte sjekke med en annen strømforsyning, da skal du se den starter som bare det. Du kan også prøve å fjerne hovedstrømkontaktene i maskinen din for noen sekunder for å koble de tilbake. Lenke til kommentar
ArcticMonkey^ Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hmm, har en følelse på at du misforstå meg litt. PC-en starter hver gang som bare det, jeg får ikke bilde på skjermen. Uansett - det var skjermkortet som hadde tatt kvelden. Satt inn ett gammelt et, og nå funker pc-en igjen. RIP GeForce 8600 GT Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg missforsto ikke. Dette kan inntreffe ved en svidd/defekt/tørr kondensator i strømforsyningen din. Som uttalt vil strømforsyning leverer strøm til vifter og eventuelle LED-lys, men ikke noe mer skjer. Trist med skjermkortet ditt, men fint at du har fastslått årsak. Lykke til med kjøp av skjermkort og maskinen din. Lenke til kommentar
ArcticMonkey^ Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Åja, hehe. Er ikke så flink med PC, skjønner du Takk takk! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ingen fare. Det var ikke jeg for 20år siden heller, alle har vi begynt et sted. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 [irony] Jepp, første jeg tenker hver gang jeg ser sånne tråder er. Pokker til gode folk, klarer å skrive på diskusjon.no uten skjerm. [/irony] Lenke til kommentar
ArcticMonkey^ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Indeed. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå