SSSø Skrevet 28. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) I dag tok jeg meg en tur ut for å ta bilde av en gråhegre jeg visste hvor bodde (sett den sitte på samme sted hver dag på vei hjem fra jobb). For å komme meg dit måtte jeg parkere bilen og gå et godt stykke gjennom en liten skog...jeg gikk meg vill. For å ikke komme tomhendt hjem ble jeg sittende ved sjøkanten og vente litt for å se om kanskje hegren også hadde gått seg vil og havnet på samme sted som meg. Til slutt kom en måke forbi, og uheldig som den var ble den mitt motiv for dagen. Hegren får vente til en annen gang. Dette er første gang jeg prøver meg på fuglefoto, men jeg ble sånn passe fornøyd. Skulle helt klart valgt telezoomen min i dette fine været (90 mm var ikke akkurat mye), men nå ble det ikke helt sånn. Er jeg inne på noe? Exif: ISO 100 90 mm f/2,8 1/3200 Croppet i overkant mye Takker for svar... Endret 28. mars 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 Som du selv sier så ble 90mm i underkant av det du trengte. Veldig lite. Bildet i seg selv var fint, himmelen, diffus sky, slags diagonal som blir trukket via linjene, trekant og yattayttaytatta, alikevel skiller dette seg ut som det dårligste bildet du har lagt ut. Jeg pleier å åpner bildetråder merket med ditt nick med spenning og et aldri så lite stikk av glede, rett og slett fordi de fleste bildene du tar er, dette er ikke noe jeg liker å si, gode. De treffer meg. Dette skuffet. Prøv igjen i morgen med telelinsen, du sier jo selv at dette er ditt første. Har prøvd meg på fuglebilder selv og, grøss, det er ikke lett, men man blir jo en erfaring rikere for hvert bilde som blir knipset så neste gang! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Takker for svar. 90 mm var vel litt vel optimistisk av meg. Mulig bildet ikke er noe særlig. Har hatt en ganske lang tørkeperiode nå. Har vært ute med kameraet flere ganger i det siste uten å komme hjem med et eneste bilde. Kanskje dette har svekket kvalitetskontrollen min en smule. Planen var egentlig å skrive det ut og henge det øverst på den ene veggen i stuen hvor jeg fra før har samlet en del andre maritime bilder. Prøver å få til en liten sammenheng og tenkte en sjøfugl ville passet fint inn. Det blir tydeligvis ikke denne fuglen. Edit: At du ellers liker det jeg gjør setter jeg utrolig stor pris på. Endret 28. mars 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå