Nubby07 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Okei, jeg fant ut at CPU-viften var ødelagt så jeg var nødt til å kjøpe en ny. Monterte den nye i dag, samt puttet på kjølepasta. Men når jeg skal starte datamaskinen nå skrur den seg av etter et halvt sekund hver gang. Når jeg starter maskinen kommer det lys og viftene begynner å gå, men så slukner den med en gang. Har prøvd å ta ut ledningen til CPU-viften, men den slo seg fortsatt av. Så jeg har i hvert fall nok strøm, men hva kan problemet være da? Det kan være mulig jeg har glemt å plugge i en ledning i hovedkortet, men tror ikke det er det. Takker for svar, mvh Magnus Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg vil be deg gå over alle kabler å sjekke for korrekt plassering. Lenke til kommentar
Nubby07 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hehe, det var en god idé, for hadde glemt en ledning. Nå starter maskinen, men jeg har ett nytt problem. Jeg får kun opp to bokstaver når jeg starter maskinen min, Det står bare "YøYø." Men nå kan jeg i hvert fall komme inn i bios, og CPU temperaturen ligger på ca 30 grader, så det er jo i hvert fall fikset. Men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få startet datamasiken. Kanskje må jeg formatere? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Du er sikker på at harddisken Windows ligger på altså "boot-disken", er aktivert og korrekt installert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå