Gå til innhold

Muligheter for norsk villsvinjakt?!

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig bestått jegereksamen med en kompis, og vi gleder oss nå veldig til å bli en del av det aktive jaktnorge=)

Naturlig nok er vi ganske gira, og ønsker ideelt sett ikke å vente helt til høsten med jaktstart! Vi har fått øynene opp for villsvin, som er jaktbart hele året, men spørsmålet blir jo hvor vi eventuelt henvender oss for mulig villsvinjakt?

Håper noen kjenner til godt villsvinterreng, eller eventuelt vet om andre arter som er jaktbare før sent september!

PS: Bor i Oslo, og jo nærmere, jo bedre=)

PSPS: Kun haglejakt som er aktuelt for oss foreløpig!

På forhånd takk!

Endret av Mikkel_Ellingsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreløpig er de en uønsket art i vår fauna, og jaktbare hele året! Den norske villsvinstammen vokser rimelig fort, og man kan finne en del villsvin langs svenskegrensen..

Men ettersom jeg er ny som jeger er jeg litt usikker på hvordan man går fram for å finne aktuelle jaktterreng. Har vært på www.inatur.no, uten å få noe treff på villsvinjakt!

Lenke til kommentar

heisan.

du klarer nok ikke å få tak i villsvinjakt i norge enda. men i sverige er det store muligheter.

som førstegangs jeger skal du nok ikke bevege deg ut på villsvinsjakt med hagle. begynn heller med litt fugl, hare og evt rådyr. villsvinsjakt er for den erfarene jegeren. snakker av erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du slår ihjel ventetiden med litt kråke, mink og revejakt. Eventuellt er beverjakt et alternativ nå i april/mai. Fra 10. august kan du jakte gås, og derifra er ventetiden kort til det meste av jakt er tillatt :!: Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...