monor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Min mors golf 2001 (1.6) har et lite problem. Den tappes for batteri når den står stille. Et fulladet batteri varer i 14 dager om man ikke bruker bilen. Verksteder har forsøkt å finne ut av det, men til ingen nytte. Noen som har erfaring med tilsvarende. Bilen har gått rundt 40000 km. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Veldig dårlig av et verksted å levere tilbake bilen uten å ha fikset den :S Antar at de har sjekket at batteriet fungerer ordentlig, hvis ikke hadde jeg byttet batteri og se om det hjelper. Du kan også kjøpe et tangamperemeter (har ikke brukt disse tidligere så jeg vet ikke hvor lav ampere den kan måle). Hvis den kan måle lav nok ampere kan du dra ut en og en sikring og se om noe endrer seg, da finner du ut av hvilken krets som stjeler. Har du forresten sjekket om bagasjeromslyset står på? Det problemet hadde jeg Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Et tangampermeter er ikke følsomt nok for og finne de små strøm "lekasjene". Man må koble ampermeter i kretsen for og få nøyaktig nok avlesning.. Uansett man må bare nappe sikringer til du ser at det slutter og trekke strøm. Har du tatt alle sikringene kan det være starter, dynamo osv også som er feilen. Har du canbus er det enda verre og finne ut av. Kan være syreenheter som ikke sovner f.eks. Uansett lyset i bagasjerommet er en kjent gjengganger.. sjekk det først. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Regner med bilen er helt original, og ingenting er gjort med den? Tenker på høytalere, forsterker, sub, kondensator etc..? Prøv og se i mørket om noen lys står på. Vet noen har hatt problemer med at lyset i hanskerommet står på konstant o.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå