Gå til innhold

[Løst]Søke etter vhdl-fil med Vista

Anbefalte innlegg

De to vedlagte filene, testa.txt og testb.vhd (komprimert) har samme innhold, ordet "house". Når jeg legger disse filene i en felles mappe, og deretter bruker søkefunksjonen til windows explorer i Vista for å søke etter ordet "house", er det bare testa.txt som blir funnet. Hvordan kan jeg få windows til å finne "testb.vhd" også? Dette er ikke noe problem med Windows 2000. Finner du begge filene når du prøver på din maskin?

komprimert.zip

Endret av thnords
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filinnhold skal uansett indexeres for å kunne søkes i.

.vhd filer er kun i indexing properties i Vista satt opp til å indexere filens properties og ikke innhold.

Tenk hvis man har Virtual PC installert og indexeringen innholdsindexerer hele HDD (.vhd) fila , eller flere på flerfoldige gigabytes som text ..

Har man derimot ikke VirPC installert kan man selvfølgelig endre på .vhd fra file properties filer til plain text filter - og da vil det funke.

post-35394-1238255698_thumb.png

Lenke til kommentar
Filinnhold skal uansett indexeres for å kunne søkes i.

.vhd filer er kun i indexing properties i Vista satt opp til å indexere filens properties og ikke innhold.

Tenk hvis man har Virtual PC installert og indexeringen innholdsindexerer hele HDD (.vhd) fila , eller flere på flerfoldige gigabytes som text ..

Har man derimot ikke VirPC installert kan man selvfølgelig endre på .vhd fra file properties filer til plain text filter - og da vil det funke.

Dette ser lovende ut. Kan du kanskje hjelpe meg med stien til "Advanced Options"?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...