Eirik2 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Enkelt og greit: Skal kjøpe brukt EN-EL3E til D200. Finnes det noen måte å måle hvor brukt batteriet er? Eller ihvertfall hva status er på det nå? Ser for meg at en fullading, halvtime venting og måling av spenning er tingen? Mvh Eirik Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvis jeg ikke husker helt feil så kan du sjekke tilstanden på batteriet i menyen på kameraet. Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Ja, det var jo litt slapt av meg å ikke sjekke menyen bedre..... Ser at det er et tall i prosent for batteristatus, samt en teller for hvor mange bilder som er tatt på denne ladingen. Videre er det et "charge life 0->4", som ser ut til å være akkurat det jeg leter etter. Det snodige er imidlertid at begge mine batterier viser beste status (0), til tross for at de til sammen har vært med på knipse minst 30000 bilder. Skal se om det står noe i manualen når jeg får den innen rekkevidde. Takk for info! Mvh Eirik Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Batteristatus = 0 (best) er ingen problem på 30.000 bilder. Batteriene tåler MYE. Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Ok, da er det med andre ord også litt vanskelig å skille et batteri som er "så godt som ubrukt" fra et som er brukt "ganske mye"? Ser slik ut. Men uansett godt nytt at de tåler mye bruk. Mvh Eirik Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Pris på brukt batteri bør være halv av nypris for at det skal være til vurdering. Forøvrig kan jeg fortelle at EN-EL3 (uten e) som jeg ga med D70 kameraet mitt når jeg solgte det i 2006 fungerer fortsatt uten problem. Kamera er i "daglig" bruk. Vil tippe et batteri tåler minimum 1000 ladinger, det er ganske mange bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå