Gå til innhold

Bruke tørris i drinker osv?

MrLuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det farlig å bruke tørris i drinker? Eneste faren jeg kommer på er at man kan få frostskade, men det kan man jo være obs på. Tørris er ren CO2, og det er vell ikke skadeli å få i magen i så småe mengder?

Altså hvis du tenker å å svelge biter av det tror jeg faktisk jeg hadde stått over. Det er 78,5 minusgrader så hvis du skal vurdere å kline nedpå en bit så burde du i så fall ha slengt ned en god kopp kaffe først:P

Det består kunn av co2 som du sier, men det er i seg selv giftig, men du skal vel ikke innhalere store mengder, og da er det jo ikke noe fare ved det. Men på en annen side, så er gasse tyngre enn luft, så den røffe røyken vil jo ligge og vake på toppen av drinken.

Men min anbefaling er som følger:

Ha heller tørrisen der du bevarer drinken, altså i en punchbolle e.l. Hvis du blir modig eller klomsete i fylla er det lett å svelge nedpå en liten bit når du sitter og slurker til appletinien din. Så jeg ville ikke anbefalt å ha tørris rett i koppen.

Lenke til kommentar

Er egentlig CO2 giftig? Tar det ikke bare opp plassen til oksygenet i heboglobinet? Litt som kullos?

Ser på Wiki at de definerer det som giftig, og de lister opp en del saker og ting som skjer om en blir eksponert for for store mengder, men er dette pga. mangelen av oksygen, eller er det pga. det som skjer med CO2-mengden som ikke hekter seg på heboglobinet?

Ang. drink-spørsmålet, så vil vel ikke akkurat det være gjennomførbart. Tørris reagerer vel temmelig kraftig i kontakt med vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...