Glupp Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Hei! Lurte på hvordan det er å redigere HD video på en bærebar pc? Vil HD kvaliteten ta for mye plass på den bærebare pc-en? Eller burde jeg jeg kjøpe et DV kamera? Redigerings programet jeg har er Pinnacle Studio Plus version 10. Endret 28. mars 2009 av Glupp Lenke til kommentar
generalster Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Dette lurer jeg også på! Skal bestille en Canon HF 10 nå. Jeg har en Dell XPS Dual Core 2,6ghz cpu med 4gb minne. Vil denne klare jobben? Lenke til kommentar
Glupp Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Dette lurer jeg også på! Skal bestille en Canon HF 10 nå. Jeg har en Dell XPS Dual Core 2,6ghz cpu med 4gb minne. Vil denne klare jobben? Da er vi i samme båt generalster. Jeg har tenkt å kjøpe meg Canon HV30. Tror dere det går ann å redigere dette på laptopen min, som har 3GB RAM? Også lurte jeg på en ting til, går det ann å filme i både DV og HD kvalitet med Canon HV30? Endret 31. mars 2009 av Glupp Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Pinnacle studios på en slapptopp med HD? Din begravelse. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Dette lurer jeg også på! Skal bestille en Canon HF 10 nå. Jeg har en Dell XPS Dual Core 2,6ghz cpu med 4gb minne. Vil denne klare jobben? Ja, det går fint. I alle fall med Sony Vegas. Tar bare litt tid før/etter selve redigeringen. Men da kan man gå seg en tur i frisk luft mens PCen arbeider på egenhånd. DV & HD tar samme lagerplass, bruk vanlig billigtape til begge deler. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 4gb minne er hvertfal viktig. En ekstern harddisk kan også være lurt Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 4gb minne er hvertfal viktig. En ekstern harddisk kan også være lurt Holder akkurat på å rendere 12 min DVD fra Vegas. HDV input, tre filter, 2 pass, 8 bit, best quality. Har Q6600 og 2GB RAM. Det tar 1 time og 10 minutt. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Selve redigeringen tar ikke så lang tid med en god bærbar, men rendering, og spesiellt encoding kan ta noen timer. Analisering av klipp for stabilisering vil også ta veldig lang tid, så det er best å bygge opp videoen, klippe ut det du ikke skal bruke, før du bruker stabiliseringsverktøy. Har redigert HD video på en 2,2Ghz Macbook Pro med 4 Gb RAM. Klipping og bygging av historien gikk bra. Overgangene tok litt tid. Det er først ved finpussingen( fargekorreksjon, tekst animasjon, 3D grafikk, stabilisering, osv) og ved rendering( output av filmen) og encoding( komprimering til Mpeg2 eller h.264) der slet veldig. Lenke til kommentar
Glupp Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
Glupp Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Har bestilt et Canon HV30. Tenkte å kjøpe et ekstra batteri til den, men finner ikke ut hvilket batteri jeg burde velge. Har sett litt på dette: http://ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=2202. Tror dere dette vil være et lurt kjøp? Lenke til kommentar
Glupp Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Passer dette batteriet til Canon HV30? Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Passer dette batteriet til Canon HV30? Nei. Dette. Endret 13. april 2009 av oddmanil Lenke til kommentar
deuzxx Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Passer dette batteriet til Canon HV30? Nei. Dette. Forsøk www.dealextreme.com : ) Der finner dere batterier til ca 70-100 kr pr stk til dette kameraet, og det er selfølgelig inkludert frakt : ) Dealextreme er genialt. Slipper å bli ruinert på frakt og fakturagebyr og erkeklassiske nordiske trender! Kommer rett i postkassa di så du slipper å gå på postkontoret til og med : ) Har vel bestilt 5 batterier til mobilen derifra til 25 kr pr stk etc : ) Skal bestille 5-6 batterier til mitt nyinnkjøpte Canon HG10 der! : ) Tilbake til Topic: Jeg bruker Adobe Premiere pro og har forsøkt til HD redigering i natt. Bruker en Intel Q6600 med 3 GB DDR2 minne og det går helt greit å opperere i programmet. Rendring tar noe tid men 10 minutter med convertering tok bare 5 minutter på min i 1920p. Da konverterte jeg fra AVCHD til MPEG2 1920*1080 25p. Jeg sliter likevel med å se HD på denne pcen i blant. Lurer på om CPUen (2,40 ghz) er for slapp? Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg sliter likevel med å se HD på denne pcen i blant. Lurer på om CPUen (2,40 ghz) er for slapp? Sannsynligvis skjermkort, kan oxo være monitoren. Har du prøvd til HDTV? Lenke til kommentar
deuzxx Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg sliter likevel med å se HD på denne pcen i blant. Lurer på om CPUen (2,40 ghz) er for slapp? Sannsynligvis skjermkort, kan oxo være monitoren. Har du prøvd til HDTV? Monitor er nyere Samsung 24" BW232 tror jeg den heter. Skjermkort er Gainward 8800 GT. Husker ikke helt nå, har ikke pcen her : ) Går stort sett greit å se sendinger i HD på den. Laster ned HD episoder av Pixel Perfect fra revision3 og det går fint. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Passer dette batteriet til Canon HV30? Nei. Dette. Forsøk www.dealextreme.com : ) Der finner dere batterier til ca 70-100 kr pr stk til dette kameraet, og det er selfølgelig inkludert frakt : ) Dealextreme er genialt. Slipper å bli ruinert på frakt og fakturagebyr og erkeklassiske nordiske trender! Kommer rett i postkassa di så du slipper å gå på postkontoret til og med : ) Har vel bestilt 5 batterier til mobilen derifra til 25 kr pr stk etc : ) Skal bestille 5-6 batterier til mitt nyinnkjøpte Canon HG10 der! : ) Tilbake til Topic: Jeg bruker Adobe Premiere pro og har forsøkt til HD redigering i natt. Bruker en Intel Q6600 med 3 GB DDR2 minne og det går helt greit å opperere i programmet. Rendring tar noe tid men 10 minutter med convertering tok bare 5 minutter på min i 1920p. Da konverterte jeg fra AVCHD til MPEG2 1920*1080 25p. Jeg sliter likevel med å se HD på denne pcen i blant. Lurer på om CPUen (2,40 ghz) er for slapp? Jeg har videokamera Sony HDR 10. Men jeg fant ikke batterier på den siden. Vet du hvor de er? Regner med de har det når du snakka om at de hadde det for det canon-videokameraet. Lenke til kommentar
deuzxx Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Passer dette batteriet til Canon HV30? Nei. Dette. Forsøk www.dealextreme.com : ) Der finner dere batterier til ca 70-100 kr pr stk til dette kameraet, og det er selfølgelig inkludert frakt : ) Dealextreme er genialt. Slipper å bli ruinert på frakt og fakturagebyr og erkeklassiske nordiske trender! Kommer rett i postkassa di så du slipper å gå på postkontoret til og med : ) Har vel bestilt 5 batterier til mobilen derifra til 25 kr pr stk etc : ) Skal bestille 5-6 batterier til mitt nyinnkjøpte Canon HG10 der! : ) Tilbake til Topic: Jeg bruker Adobe Premiere pro og har forsøkt til HD redigering i natt. Bruker en Intel Q6600 med 3 GB DDR2 minne og det går helt greit å opperere i programmet. Rendring tar noe tid men 10 minutter med convertering tok bare 5 minutter på min i 1920p. Da konverterte jeg fra AVCHD til MPEG2 1920*1080 25p. Jeg sliter likevel med å se HD på denne pcen i blant. Lurer på om CPUen (2,40 ghz) er for slapp? Jeg har videokamera Sony HDR 10. Men jeg fant ikke batterier på den siden. Vet du hvor de er? Regner med de har det når du snakka om at de hadde det for det canon-videokameraet. Dersom det er FH 100 batterier så er det her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20573 Ellers hadde de FH 70 også og mange andre. UX-serien bruker vel samme type batteri! Prøv linken og se om det kan være dette batteriet. Det står på selve batteriet ditt hvilken type det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå