Gå til innhold

Bærbar PC ødelagt. Vanlig innboforsikring eller forsikring fra Elkjøp?

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg kjøpte en bærbar pc med noe software til og annet for ca halvannet år siden. Jeg kjøpte en 3 års forsikring samtidig fra Elkjøp..

Pcen tok kvelden ved et strømbrudd og vil ihvertfall ikke starte. Jeg sjekket forsikringen og den sier at dersom skaden ikke kan repareres så vil jeg få en ny pc med tilsvarende spesifikasjoner.. Jeg har funnet bærbare PCer til 4.5k som er bedre enn den jeg betalte 11000 for.. Dette er litt surt.. Jeg lurte derfor på om dersom jeg heller rapporterer til innboforsikringa og eventuelt kan få tilbake hele nette sum av 11000?

Jeg har for den saks skyld mye eksamensoppgaver fra tidligere skoleår på den gamle ødelagte PCen.. Disse oppgavene skulle jeg gjerne få tatt vare på videre... Er dette noe elkjøp ordner for meg eller må jeg skru opp pcen selv?

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Erik!

Synd å høre at slike ting skjer.. jeg jobber selv på Lefdal (broder-selskapet til ekjøp).. Mange bruker vår forsikring til nettop slike tilfeller. Den største grunnen er nok det at hvis du melder denne skaden til ditt forsikringsselskap så må du betale en egenandel på x antall kroner. Dette kommer helt ann på din forsikring og hvilke selskap du bruker. De kan også trekke deg i en såkalt bonus slik at ved senere tilfeller må betale enda mer i egenandel. Dette er ikke helt heldig... Har du LO Favør forsikring så koster det ingenting i egenandel, men dette gjelder dog ett tilfelle i året. Så da har du på en måte brukt opp årets kvote kan du si.

Vi har ingen egenandel på vår forsikring, og det mener jeg at elkjøp ikke har heller. Så selv om du kanskje får igjen pengene av forsikringsselskapet, så må du nok betale en egenandel som tilsverer en ny datamaskin med samme specs.

Lenke til kommentar

Elkjøp's HappyCare forsikring er nokk den dårligste av forsikringene som er og få fra Elektrokjeder, det gjlder Lefdal sin også!

Det du skal gjør er å gå på Elkjøp, send inn maskinen og ring Moderna Forsikring, som har HappyCare for Elkjøp. Forklar situasjonen og alt vil forhåpentlig ordne seg. Har i mange år slitt med dette selskapet, så takk gud for at vi skiftet til Solid Forsikring. Viss du treffer rette kundebehandler så er det en mulighet for at du får igjen en maskin til ca 8-9k.

Egenandelen på Innboforsikringer er ofte 3 - 4k, så de vil nokk ikke lønne seg og gå denne veien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...