kaian Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du har mange fine bilder her RandiA, jeg likte f.eks. Legepestrot godt, men det her: 15– 17. April: Pelargonium zonale - støvbærere Ikke bare er blomsten og dens støvbærere et kunsverk, men det er ditt bilde av det og! Det her var virkelig vakkert. Fin grenseoppgang mellom konkret og abstrakt, herlige farger. Jeg synes du har vært veldig flink med valg av fokuspunkt også, fascinerende bilde! Den må jo få en print og fin plass på veggen! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Pelargonium zonale - det er blomsten sin. Flotte farger og en frekk komposisjon som jeg synes fungerer godt. Veldig enig! Dette må jo være alle humlers nirvana. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Helt enig i at pelargonium er blomsten som er fotogen. Elsker å ta bilder av dem. Kjempefint bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Takker for alle kommentarer på Pelargonien (les:pellisen)...jeg fikk i hvert fall øvd med ringene på den, og jeg merker at det er en viss teknikk som skal til her...autofokus fungerer ikke så lett da, så man må til med litt manuell justering, dessuten er det litt på millimeteren å finne fokusen, så det egner seg ikke så mye til fotografering i vind... RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Bilde 15– 17. April: Pelargonium zonale - støvbærere Denne så nesten farlig ut. I hvert fall for en sart fyr som meg. Pollenkorn så store som gryn, du har kommet temmelig nære her. Flotte tegninger i kronbladet og en skikkelig fløyelsmyk bakgrunn i pastell. Et av dine mest vellykkede bilder tror jeg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Pelargonium zonale - nydelig - kan ikke annet enn å si meg enig med Tomsi - det var blomsten sin!! For en komposisjon! Bravo! Endret 18. april 2009 av Trondster Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Passiflora caerulea blomstrer nå, og da blomstrer den helt inn i vinteren, oktober - november Bilde 16– 18. April: Passiflora caerulea Exif: 1/6– f/7.1 - ISO 200 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Passiflora caerulea - den så temmelig space'a ut. Du har valgt en tøff vinkel på komposisjonen. Flott at du begynner å bli mer vågal i komposisjonene dine. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Bilde 16– 18. April: Passiflora caerulea Hjelpe meg. Ser nesten ut som en tivoliattraksjon. Slutter meg ellers til Tom's innlegg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hjelpe meg. Ser nesten ut som en tivoliattraksjon. Tivoliattraksjon fra helvete, spør du meg Tom Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har aldri sett en sånn blomst før. Hvor får du det fra? Dette var en fulltreffer. Fargene er fine, komposisjonen er det ikke noe og si på, og fokuset sitter perfekt. Utrolig bra! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har aldri sett en sånn blomst før. Hvor får du det fra?Dette var en fulltreffer. Fargene er fine, komposisjonen er det ikke noe og si på, og fokuset sitter perfekt. Utrolig bra! Passiflora er da en ganske vanlig Pasjonsblomst, den har overvintret i mange år hos meg, tålt ned til 6 minus-grader i glasshuset. Har faktisk hatt pasjons-frukt på den to ganger. RandiA Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har aldri sett en sånn blomst før. Hvor får du det fra?Dette var en fulltreffer. Fargene er fine, komposisjonen er det ikke noe og si på, og fokuset sitter perfekt. Utrolig bra! Passiflora er da en ganske vanlig Pasjonsblomst, den har overvintret i mange år hos meg, tålt ned til 6 minus-grader i glasshuset. Har faktisk hatt pasjons-frukt på den to ganger. RandiA Det er visst tydelig at jeg ikke er helt inne i det med blomster. Lurer på om jeg noen gang blir det. Nå har jeg i alle fall lært enda litt mer. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Passiflora caerulea blomstrer nå, og da blomstrer den helt inn i vinteren, oktober - november Oi! Noen som har brutt seg inn i Botanisk Have og stjålet blinkskudd? Veldig bra! Flott blomst, og enda flottere komponert! Lenke til kommentar
lessis Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Passiflora caerulea blomstrer nå, og da blomstrer den helt inn i vinteren, oktober - novemberBilde 16– 18. April: Passiflora caerulea Slutter meg til de som synes bildet var bra. Fotograferte en knall rød i botanisk hage i København for en uke siden. Flotte blomster. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Primula vulgaris nært på. Dette er så smått at jeg ser det ikke med blotte øyne, langt mindre de små trådene som ser ut til å ha festet seg på primulaen…det får være som det er, presisjonsarbeid dette. Ikke lett å få 100% i fokus nei…skulle hatt det på ”skinne”, det dreier seg nesten om tiendedels millimeter. Bilde 17– 19. April: Primula vulgaris – nært på Exif: 0.6– f/7.1 - ISO 100 Manual focusing Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Extension Tube Set DG Canon EF-S SV06 Dagens alternativ var det indre av denne crocusen: RandiA Endret 19. april 2009 av RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Bilde 17– 19. April: Primula vulgaris – nært påDagens alternativ var det indre av denne crocusen: RandiA Utrolig hvor nært du kommer inn i planten. De er jo rene kunstverk. Likte veldig godt krokusen. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Her var det mange fine bilder, likte spesielt: "Passiflora caerulea" Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Utrolig hvor nært du kommer inn i planten. De er jo rene kunstverk. Likte veldig godt krokusen. Brukte hele settet da med Extension Tubes, litt vanskelig å bruke da autofokusen ikke drar dette så lett, og jeg må bruke manuell fokus, og som sagt, det går på tiende-del av millimeteren, skulle kanskje investert i en slags skinne, for her er det presisjon om å gjøre, vet jeg kan få det 100% i fokus, men det er et "pirk-arbeid". Kommer vel med litt øvelse. Fint jeg får øvd på disse ringene nå. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Her var det mange fine bilder, likte spesielt: "Passiflora caerulea" Takk for det, den er litt spesiell i sine "indre deler" også, her har jeg vært litt nærgående, men bare brukt 60mm'n: RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå