RandiA Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Ser ut som den siste har tilbringt en del tid i søla, men fortsetter å strekke seg mot himmelen. Flott farge! Takk for det, carmelita...ja den trives veldig godt i leire og søle, i slekt med Tussilago farfara (leirfivelen) da vet du, så leire er yndlings-vokseplass. Randi Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 ......., selv om det var overraskende lite gult her Gått via gult og blått, og litt over i rød-tonene nå, må variere litt ja, når motivene ellers er litt stereotype. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Tok med kameraet på turen i dag, så det ble en vill-urt i stedet for hageplanter…blomstrer i April, men får kjempeblader utover sommeren…Bilde 11 – 12. April: Petasites hybridus - (Legepestrot) Legepestrot, du. Leger den pest, eller gir den leger pest ? Uansett en trivelig fargeklatt som lyser opp i den triste leiren Tom Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ser ut som den siste har tilbringt en del tid i søla, men fortsetter å strekke seg mot himmelen. Flott farge! Takk for det, carmelita...ja den trives veldig godt i leire og søle, i slekt med Tussilago farfara (leirfivelen) da vet du, så leire er yndlings-vokseplass. Randi Nei, det vet jeg strengt tatt ikke. Men nå har jeg lært litt i dag også. Kan se ut som om jeg kommer til å lære mye i løpet av denne aprilfesten. Engelsk i går og blomster i dag. Ikke dumt! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Legepestrot, du. Leger den pest, eller gir den leger pest ?Uansett en trivelig fargeklatt som lyser opp i den triste leiren Tom Joda, ble nok brukt mot pesten den også..i senere år har det vært mye forsket på en migrene-medisin av denne, men det er ikke noe man selv bør eksperimentere med, for det er en del gift-stoffer man bør trekke ut først RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Det har vært snø-bart en stund nå, men på denne bussholdeplassen var det visst noen som dessverre savnet snøen…. Bilde 12 – 13. April: Noen savner snøen Exif: 1/320– f/7.1 - ISO 100 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Pent bilde selv om motivet er litt trist.. Hadde vært veldig fristet til å sette opp en Post-It med advarselen: "Ikke sitt på benken, jeg har knust et melkeglass, og det KAN være noe glassskår igjen". Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Fortsetter med vårtegnene i egen hage. Denne vår-irisen er litt spesiell i fargen, til forskjell fra de vanlige blå reticulataene. Fargen er slik bildet viser…tander, lys blå-grå i bunnen, med ganske skarpe kontrast-tegninger. Bilde 13– 14. April: Vår-iris, mulig en reticulata Kathryn Hodgkin Exif: 1/60– f/7.1 - ISO 100 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Nydelig å se på og flotte farger. Jeg også vil ha blomster i hagen, men nå har snøen endellig forsvunnet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 "Iris reticulata": Denne var virkelig feiende flott. Nydelig farge og bakgrunnen behagelig kastet ut av fokus. Et av dine bedre synes jeg. "Noen savner snøen": Her ble det plutselig samfunnsrealisme. Fin dokumentasjon på vandalenes herjinger. "Vår-iris, mulig en reticulata Kathryn Hodgkin": Ganske interessante tegninger her, med striper og flekker mot duse fargeoverganger. Nok en pryd for floraen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er tydelig at du er varm i trøy nå når det gjelder flotte blomsterbilder. Mye pent å se på. I motsetning til all snøen i hagen til naboen. I det minste, så har hekken begynt å titte frem. Tror ikke jeg ville laget snøball av "snøen" på den bussholdeplassen. Er nok mer et resultat litt for mye karsk, tenker jeg. Fin komposisjon til et dokumentarisk bilde. Tom Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Mange flotte bilder, og fine farger. Klarer ikke å velge favoritt her. Men 13-14 April er vakkert. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Av alle de sorter Corydalis (lerkespore) som finnes, synes jeg denne sjeldenheten er en av de fineste, tidlig blomstrer den og langt østfra kalde Sibir-områder tror jeg den kommer…vind til tross, så er jeg ganskje fornøyd med dagens fangst, litt blurred ble det, men vakkert vår-tegn likevel…synes nå jeg… (Ikke rart det ble valgt ornata som "etternavn" da den ble oppdaget for ikke så veldig lenge siden, lat.ornate betyr: elegant, flott, smakfull) Bilde 14– 15. April: Corydalis ornata Exif: 1/15– f/5.6 - ISO 100 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Litt blurrete, hadde kanskje gjort seg med litt mer dybdeskarphet slik at hele blomsten hadde blitt skarp? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Hadde denne rødveisen som dagens alternativ, noe skarpere...men valgte en jeg ikke brukte i fjor : Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Corydalis ornata var nok en nydelig sak, minner om en hengende have. Den duse blåfargen gjør seg bra mot det grønne. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Flott med Noen savner snøen! Engasjerte meg, i alle fall! Glimrende blomsterbilder! Husk å halvere bruken av skarphet, da, men det er kanskje bare meg.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Støvbærerne på en Pelargonium zonale er da virkelig et naturens kunstverk…kunne vel ha vært enda skarpere, men det skal litt øving til med tre ringer jeg har brukt i tillegg til objektivet. Ikke så helt lett å balansere den manuelle fokuseringen her. Bilde 15– 17. April: Pelargonium zonale - støvbærere Exif: 1/80– f/3.2 - ISO 100 Manual focusing Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Extension Tube Set DG Canon EF-S SV06 RandiA Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det var en fin blomst. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Pelargonium zonale - det er blomsten sin. Flotte farger og en frekk komposisjon som jeg synes fungerer godt. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå