k.n.b Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Du drar på med påskesymboler ja. Også jeg som fremdeles jobber. Ellers kunne de vel tålt det hvis de var av kokesjokolade, da skal de vel tåle 100 grader...eller er det ikke slik? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Du drar på med påskesymboler ja. Også jeg som fremdeles jobber. Ellers kunne de vel tålt det hvis de var av kokesjokolade, da skal de vel tåle 100 grader...eller er det ikke slik? Ikke i årevis vel....ang. motiv-valg: Angrer litt på at jeg bant meg opp til 60mm denne gangen også, det har sine begrensninger, misunner oppfinnsomheten og kreativiteten enkelt April-fest-deltagere har ja... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Vårtegn:Lite originalt, men er vel nesten programforpliktet til å ta de med denne våren også…tok et av blåveisen også, tar et nytt senere, dere slipper ikke unna den Bilde 7– 7.April: Uunngåelige vårkrokus Exif: 1/60– f/7.1 - ISO 100 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Flotte blomster og kraftfulle farger, absolutt et vårtegn. Og i dag var det jo så absolutt vårvær også. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Flotte farger - nå gleder jeg meg til det blir blomster her også. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Flotte farger, Randi. Hvorfor er det ikke kommet slikt til hovedstaden enda?! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Gudene vet hva insektene ser i UV-regionen, men jeg ser store kontraster mellom støvbærerne og kronbladene. Er det lov å lage blomster med slike fargekombinasjoner...? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Er det lov å lage blomster med slike fargekombinasjoner...?I hvert fall tiltrakk de et dusin fluer, som jeg måtte jage bort før jeg fotograferte, det var voldsomt som de koset seg i vårsolen i dag, og i glasshuset mitt har jeg lagt fluesmekkeren tigjengelig, (selv om jeg egentlig aldri ønsker å gjøre en flue fortred... )RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Jeg synes det er dårlig gjort av deg å komme med slike vårlige bilder, når vi står her til halsen i snø Fine og fargerike blåveiser det der. edit: Men fluene må du gjerne denge. Tom Endret 7. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Jeg synes det er dårlig gjort av deg å komme med slike vårlige bilder, når vi står her til halsen i snø Fine og fargerike blåveiser det der. edit: Men fluene må du gjerne denge. Tom Snøen har vel gått hos dere nå vel? Det er krokus,... blåveise-bildet kommer kanskje siden, irisene blomstrer også....men det har hendt før at det har kommet snø i april, man kan aldri vite. Randi Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg ble mektig imponert over bildene dine nder Oktoberfesten '08, og ser med glede at du har fortsatt der du slapp, men også gått videre i forhold til valg av motiver. Fin variasjon og herlige eksplosjoner av farger. Fortsett slik - verden trenger det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Snøen har vel gått hos dere nå vel? Ånei du, det er fortsatt rundt halvmeteren i hagen hos naboen, og det er fortsatt snø på "ras-taket" mitt. Ser jeg blåveisen før mai, så blir jeg overrasket. Det er krokus,... Der ser du. Viser hvor mye jeg vet om blomster. Men pene er de. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg liker virkelig blomsterbildene dine. De er pene og behagelige å se på. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Skikkelig Vårtegn: Må vel blåveisen sies å være, derfor en selvfølge i Aprilfesten..dessverre litt vind i dag, så fulltreff på fokus var umulig, stativ til tross. Men jeg håper de blir godtatt i ”naturlig tilstand” Bilde 8– 8.April: Blåveis i vind Exif: 1/500– f/3.5 - ISO 400 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Men jeg håper de blir godtatt i ”naturlig tilstand” RandiA Bildet er mer enn godkjent fra min side. Nydelig og naturlig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Bildet er mer enn godkjent fra min side. Nydelig og naturlig.Takk skal du ha, lessis..uansett vind og ufokus, blåveisen er ett av de fineste vårtegnene av alle de vårtegn som står i kø i April måned... RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Har ikke sett mye av sånt her ennå må jeg si. Snøen er knapt nok borte. Kanskje jeg trenger å se mer av verden på makronivå for øvrig, jeg kan f.eks. ikke huske å ha lagt merke til at blåveis har så lange støvbærere. Apropos vind: hvis det er vanskelig å få blomstene til å stå stille, kan man jo la vinden bli en effekt på lang lukkertid. Men det er ikke gitt at det er lett å få det pent. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Kanskje jeg trenger å se mer av verden på makronivå for øvrig, jeg kan f.eks. ikke huske å ha lagt merke til at blåveis har så lange støvbærere.Apropos vind: hvis det er vanskelig å få blomstene til å stå stille, kan man jo la vinden bli en effekt på lang lukkertid. Men det er ikke gitt at det er lett å få det pent. Ja, med macro er det mye som kommer frem...ang. vind og lang lukkertid: mye som kunne vært moro å lære, eller eksperimentere med, håper det kommer etter hvert. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Der kom blåveisen. Synes du kom bra fra det ut i fra forholdene. Neste gang får du ta med noen plater som du kan sette opp og skjerme for vinden Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå