kaian Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Bilde 3 – 3.April: ”Påske-gul natur-kunst” Får flasback et par-tre tiår til psykedeliske polaroidteknikker. Kanskje du skulle trekke det litt lenger, heller enn å ikke gå så langt? Jeg syntes det her var mektig, skulle gjerne sett en print av det der! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Får flasback et par-tre tiår til psykedeliske polaroidteknikker. Kanskje du skulle trekke det litt lenger, heller enn å ikke gå så langt? Jeg syntes det her var mektig, skulle gjerne sett en print av det der! Takk for det, man må vel få lov til å overdrive en gang i blant... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Gult i dag også – kunstig ”blomst” denne gangen. (Ble litt skuffet etter dagens Foto-treff tur da jeg kom hjem og oppdaget at jeg ved en feiltagelse har vært på kamera og endret RAW til L, slik at jeg fikk alle 400 bilder i jpg…og jeg som hadde gledet meg til å øve litt mer redigering.) Bilde 4 – 4.April: ”Påske-gul jern-sopp” Exif: 1/200– f/7.1 - ISO 200 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Storm67 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 En fin og rusten soppblomst. Er alltid irriterende når sånt skjer, men er ganske sikker på at det blir siste gang. (snakker av egen erfaring) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hvem trenger blomster når man kan finne like fargerike saker på kaia. Fargene kommer bra frem i kontrasten mot vannet her. Det er ikke klin umulig å redigere JPEG-bilder da. Man må bare være litt forsiktig, og være oppmerksom på at man ikke har riktig så mye å gå på. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Dette er en flott vårsopp. Et motiv jeg skulle gjerne ha lekt med selv. Det stemmer, som k.n.b sier, at man også kan redigere JPEG. Det bør gå greit ettersom du her har truffet bra med eksponeringen. Det er når man bommer (som jeg har en tendens til) at det er viktig å skyte i RAW. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Dette er en flott vårsopp. Et motiv jeg skulle gjerne ha lekt med selv.Det stemmer, som k.n.b sier, at man også kan redigere JPEG. Det bør gå greit ettersom du her har truffet bra med eksponeringen. Det er når man bommer (som jeg har en tendens til) at det er viktig å skyte i RAW. Tom Takk for det...jada, jeg redigerer litt med jpg også (drar litt i kurve-strengen f.eks), har alltid gjort det, før jeg begynte med RAW, men jeg ser nå at det blir bedre fra RAW-filene, og man har opplagt mer å gå på. RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Et flott maritimt motiv. Skulle gjerne vært med på turen din i dsg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Vårtegn:Da ble det Julerose (Helleborus) til Påske da, for til jul stod den under snø, - nå er det like før den springer ut. Bilde 5 – 5.April: ”Helleborus orientalis - Pink Lady” Exif: 1/4– f/10.0 - ISO 100 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Edit: Legger et ved siden av som ikke er skjerpet opp særlig, har en tendens til å overdo Endret 5. april 2009 av RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Et flott bilde med flotte farger. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Flotte farger og fin komposisjon. Litt rotete bakgrunn, men i dette tilfellet passet det faktisk ganske bra til motivet. Liker den varianten med minst oppskarping best. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 60'en er nå rimelig skarp i utgangspunktet Synes beste bildet blir vanskelig å bedømme når jeg ikke har sett orginalen. Planten altså. Må ellers si meg misunnelig på slike fargerike motiver på denne årstiden - skjer sikkert ikke noe her før om 2-3 uker. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Foretrekker også den med minst oppskarping - spesielt når motivet ser ut til å ha veldig mange smådetaljer i bladene. Høyre versjon er mer enn skarp nok. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Takk for kommentarer, ja ser det selv at første bilde ble for skarpt...ser det ikke så godt i PS. Får jobbe litt med det der, har stadig problemer slik.. RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 En knopp som formelig "spretter" ut av bildet. Fine fargekombinasjoner her også. Men foretrekker som de andre her den med minst oppskarping. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 En knopp som formelig "spretter" ut av bildet. Fine fargekombinasjoner her også. Men foretrekker som de andre her den med minst oppskarping. :!: :!: Håper den oppskarpingen har gått inn hos meg nå da, så jeg husker det...(ellers får dere bare fortsette og påpeke det, gammel vane vond å vende ) Den knoppen regner jeg med å få blomst-bilde av i løpet av måneden ja. Skulle rekke å springe ut i løpet av April. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Går litt tilbake til det påske-gule jeg Bilde 6 – 6.April: Påskeharene Exif: 1/5– f/13 - ISO 100 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Her var det mye påskegult. Fint bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Flotte påskeharer; synd at de ikke er av sjokolade. Men da hadde de kanskje ikke vært istand til å bli med på bildet Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Flotte påskeharer; synd at de ikke er av sjokolade. Men da hadde de kanskje ikke vært istand til å bli med på bildet Tom Nei, ikke av sjokolade, kunne heller ikke blitt dratt frem i vårsolen hver påske da... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå