Gå til innhold

AprilFest 2009 -RandiA - Vårtegn


Anbefalte innlegg

AprilFest - 2009 - RandiA - Vårtegn

 

  • Bruker: RandiA
  • Utfordring: Kun ett objektiv, utprøve "ringer" på en del av bildene, mest macro -vårtegn
  • Deltakernivå: Kandidat
  • Utstyr: Canon EOS 400D, Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, Kenko AF (Macro) Extension Tubes

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eranthis er alltid den første vårblomsten som viser seg hos meg, og nå har den blomstret et par uker. Er det noe rart den kalles Vinterblomst på norsk

 

Bilde 1- 1.April: Eranthis hyemalis

post-92574-1238616925_thumb.jpg

Exif: 1/5– f/13 - ISO 100

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

 

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Liker de ryddige og klare fargene.. Mer påskegodteri, takk! :-)

:!: Han kan da ikke spises! Kina-silke-mannen ble med hjem fra en reise i Kina for 20 år siden, og er ikke blitt spist enda...håper han ikke finner det diskriminerende å bli kalt påske-gul :roll:

Randi

Lenke til kommentar

Tredje påske-gule dagen da med blomst. Håndholdt i dag. I morgen tror jeg ikke det blir blomst :roll:

(PS. Fargene er naturlige, bare litt sharpening)

Bilde 3 – 3.April: ”Påske-gul natur-kunst”

post-92574-1238783388_thumb.jpg

Exif: 1/60– f/4 - ISO 100

Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Oi. Begynt å leke litt med uttrykk du også ja. Nesten noe radioaktivt over denne. Særs sprekt.

 

1. april, i mer konvensjonell stil, har jeg også stor sans for. Godt valg av bakgrunn både formmessig og fargemessig for å avdempe det det sterke sitruspreget. Kan nesten lukte den helt hit.

Lenke til kommentar
Her var det smell gitt! Ikke sikker på om jeg helt kjøper valgene i etterbehandlingen, men det er kanskje bare mine egne forventninger jeg må justere?

Flott bilde av blomsten når den er liten. Tok den opp i stort format og syntes at bildet var vel mye sharped, beklager Randi

Lenke til kommentar
Her var det smell gitt! Ikke sikker på om jeg helt kjøper valgene i etterbehandlingen, men det er kanskje bare mine egne forventninger jeg må justere?

Flott bilde av blomsten når den er liten. Tok den opp i stort format og syntes at bildet var vel mye sharped, beklager Randi

Jada, mye sharpened denne, er ikke så flink med det enda nei...får satse på at det blir en Utfordring hvor jeg kan trene på det. Men her skulle det liksom være litt av den kunstneriske idéen ved bildet :roll:

Randi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...