Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke fullskjerm på skjerm nr.2

Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg har koblet opp tv'n min til pc'n, og når jeg skal se på en fil i fullskjerm så drar jeg vlc vinduet over på den andre skjermen og dobbeltklikker.

Da kommer fullskjermen over på dataskjermen og ikke på tvn der jeg dobbelklikket til fullskjerm.

Trenger jeg noe program eller hva er det jeg må gjøre for å vise film i fullskjerm på tvn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg et nVidia skjermkort og her settes disse innstillingene i kontrollpanelet for skjermkortet. Jeg kjenner dessverre ikke eksakt fremgangsmåte for ATI, men regner med at det er noe av det samme. Har du sjekket alle innstillinger i kontrollpanelet for skjermkortet ditt?

:)

Lenke til kommentar

Gjelder dette bare vlc eller også andre mediespillere? Prøv med Windows Media Player, feks.

Tipper problemet er relatert til vlc.

Gå til Tools > Preferences > Interface Settings, velg å huke av "Show a controller in fullscreen". Da får du to vinduer ved avspilling, ett med "controller" og ett som viser skjermbildet/filmen. Dra vinduet med skjermbildet over til skjerm 2 (tven) og dobbeltklikk på det. Da skal du få fullscreen på tv og ha en "controller" på pcen.

Funker dette?

Lenke til kommentar

Om dette kun er tilfellet i VLC virker problemet relatert til dette. Anbefaler heller å bruke K-Lite Codec Pack 4.7.5 (helt gratis), bruker dette selv og det er etter min mening en særs bedre avspiller en det VLC er. Media Player Classic som følger med spiller av 99% av alle video formater, er svært ressurs vennlig og enkelt for konfigurasjon av fullskjerm og TV.

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Prøv denne fremgangsmåten:

1. I CCC velg "Strech desktop 1 to digital panel"

2. I CCC -> DTV -> Scaling options -> 0%

3. I VLC , gå inn i preferences -> Interface -> kryss i "Show a controller in fullscreen"

4. VLC -> Video -> fullscreen video output

5. VLC -> DirectX video output -> name of desired display -> \\Display2

Det fungerer hos meg med ATI CCC 9.2 og VLC 0.9.8a. Filmer starter automatisk på skjerm 2 i fullskjerm, og video kontrollen på skjerm 1

Endret av meeg
Lenke til kommentar
Prøv denne fremgangsmåten:

1. I CCC velg "Strech desktop 1 to digital panel"

2. I CCC -> DTV -> Scaling options -> 0%

3. I VLC , gå inn i preferences -> Interface -> kryss i "Show a controller in fullscreen"

4. VLC -> Video -> fullscreen video output

5. VLC -> DirectX video output -> name of desired display -> \\Display2

Det fungerer hos meg med ATI CCC 9.2 og VLC 0.9.8a. Filmer starter automatisk på skjerm 2 i fullskjerm, og video kontrollen på skjerm 1

Hvor finner jeg punkt 1 ? Strech desktop 1 to digital panel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...