RandiA Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Nei, egg bråker ikke så mye. Men banningen som etterfølger kan nok vekke resten av husstanden Tom ..du vasket vel munnen din etterpå da... RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 ..du vasket vel munnen din etterpå da...RandiA Ikke f@£# Jeg må nok innrømme at bildet er arrangert; dette er en ide jeg har tenkt på en stund. Et egg måtte bøte med livet, men ingen ukvemsord ble ytret under foto-sesjonen. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Nei, da så...slapp du å vaske munnen med Jiff... RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Dagens fungerte godt som fotografi. Selv i 4:3 format. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Den tittelen synes jeg var brutal. Særlig for oss sarte sjeler som frekventerer tråden. Men jeg forstår ikke det med at du har foreviget den med pannekaken, for det blir vel ikke pannekaker av at eggene går i gulvet? Bra du ikke benyttet farger i alle fall, da hadde det vært strake veien til psykolog. Men godt komponert er det jo, og eggeskall gir en sterk kontrast mot mørk parkett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg lurte en stund på å kalle bildet "Lille Trille ligger ikke på hyllen lengre..." Men jeg syntes den manglet det lille ekstra. Dere får ta litt medisin fra det skotske høyland, så kommer dere nok over sjokket. Alternativ medisn fra Frankrike kan også benyttes. Pannekaken det er snakk om her, er Olympus ZD 25mm f/2.8 som har kjælenavnet pannekaken. Som Pentax folket vil rask påpeke, så er den ikke en ekte pancake, da den har et linseelement for mye Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) 25. Russ i nabolaget. Alle har vel hatt russ i nabolaget. Noen ganger så kommer det bare tunge dunk dunk lyder; andre ganger er det mer skjærende lyder. Uansett så våkner man. 1/320s, f/8, 100mm, ISO 100 edit: Der fikk jeg ufraw og gimp til å spille sammen, så da er bildet erstattet. Picasa utgaven og original tekst finner dere i spoileren. Bildet har vært igjennom Picasa,så den må nok etterbehandles på skikkelig måte når jeg har kommet meg hjem igjen. Tom Endret 25. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Dæven for spreke farger. Nydelig bilde Tom. Det potensielt mest bråkete du har kommet opp med så langt også tror jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Dæven for spreke farger. Nydelig bilde Tom. Det potensielt mest bråkete du har kommet opp med så langt også tror jeg. Takker. Håper ikke ny-redigeringen ødelgger alt da. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Oi, her var det smell i fargen ja! Veldig bra komposisjon, men jeg er litt usikker på plassering av fokus. Tror jeg ville satt den på enten mutteren eller "trompetmunningen". Egget var også meget godt fotografisk håndverk, selv om det kanskje er et av de mest tvilsomme "dunkene" hittil Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Flott komponert og flotte farger....( glad de har sluttet med tradisjonen å vekke lærerne her nå..natt til 17.mai var plagsom i mange år...) RandiA Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det der kjenner jeg til! Naboen vår er lærer. Heldigvis sover jeg ganske tungt når jeg først sover, og har ikke våknet av det enda. Flotte, sterke farger! Sånt liker man. Også rød og blå da gitt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Det å vekke lærerene på morgenen 17. mai var noe av det mest morsomme med russetiden Lærer #1 (fysikk): Hun var oppe og hjalp sønnen med å rydde etter en fest han hadde hatt. Så hun kunne ikke bli med på russefrokost, da hun skulle sove noen timer. Lærer #2 (religion): Han hadde hatt en riktig så festlig16. mai, slik at det tok litt tid å vekke ham. Det først vi så var et par hender på vinduskarmen før et slitent tryne dukket opp og ga klar beskjed om at vekking kunne han spare seg for. Han var heller ikke interessert i tilbudet om å bli med på russefrokost ... Det kan forøvrig nevnes at nevnte lærer er ateist ... Kjenner du deg igjen J@cob Lærer #3 (matematikk): Her ble vi møtt av en våken og bli herremann (i slåbråk) som hadde champagnen klar når vi kom på besøk. Han ble med på frokosten Til slutt; et nytt forsøk på redigereng - denne gangen Windows og PS Elements; av et annet bilde, der fokus er på tuten: 1/400s, f/8, 100mm, ISO 100 Det å redigere bilder på 8,9" skjerm anbefales forøvrig ikke ... Tom Endret 12. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg likte plasseringen på hornet, og fargene. Fokuset bør absolutt sitte på tuten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) 26. Breaking glass. En lyd man ikke har lyst til å våkne av,er lyden av knust glass. Det er oftest tegn på ubudne gjester; men det kan også være pøbler på ferde. 1/800s, f/4.5, 81mm, ISO 100 edit: For de som har levd en stund, så har vi denne . Tom Endret 26. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Vil vel nesten si at det her var et typisk tomsi42 bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Et ganske Tomsi-bilde ja, og en meget spesiell malings-teknikk på de sprossene. RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Urk. Ikke noen hyggelig lyd nei. Bra eksponering av det hvite og ellers velkomponert. For øvrig synes jeg den nyeste versjonen av hornet ble det desidert beste teknisk sett. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Engi med k.n.b. Nå slipper jeg å lure på om jeg ville ha satt fokus på mutteren eller munningen lenger, jeg ville definitivt valgt munningen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Morsomt bilde med en historie om et neglisjert hus - sjuskete maling og knust glass. Liker også den krakelerte malingen rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå