tomsi42 Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 12. Timber. 1/125s, f/8, 45mm, ISO 100 Fortsatt "jalla-zoom". Nå vet jeg ikke om man feller trær om natta, men det høres når trærne deiser i bakken. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 11. Ulykke på fjellet. Flott skyggevirkning av den skadde fikk du til jo RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Da har jeg kommet meg ned fra fjellet og kan konsentrere meg om hjemlige dunk ... 13. Det kom fra badet I 1/60s, f/4,25mm, ISO 800 Brukte 25mm "pancake" idag Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Får du sove om natta, med all den dunkinga? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 13. Det kom fra badet I Uffda...stor dunk det der ja RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Haha, 11. april var det morsomste dunket hittil! Men det spørs om noen har vært med på den festen der faktisk våkner av et enslig dunk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Får du sove om natta, med all den dunkinga? Jeg har godt sovehjerte 13. Det kom fra badet IUffda...stor dunk det der ja RandiA Har flere på lager ... Haha, 11. april var det morsomste dunket hittil! Men det spørs om noen har vært med på den festen der faktisk våkner av et enslig dunk. Det har nok vært dunking i hodet dagen derpå som har vært plagsom ... Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 14. Vask av klær om natten er oppskrytt Ihvertfall hvis man ikke husker å tømme lommene. 1/8s, /5.6, 45mm, ISO 400 Nok en gang plast-zoomen om kanskje ikke er helt jalla alikevel. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 :!: :!: ..du er da virkelig oppfinnsom, har hørt slik lyd i vaskemaskinen ja... RandiA Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er ingenting å si på oppfinnsomheten din nei, ikke gjennomføringen heller forresten. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er ingenting å si på oppfinnsomheten din nei, ikke gjennomføringen heller forresten. Kan ikke noe annet enn å si meg helt enig! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 14 April: Stilig, jeg vet hvordan den lyden høres ut. Fikk den i hodet nå! Lenke til kommentar
lessis Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 14. Vask av klær om natten er oppskrytt Ihvertfall hvis man ikke husker å tømme lommene. Nok en gang plast-zoomen om kanskje ikke er helt jalla alikevel. Tom Alle som har vasket klær, har vel glemt å tømme lommene. Selv hadde jeg en skål på vaskerommet til "vaskepenger" i gamle dager. Min mann glemte til stadighet å tømme lommene og de pengene ble "mine". Venter spent hver dag på nye ting som kan si dunk om natten. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) He, he. "En tår for mye?" og "Snublefelle på hytta" er rimelig klassiske tilfeller av ufrivillig fremkalling av brå, høy lyd i sene nattetimer. "Ulykke på fjellet" derimot, må være av det mer celebre slaget. Kan faktisk ikke huske at noen har klart å ta knekken på en disse, i hvert fall ikke med ølboks i hånda. Men det må tydeligvis ha skjedd her. "Timber" har jeg selvsagt fremkalt selv også, men motorsaga tas sjelden frem fra fotobagen i sene nattetimer. Har forresten en liten sann historie: Etter et heller fuktig lag var det en som våknet med skallebank av et forferdelig leven fra kjøkkenet. Det viste seg at husets eier hadde glemt å ta ut brød fra fryseren, naturligvis var det da en god idé å sette i gang med å skjære brødskiver med motorsag så blårøyken sto rundt skjærefjøla. "Det kom fra badet", er temmelig plausibel. Er nok de som har våknet av noe sånt. "Vask av klær om natten er oppskrytt" er nok en klassiker. Dette er superirriterende. Edit: Når jeg ser IceFox' kommentar, slår det meg at jeg ikke har nevnt at "Vask av klær om natten er oppskrytt", fungerer som selvstendig bilde også. Litt lett å glemme bort det, når man blir for opptatt av idéen bak bildet. Den litt matte speilingen ser bra ut. Endret 15. april 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 14. Vask av klær om natten er oppskrytt Nice nice! Liker alt av linjer og symmetri som finnes i bilder og igjen en kreative idé. Jeg irriterer meg derimot litt over at mynten ikke er helt midtstilt i bildet. Tipper liksom litt til høyre nå. Og kunne kanskje vært litt lysere? Men som sagt, kult bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 14. Vask av klær om natten er oppskrytt Nice nice! Liker alt av linjer og symmetri som finnes i bilder og igjen en kreative idé. Takker og bukker. Jeg irriterer meg derimot litt over at mynten ikke er helt midtstilt i bildet. Tipper liksom litt til høyre nå. Og kunne kanskje vært litt lysere? Men som sagt, kult bilde. Trøst deg med at første forsøket var verre. Da lå mynten helt feil. Lyset fikk jeg adri ikke skikkelig til - det ble enten for lyst eller for mørkt. Men dette er vel en ide som du kan leke videre med i din macroverden. Alt må jo ikke være 1:1 Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 15. Pisking pågår. TIl alle som eier flaggstang. Husk å feste snoren skikkelig ... 1/4000s, f/4, 25mm, ISO 100 Takk til lessis som satte meg på ideen. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Alt må jo ikke være 1:1 Hvor langt den grensa strekker seg er jeg litt usikker på. Er vel få bilder der som er 1:1, men de meste har et visst makronivå over seg. Men hadde vært digg å ta seg litt mer friheter. Men det er jo nettopp utfordringen. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Både 14. og 15. kjenner jeg meg igjen i! Veldig irriterende når folk ikke snurrer snora rundt flaggstanga.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Av en eller annen snodig grunn så forbinder jeg flaggstanglyden med sommer. (Eller kanskje det ikke så veldig rart allikevel, når jeg tenker meg litt om.. det er jo ikke akkurat på vinteren jeg sover med åpent vindu.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå