Gå til innhold

AprilFest 2009 - tomsi42 - Ting som kan si dunk om natten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geniale bilder! :yes:

Takk, takk.

 

Så tilbake på de forige bildene, og ble nyskjerrig på stoff-looken på "insomnia".. En tøff efekt, hvordan er dette bildet etterbehandlet?? :hmm:

Jeg startet med med å bruk ISO 1600 (som gir en del støy på E-420); deretter konvertert til sort/hvitt i Photoshop Elements (6) som har en egen dialog for slkt - der skrudde jeg opp kontrasten og mikset RGB kanalene til jeg var fornøyd. Til slutt la jeg på en "diskret" vignettering. Brukte nesten same teknikk på bildet 1. april, men der var ISO lav, så jeg måtte legge på filmstøyet i etterkant.

 

Tom

Lenke til kommentar
greit å legge ved bildet, kanskje?

Ja, helt greit det.

Er dette en av disse forvokste liksomarbåndsurene til å henge på veggen tro? I så fall kan jeg forestille meg tikkenivået. Som allerede nevnt var det ganske illustrerende med å la sekundviseren forflytte seg under eksponeringen, man kan formelig høre det tikker.

 

Dette er også en av de mest infernalske lydene jeg vet om. Det er helt umulig for meg å ha analog vekkerklokke med tikkelyd på soverommet, da får jeg helt fnatt.

Lenke til kommentar
Er dette en av disse forvokste liksomarbåndsurene til å henge på veggen tro? I så fall kan jeg forestille meg tikkenivået. Som allerede nevnt var det ganske illustrerende med å la sekundviseren forflytte seg under eksponeringen, man kan formelig høre det tikker.

Det er riktig observert. Heldigvis så er akkurat denne kameraten rimelig stille.

 

Dette er også en av de mest infernalske lydene jeg vet om. Det er helt umulig for meg å ha analog vekkerklokke med tikkelyd på soverommet, da får jeg helt fnatt.

Der er jeg helt enig. Digitalt på soverommet; gjerne med vekking ved at radioen slår seg på.

Lenke til kommentar
Dette er også en av de mest infernalske lydene jeg vet om. Det er helt umulig for meg å ha analog vekkerklokke med tikkelyd på soverommet, da får jeg helt fnatt.

Der er jeg helt enig. Digitalt på soverommet; gjerne med vekking ved at radioen slår seg på.

Finnes det digitale barn? Jeg skulle gjerne hatt ett med snooze-knapp... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
2. Det er mer der det kom fra.

Måtte bare si: flotte farger, og det var stilig hvor "skarp" isen ble.

 

Når er for resten neste "fest", noen som vet? (Altså feks aprilfest.) Må få deltatt sånn neste gang.

Lenke til kommentar
2. Det er mer der det kom fra.

Måtte bare si: flotte farger, og det var stilig hvor "skarp" isen ble.

Takk skal du ha.

 

Når er for resten neste "fest", noen som vet? (Altså feks aprilfest.) Må få deltatt sånn neste gang.

I utgangspunktet er neste runde oktoberfesten. Men det er mulig at jeg setter igang en før. Men det blir ihvertfall noen dugnaderog ukesoppgaver i mellomtiden.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ganske ondskapsfullt det der akkurat nå.

Det er noen som påstår at jeg kan være ond innimellom ;)

 

Er det lyden av en tankevekker som slår deg i skallen midt på natten det er snakk om?

Det er det som er tanken, ja.

 

Somjeg sa i førsteposten:

Jeg kommer til å tolke temaet veldig åpent; med utgangspunkt i lyder som kan vekke en, lyder som gjør at du ikke får sove, og innimellom ting man tenker på om natten når man ikke får sove.

 

Tom

Lenke til kommentar

De var et pent utsnitt...ikke ukjent situasjon forresten. Det har hendt meg noen ganger at jeg leter etter nøkle-knippet mitt når jeg skal gå ut om morgenen, så finner jeg det på utsiden av døren.(Men uten å vite at nøkkelen stod i døren, sov jeg godt :innocent: )

Håper den der lager så mye dunk-dunk i vinden da, at man blir oppmerksom på den :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...