Gå til innhold

GPS på Nokia 5800

R_S_P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste har vel en eller annen lisens man må betale for å bruke selve navigasjonen, men bruk kun GPS uten navigasjon er gratis.

Har ikke utforsket dette området så mye selv, da de fleste telefonene kommer med (+/-) 3 månders gratis bruk. Og etter 3 månder har jeg som regel byttet telefon uansett ;)

Lenke til kommentar

Det som følgte med telefonen er "Nokia Maps" og det kobler hele tiden til internett :( Lastet ned "Google Maps" og samme med det.

De eneste programmene jeg har funnet er fra TomTom og Garmin men begge de koster penger.:(

Lenke til kommentar

Så lenge du laster inn kart via Nokia Map Loader (PC-Suit) så skal den ikke trenge tilgang til mobilnettet med mindre man bruker A-GPS, som bruker mobilmastene til og finne ut hvor du befinner deg, dette koster deg litt i datatrafikk, men det er ikke snakk om store summene.

Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet, hvorfor er dette så viktig? Det er ikke programmet som bestemmer det. Det er om A-GPS er skrudd på eller ikke. Uansett er det snakk om 4-5 kb eller noe i den duren så ikke noe du trenger bry deg om. Jeg har Onecall og blir fakutert enten 0 eller 1 øre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...