jim_smyth Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Bruker: jim_smyth Tema: Macro Aktivitetsnivå: Pingle Utstyr: Canon 350D + Canon 100mm Macro Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) 1. april - Aprilfestens første bilde... ... blir det ikke noe av:( Jeg sender med en liten teaser i dårlig oppløsning som jeg tok siden jeg var bra dum nok til å ikke ta med RC-1-selvutløseren min. Selvfølgelig trodde jeg at det skulle gå bra siden jeg har gått for å være Mr. Steady-Hand før, men akk nei... Ikke på makro... Og hvem orker å vente de eviglange 10 sekundene mellom hvert bilde når man tror det går bra? Også hadde jeg stativ til og med. Note to self: Bring RC-1!!! PS. Se bort fra posting-datoen da dette er en redigert post:) Endret 1. april 2009 av jim_smyth Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Ikke lett med håndholdt makro, nei. Gleder meg til å se det "årntlige" bildet. Har du ellers prøvd med selftimer? Pleier selv å kjøre speillås og selftimer når jeg leker med makro. Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Ikke lett med håndholdt makro, nei. Gleder meg til å se det "årntlige" bildet. Har du ellers prøvd med selftimer? Pleier selv å kjøre speillås og selftimer når jeg leker med makro. Joda... men orka ikke å vente de 10 sekundene for å se at det ikke fungerte... jeg er av de som må ta mange bilder før jeg er fornøyd, hehe... skal ta et bilde der en annen dag. vil la det synke litt først;) Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 5. april - Flue i perspektiv Har hatt lyst til å ta bilde av flue en god stund nå. Denne labbet rundt i vinduskarmen der vi bodde ved Røldal Skisenter. Første tanke var at bildet ble skrot, men er allikevel noe mer fornøyd med det:) (les: 5. april) 100MM :: F/2.8 :: 1/125sek :: ISO800 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Fine farger i den flua, stripene i vinduskarmen var også dekorative. Men du kunne kanskje valgt en mindre blenderåpning for å få mer av flua skarp, evt. lagt det smale fokusplanet over øynene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Joda... men orka ikke å vente de 10 sekundene for å se at det ikke fungerte... jeg er av de som må ta mange bilder før jeg er fornøyd, hehe... skal ta et bilde der en annen dag. vil la det synke litt først;) Prøv med speillås (inne i C.Fn) og timer samtidig - så er det to sekunder og optimal bildekvalitet - det er en god idé med speillås på ethvert makrobilde, hvor vibrasjon betyr så j.. mye.. (Speillås funker best til motiver som ikke beveger seg, da.. ) Ikke lett å ta makrobilder av levende insekter, nei. Fristet til å forstue vingene og knuse kneskålene på flua, så den står stille mens jeg tar bildet.. Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Ja jeg er enig med deg der... ble håndholdt men jeg kunne nok gått for iso 1600 og mer dybde. gleder meg til neste gang jeg ser ei flue hjemme... Da skal jeg pine han til han ikke orker å fly lenger, så blir det nok et fint bilde;) Edit: svare på kneskålkommentaren til Trondster Endret 6. april 2009 av jim_smyth Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Prøv med speillås (inne i C.Fn) og timer samtidig - så er det to sekunder og optimal bildekvalitet Ah... du er genial!!! ikke lenger noen unnskyldning på meg da, hehe... Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) 6. april - Påskekyllinger Endret 6. april 2009 av jim_smyth Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 7. april - Regndråper på frontruta 100MM :: F/8 :: 1/13sek :: ISO400 Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 6. april var jo helt fantastisk. Humor er en undervurdert komponent i bildekomponering Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Skikkelig fokus (der det er fokus) på regndråpene, som går over i et random abstrakt mønster. Fin sak det der. Kyllingene fra 6. april ser for øvrig ut som de øver seg i korsang. Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Wow. Regner det olje? Haha... nei, syns du det? Var bare litt lite regn på skrå frontrute. Alle: Takk for tilbakemelding for 6. og 7. april:) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg likte også dråpene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Kyllingene fra 6. april ser for øvrig ut som de øver seg i korsang. Helt klart at de holder på med det. De fikk ihvertfall meg i påskestemning Tom Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 8. april - The Eye En klassiker, og fortsatt like vanskelig å få til riktig. Meeeen... det er MITT første forsøk:) 100MM :: F/8 :: 1/50sek :: ISO800 Lenke til kommentar
lessis Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 8. april - The Eye En klassiker, og fortsatt like vanskelig å få til riktig. Meeeen... det er MITT første forsøk:) Stilig øye, er det dit eget øye? Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Stilig øye, er det dit eget øye? Nei, dama sitt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå