Gå til innhold

Forbrenne fett ved timsykkel?

Anbefalte innlegg

Litt om meg selv:

Er 13 år , 170 cm og veier 55 kg

Jeg har litt små fett på magen.. Jeg vet at det IKKE finnes noe som heter punktforbrenning.. Men hvis jeg sykler på en trimsykkel en halvtime dagen i 6 uker.. Tror dere at jeg kunne forbrent det fettet uten å forbrenne muskler?

Frokost kl 06.30 : Havegryn

Lunsj kl 11 : 2-4 brødskiver med pålegg.

Middag kl 16-17 : Det mora mi lager.

------------------------

Før styrketrening: Et egg (rå eller kokt)

Etter styrketrening : 1-2 egg (rå elleg kokt) , 1 banan, 1-2 pakker med rosiner (45 g x 1) og en pakke med tunfisk.

------------------------

Kvelds kl 19.30 : Havegryn..

Spiser ikke så veldig mye..

Styrketrening pleier å vare 1 time og 30 min.. Jeg trener bein , armer og mage..

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil miste fett har det ingenting å si HVOR fettet er, magen, rumpen, lår, whatever. Du må ligge i underskudd. Og da vil du også miste muskler. Dette kan forhindres ved å spise mye protein og drive styrketrening. Da kan du gjøre muskeltapet så lite som mulig.

Dette er fordi: Når du ligger i kcal-underskudd (spiser mindre enn kroppen trenger) vil kroppen selv ta det den mangler (altså jo større underskudd jo mer går du ned i vekt) fra energien lagret på kroppen, og det er fett og muskler. Spiser du mye protein (ca. 3g per kilo fettfri kroppsmasse) vil kroppen forbrenne dette istedenfor det som musklene er bygget opp av, og disse vil forbli uminsket i større grad.

Grovt forklart, det er easy version.

Edit: Vil anbefale deg å ta syklingen/joggingen whatever etter styrketreningen, pga du da forebrenner mer ettersom fettceller gikk ut i blodet under styrken.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei,

Jeg ville heller satsa på 1.5 timer sykling 2 ganger i uka om jeg var deg. Det tar fort 15-20 minutter før du er løs på fettforbrenningen (du må få ned blodsukkeret litt først).

La oss ta en uke:

7*(30 minutter økt -15 for å få ned blodsukkeret ) = 105 minutter fettforbrenning.

2*(90 minutter økt -15 for å få ned blodsukkeret ) = 150 minutter fettforbrenning.

Da har jeg i tillegg kutta en halvtime fra total tid på sykkelsetet. Og bruk gjerne en ekte sykkel når være er fint. Halvannen time på ergometersykkel høres jo ganske kjedelig ut.

Edit: 55 kilo over 170 cm er ikke mye. Er du sikker på at dette er fett du har godt av å bli kvitt? Det er greit å ha en kilo eller to å ta av til man får omgangssjuken eller noe annet tøys.

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...