fredd5050 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) å Endret 30. mars 2009 av fredd5050 Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg selv trener ikke så ofte, men de gangene jeg trener og ikke strekker ordenlig ut så blir jeg stiv i noen dager... Ettersom det jeg har fått med meg fra skolen er det at da tøyer du på muskulaturen slik at den holder sin størrelse etter trening...siden muskler kun trekker seg sammen så er det viktig å tøye på de etter trening slik at de ikke blir "mindre"... Etter det jeg har skjønt så er det vel da man merker at man er stiv... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor bullshit dette er for dere dømme, jeg har hørt at man kan revne mye av muskelfibrene ved å strekke ut "for mye" fra en tidligere gymlærer, ligger det noe i dette? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor bullshit dette er for dere dømme, jeg har hørt at man kan revne mye av muskelfibrene ved å strekke ut "for mye" fra en tidligere gymlærer, ligger det noe i dette? Det er vel forskjell på å tøye ut muskler og strekke seg så mye at muskel fibre revner... Når du trener så bryter du jo ned muskelfibre, men de bygger seg opp igjen, men i en sterkere versjon... Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Gangsperr får du uansett, å strekke ut hjelper ikke mot dette. Om du derimot trenger mer tøyelighet på noen områder kan det være lurt å tøye disse litt etter trening. Selv så tøyer jeg aldri etter trening. Lenke til kommentar
rolax Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvor bullshit dette er for dere dømme, jeg har hørt at man kan revne mye av muskelfibrene ved å strekke ut "for mye" fra en tidligere gymlærer, ligger det noe i dette? Jeg har også hørt en lignende myte. Viss du strekker ut etter trening, kan dette gå ut over resultatet på en eler annen måte. Husker ikke helt hva det var, men selv fant jeg ikke noen konkrete kilder på dette. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Ta å se: m2 - magnificent mobility Endret 30. mars 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg tipper det er sånn at hvis du har behov for mer tøyelighet, strekker du ut også under/etter styrketrening. Hvis ikke kan du la være. Det handler om å preppe muskelen slik at den restituerer seg til et bra bevegelighetsnivå. Dermed kan det hende at noen trenger å tøye ut mens andre kan droppe det. Hvis man har tid, er det kanskje best å trene tøyelighet i helt egne økter. Endret 30. mars 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
opijo Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg får bare gangsperre i beina , men ikke overkroppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg