rthj Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvor mange timer kan man forvente seg på en 70Hk-100HK 4 takter påhengsmotor før motoren er utslitt? Ser på bruktmarkedet at det er flere som selger båt og motor når motoren har gått ca 130-150 timer. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Alt et relativt, men "normal" bruksmåte og følge boka for vedlikehold. Så mange tusen timer egentlig. > 15-20år ++-- Lenke til kommentar
Monstah Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er egentlig ikke selve motortimene som i seg selv er viktig. Jeg viller heller kjøpt en 10 år gammel motor som har fulgt servicene enn en 5 år gammel som har sluntret unna. Med andre ord så burde du heller se på hvordan motoren er vedlikehold, og hva slags bruksmønster den har hatt. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Akkurat Monstah, også mener jeg at det er ikke så viktig at det er gjort på forhandler-verksted heller. Hvis eier har gjort det selv, og fulgt de pkt service manualen sier og han har kvittert for det, så er det like godt for meg. Poenget er at det er gjort, ikke av hvem. Endret 30. mars 2009 av KenBjork Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Enig med KenBjork der ja. Tar alltid service og slikt på båt/motor selv. Ser ingen grunn for å levere den inn å bruke masse penger på det, når jeg har nok kompetanse til å gjøre det selv. Lenke til kommentar
Monstah Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er dessverre ikke alle som har kompetanse til å ta servicen på en båtmotor. Da kan det være greit å få noen andre til å gjøre det, eller lære det av noen som kan det skikkelig. Er viktig å ikke gjøre det selv hvis du ikke kan det, da lider jo motoren av manglende vedlikhehold uten at eier vet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå