Kakesatan Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) .. Hovedkortet til min 2 år gamle Asus a6km feiler igjen. Den vil ikke registrere USB enheter og sier at 'den ikke fungerer som den skal'. Dette skjer da en uke før TG -.- Noen tips om hva jeg skal gjøre? JEG TRENGER MUSA MI JEG TRENGER MIN EKSTERNE HARDDISK jeg kan ikke sende på reprasjon; JEG TRENGER PC-EN Har DOG tenkt å kjøpe ny stasjonær PC, men det skulle ikke bli før i mai.. Kommer noen på noen andre løsninger? Endret 28. mars 2009 av Kakesatan Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Kommer noen på noen andre løsninger? Skriv en bedre emnetittel (som er i samsvar med forumets regler. Hvilket OS? Oppdatert drivere? Sjekket USB-kabel? Sjekket andre USB-porter? Lenke til kommentar
Kakesatan Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Kommer noen på noen andre løsninger? Skriv en bedre emnetittel (som er i samsvar med forumets regler. Hvilket OS? Oppdatert drivere? Sjekket USB-kabel? Sjekket andre USB-porter? OS: Windows XP Oppdatert drivere: skal prøve å sette inn cd-en USB kabel: jeg har 3 kabler i; en til kamera, mus og ekstern harddisk.. ingen av dem fungerer. Jeg tviler på det er noe galt med dem Andre USB-porter: Jeg prøvde å koble til den eksterne harddisken til PC-en nede. Den fungerte helt fint .. og beklager for tittelen Lenke til kommentar
Kakesatan Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Oppdatert driver: Jeg har sett på feilsøking.. alle USB portene ''Fungerer som de skal'' Jeg må reboote hele PC-en hvis jeg skal oppdatere ATKACPI driveren o_O Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 OS: Windows XPOppdatert drivere: skal prøve å sette inn cd-en Hvilken servicepack har du på Win XP? Og den CDen du satte inn - har den de nyeste driverne? Lenke til kommentar
Kakesatan Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 OS: Windows XPOppdatert drivere: skal prøve å sette inn cd-en Hvilken servicepack har du på Win XP? Og den CDen du satte inn - har den de nyeste driverne? servicepack: Home Edition CDen: inneholder alle driverne som jeg har på pc-en Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har selv samme problemet, men på en stasjonær maskin. Et forslaget jeg fikk i en tråd jeg selv opprettet sa at det kunne være 5v-linja som var ustabil eller dårlig, men nå tror jeg dette er mer et software-problem siden du har det samme på en laptop, og en annen stakkar som har laget en annen tråd lider av akkurat det samme, og brodern slang seg på lasset i går. Når jeg kommer hjem skal jeg prøve å starte opp i safe mode og se om enheter vil fungere der før jeg prøver det samme i Windows 7. Men det pussige på min er at musa mi som er en trådløs USB-mus fungerer nydelig, og Creative-spilleren min som sliter fra før fungerer i ca 30 sek om jeg re-installerer den i enhetsbehandleren (device manager). Men når du åpner enhetsbehandleren (start - høyreklikk min datamaskin - behandle), hvor havner dine flash-pinner? Kommer de opp under "generic volume" som hos meg? Min eksterne HDD kommer i det minste opp under "disc drives", men fungerer ikke noe bedre for det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 servicepack: Home Edition Dete er versjon av Winows - ikke hvilken servicepack du har. Oppdgrader operativsystemet til Servicepack 3 + siste patcher og se om det hjelper. CDen: inneholder alle driverne som jeg har på pc-en Hvis dette er en CD som fulgte med hovedkortet da det ble kjøpt bør du hente oppdaterte drivere fra produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Brodern min (islandstone007) fant det ut, en stygg liten bug i Windows. Ta nettverkstasjonen din, høyreklikk, koble fra og sett den til en annen "bokstav"-watchamacallit under Verktøy - koble til nettve..., og sett den til en annen bokstav, om nettverkstasjonen er "G", sett den til "H", eller gjerne "I" om du ofte har et par USB-lagringer koblet til samtidig. Sier litt om hvorfor musa mi og Creative'n fremdeles fungerer... Funket i de minste for både meg og brodern, om du har nettverkstasjoner koblet til er dette mest sannsynelig løsningen. Endret 31. mars 2009 av S-r-ex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå