knut_25 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jeg har problemer med min eksterne harddisk, det er en western digital mybook 250 gb ekstern hardisk. Iblant finner ikke datamskinen hardisken i det hele tatt. Noen ganger kan man finne alle filene innpå hardisken men når en skal prøve og åpne dem så får jeg opp følgende feilmelding " Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod.Den har vært i bakken noen ganger, det kan godt hende det er grunnen til feilmeldingen. Hva gjør jeg? er den ødelagt eller finnes det noe jeg kan gjøre? Endret 28. mars 2009 av knut_25 Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) samme problemet har jeg fått, Grunnet bakke fall. du kan jo prøve chkdsk ? kommer sikkert ikke til å funke. Fall i bakken er ikke så alt for bra:) Endret 28. mars 2009 av Rulator Lenke til kommentar
knut_25 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 samme problemet har jeg fått, Grunnet bakke fall. du kan jo prøve chkdsk ? kommer sikkert ikke til å funke. Fall i bakken er ikke så alt for bra:) Jeg prøvde og kjøre chkdsk, men fikk følgende beskjed " Feil funnet. CHKDSK kan ikke fortesette i skrivebeskyttet modus" Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det kan være SATA-til-USB-kontrolleren som sitter i den eksterne harddisken som har fått seg en trøkk. Enten må dere sende de i RMA, eller så kan dere åpne det eksterne kabinettet og koble til disken inni som en intern disk i en stasjonær, eller eventuelt med en SATA-til-USB-dongle. Lenke til kommentar
knut_25 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Det kan være SATA-til-USB-kontrolleren som sitter i den eksterne harddisken som har fått seg en trøkk. Enten må dere sende de i RMA, eller så kan dere åpne det eksterne kabinettet og koble til disken inni som en intern disk i en stasjonær, eller eventuelt med en SATA-til-USB-dongle. jeg må innrømme at jeg ikke er noen ekspert på hardisker, så hva vil det si å at enheten må dere sende i RMA? Jeg har nå tatt ut den hardisken av det eksterne kabinettet, jeg har prøvd og sette den inn i den sationære men fikk den ikke til å funke, for fikk ikke starta opp pcen da.. så koblet den nå til med "ide til usb dingsen" som satt inne i kabinette. finner da alle filene inne på hardisken men får ikke kopiert noen filer over til en annen plasering, får feilmeldingen "kan ikke kopiere fil: kan ikke lese kildefilen eller kildedisken" får heller ikke åpnet filer innpå den eksterne hardisken Endret 5. april 2009 av knut_25 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Prøv å kjøp deg en ny ekstern sak med IDE (eller er det SATA?) til USB, og koble det til med den. Det er mye mulig det er kontrolleren som satt i den eksterne disken som er ødelagt. Siden du har tatt ut disken av det eksterne kabinettet kan du ikke sende den i RMA lenger. RMA = reklamasjon. Du mistet garantien da du tok den ut (jeg mener på jeg advarte om det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå