Gå til innhold

Ekstern harddisk ødelagt? I/U-feil?

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min eksterne harddisk, det er en western digital mybook 250 gb ekstern hardisk. Iblant finner ikke datamskinen hardisken i det hele tatt. Noen ganger kan man finne alle filene innpå hardisken men når en skal prøve og åpne dem så får jeg opp følgende feilmelding " Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod.Den har vært i bakken noen ganger, det kan godt hende det er grunnen til feilmeldingen. Hva gjør jeg? er den ødelagt eller finnes det noe jeg kan gjøre?

Endret av knut_25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samme problemet har jeg fått, Grunnet bakke fall.

du kan jo prøve chkdsk ?

kommer sikkert ikke til å funke. Fall i bakken er ikke så alt for bra:)

Jeg prøvde og kjøre chkdsk, men fikk følgende beskjed " Feil funnet. CHKDSK kan ikke fortesette i skrivebeskyttet modus"

Lenke til kommentar

Det kan være SATA-til-USB-kontrolleren som sitter i den eksterne harddisken som har fått seg en trøkk. Enten må dere sende de i RMA, eller så kan dere åpne det eksterne kabinettet og koble til disken inni som en intern disk i en stasjonær, eller eventuelt med en SATA-til-USB-dongle.

Lenke til kommentar
Det kan være SATA-til-USB-kontrolleren som sitter i den eksterne harddisken som har fått seg en trøkk. Enten må dere sende de i RMA, eller så kan dere åpne det eksterne kabinettet og koble til disken inni som en intern disk i en stasjonær, eller eventuelt med en SATA-til-USB-dongle.

jeg må innrømme at jeg ikke er noen ekspert på hardisker, så hva vil det si å at enheten må dere sende i RMA?

Jeg har nå tatt ut den hardisken av det eksterne kabinettet, jeg har prøvd og sette den inn i den sationære men fikk den ikke til å funke, for fikk ikke starta opp pcen da.. så koblet den nå til med "ide til usb dingsen" som satt inne i kabinette. finner da alle filene inne på hardisken men får ikke kopiert noen filer over til en annen plasering, får feilmeldingen "kan ikke kopiere fil: kan ikke lese kildefilen eller kildedisken" får heller ikke åpnet filer innpå den eksterne hardisken

Endret av knut_25
Lenke til kommentar

Prøv å kjøp deg en ny ekstern sak med IDE (eller er det SATA?) til USB, og koble det til med den. Det er mye mulig det er kontrolleren som satt i den eksterne disken som er ødelagt.

Siden du har tatt ut disken av det eksterne kabinettet kan du ikke sende den i RMA lenger. RMA = reklamasjon. Du mistet garantien da du tok den ut (jeg mener på jeg advarte om det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...