Nuffern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Komplett har for øyeblikket en kjempekampanje på Western Digital VelociRaptor 150GB til 995 kr. Noen som har noen formening om hvordan det blir ytelsemessig med to slike i RAID opp mot f.eks. en tilsvarende SSD-disk til samme pris? Har per i dag én vanlig Raptor X jeg er veldig fornøyd med. Vet det finnes mange diskusjoner her angående SSD, men ønsker en kjapp kommentar fra harddiskguruene på forumet. Prisen virket i alle fall latterlig bra for VelociRaptor'en. Endret 28. mars 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
Azton Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Vel, for det første er jeg ingen guru, men har lest litt rundt på forumet pga jeg er i samme båt som deg. Til den prisen vil du jo aldri få samme lagringskapasiteten på SSD som en vanlig harddisk, men ytelsen vil, etter som jeg har forstått være ganske overlegen. Selv har jeg bestillt 2x30GB OCZ Vertex SSD disker som skal kjøre i RAID-0. Anbefaler deg å lese litt i OCZ Vertex tråden. Der finner du masse nyttig info og tall - Sindre. Endret 28. mars 2009 av Azton Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Uansett hva du vil gjøre med de (annet enn å lagre store filer) så er vertex bedre. Hvis du skal bruke det til windows, programmer (og spill?), så er vertex 5-10x raskere. Legger du på 400-600kr over 2 150GB velociraptor så får du 2 30GB vertex. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 De så fine ut, men 30 GB er litt for lite som systemdisk. Blir vel å vente til prisene på SSD faller noe mer. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 kan jo kjøpe 2 stk å sette i raid 0, da får du enda mer ytelse, (read / write) men prisen er jo høy, uansett om ein kjøper 2x30 eller 1x60gb Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 venter spent på mine 2x30gb vertex for raid0 fra amentio sammen med en pci-e x4 adaptec kontroller, 2rammer for 3,5->2,5 og porto ble det 3100kr totalt. har lenge ment ssd prisene var høye, men nå som jeg fikk "hele oppgraderingen" for rundt 3000kr ble det påtide jeg bytta ut sataen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå