G Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 jeg venter ennda på kabinetter eller tilbehør som gjør det mulig å putte i mange 2,5" disker, da det virker som 3,5 er døden nær.... Hvor mange 2,5" hadde det gått i bredden av ett kabinett, om en monterte dem på høykant, med den lengste kanten oppover(nedover)? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) jeg venter ennda på kabinetter eller tilbehør som gjør det mulig å putte i mange 2,5" disker, da det virker som 3,5 er døden nær.... Hvor mange 2,5" hadde det gått i bredden av ett kabinett, om en monterte dem på høykant, med den lengste kanten oppover(nedover)? 2 i bredden, 4 i èn 5,25" brønn. Denne saken er den eneste jeg vet om som bruker en 5,25" brønn til 4stk 2,5" disker. Jeg har to av denne selv Hvis du fortsatt vil bruke 3,5" en stund til kan du kjøpe f.eks. denne med plass til 5stk 3,5" i 3 5,25" brønner. Disse to er de enhetene som tillater høyest tetthet av harddisker som jeg vet om. Endret 31. mars 2009 av GullLars Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 GullLars, han tenkte på å legge de på siden tror jeg. Da går det mange i bredden, skal jeg si! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nei, men dersom den har 4 porter eller mer er det stor sansynlighet. Det går ikke med 0+1 med 2 porter. Akkuratt at det krevde 4 disker var jeg klar over =) Men takk for info, ytelse og sikkerhet, ja takk! Lenke til kommentar
G Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 GullLars, han tenkte på å legge de på siden tror jeg. Da går det mange i bredden, skal jeg si! Riktig, men hvor mange? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Nei, men dersom den har 4 porter eller mer er det stor sansynlighet. Det går ikke med 0+1 med 2 porter. Akkuratt at det krevde 4 disker var jeg klar over =) Men takk for info, ytelse og sikkerhet, ja takk! Kjøp to. Sett en i RAID0 og en i RAID1, og kombiner de i et RAID0-oppsett på hovedkortet / kontrolleren. Problem solved Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) GullLars, han tenkte på å legge de på siden tror jeg. Da går det mange i bredden, skal jeg si! Riktig, men hvor mange? Hvis jeg forstår deg rett, så vil du legge 2,5" disker på høykant inntil hverandre (sånn -> ||||||) og lurer på hvor mange du får i bredden? Svaret er jo relativt enkelt hvis man ser bort fra at diskene helst skulle ha litt mellomrom for vibrasjon og kjøling. Du trenger bare spesifisere hvor god plass du tenker på (hvis jeg ikke har gått glipp av den infoen da..) en 2,5" disk er ca 1 cm høy. Så med plass for varme osv, så ville jeg regnet med 1,5 elns. Akkuratt at det krevde 4 disker var jeg klar over =) Men takk for info, ytelse og sikkerhet, ja takk! Kjøp to. Sett en i RAID0 og en i RAID1, og kombiner de i et RAID0-oppsett på hovedkortet / kontrolleren. Problem solved Jeg tenker å gå til innkjøp av en server og en "spill"-pc. På serveren blir det sånn Chieftec SNT-1042SS med 4x 250GB disker i (iallfall i første omgang) Disse vil jeg kjøre i RAID0+1 mot HK. Spill maskinen er jeg usikker på hva det blir til. Tror det bare blir 2 disker i RAID0 evt. Jeg har ikke "farlig" på den maskinen uansett. Begge skal inn i rack kabinett Endret 31. mars 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) * kan slettes * Endret 31. mars 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) 2,5" utvikler ikke spesielt mye varme, hvertfall ikke SSDer. Jeg kunne vel skvist inn en 20 stk i LianLiet mitt på en rekke, og det er ganske smått. Endret 31. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nei, det er ikke mye varme. Men hvis du har 10 stk som står klemt inni hverandre, så vil den ene varme opp den andre osv. Det blir varmt til slutt! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 kom til å tenke på ett spinnvilt oppsett: sharkoon rebel 12 med chieftec rammer. 44 2.5" disker Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Enda bedre med en ramme som takler 5 disker, er det vel? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Sier bare mine planer for filserver til høsten. 15x 3,5" + 4x 2,5" (bare 1 eller 2 2,5" brukt i starten da men) i et sharkoon rebel 12. Hvis det er SSDer du skal ha så trenger du strengt tatt ikke surre med drivebay, da kan du enkelt å greit bare stable de løst i kabinettet, og eventuelt montere de med gaffateip, strips, strikk eller hyssing. Hver enhet er 9.5x70x100x mm HxBxL, så du får da plass til 15 enheter i bredden, som vil ta opp 2 5,25" spor i høyden, og bruke halve dybden. Du kan rett og slett sette inn en plate i en 5,25" slot og sette 15 stk 2,5" på høykant ved siden av hverandre, og putte en 80mm eller 2 60mm vifter forran for kjøling. Eventuelt hvis du lager flere slike plater så kan du bruke 120mm eller 140mm vifter i front (det er akkurat plass til en 140mm vifte i bredden i 5,25" bays) http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk#Form_factors Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Gaffa-teip (Duct-tape), duger nok det. En kunne jo kjøpe noen aluminiumsplater og legge mellom, og slik designe sin egen kjøleribbeløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå