howieD Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Hei, Jeg har en meget persistent feil som ikke jeg får reparert, og som gjelder Windows Update Error 80244022. Det er forsøkt med alle metoder og artikler som er blitt funnet via Google og Microsoft, men feilen eksisterer fortsatt, så jeg håper noen andre kan gi meg noen tips etter å ha lest denne tråden. Forhåpentligvis snoker det noen Microsoft guruer her inne som kanskje kan finne dette interessant? Før jeg skriver om selve feilen vil jeg skrive litt om systemet slik at dere får dannet dere et overblikk.. Windows Vista Business(Genuine Windows programvare. Ikke piratvare). Genuine screenshot Versjon: x64 Service Packs: SP1 Installasjonstid: < 1 dag Brukerrettigheter: Administrator Updates installert: (klikk på bildet for større versjon) FAIL NR. 1 Deaktivere Windows Update service og restarte denne. Kjøring av Windows update feiler etter dette. FAIL NR. 2 Slette midlertidige filer som har med Windows Update å gjøre. Sletting samt renaming av mapper på bildet nedenfor skal i følge visse nettsider gjøre at Windows Update ikke kjører loop og andre fæle greier. Innholdet i mappene som inneholder tempfiler tilknyttet update prosessen er slettet, men fortsatt oppstår feilkoden. Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. (klikk på bildet for større versjon) FAIL NR. 3 La inn "Automatically Detect settings" på Internet Options i Internet Explorer uten hell. Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. (klikk på bildet for større versjon) FAIL NR. 4 Sikret at DNS server fra ISP er tilstede via ipconfig. Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. (klikk på bildet for større versjon) FAIL NR. 5 Ha oppe flere faner i Internet Explorer samtidig med at error vinduet er åpent. Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. (klikk på bildet for større versjon) FAIL NR. 6 Installere Windows Update agent på nytt med /wuforce. Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. (klikk på bildet for større versjon) FAIL NR. 7 Deaktivere Windows firewall. Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. FAIL NR. 8 Deaktivere Windows Defender. Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. FAIL NR. 9 START, Valgte "Kjør" Skrev: regsvr32 wuaueng.dll Valgte "Ok". Kjøring av Windows Update feiler etter dette forsøket. (klikk på bildet for større versjon) Endret 29. mars 2009 av Haavard82 Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har det samme problemet i dag jeg også, så det kan tyde på at feilen ikke ligger hos oss. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Har det samme problemet i dag jeg også, så det kan tyde på at feilen ikke ligger hos oss. En mulighet var ifølge microsofts nettsider at Windows Update har for stor pågang.. Men det har vart i en halv dag nå. Virker snodig. Kanskje de har sperret norske IPer Lenke til kommentar
B0P Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Du kan skape en sak med WU-supporten fra feilsiden om du ønsker (om du er vanlig forbruker og ikke kjører i domene), den pleide iallefall å være bra. Skjønt det ser ut til at den indikerer mest stor pågang, men merk at det er slik WU ser det, så problemet behøver ikke ligge hos MS (kan selvsagt gjøre det dog), den sier bare at det tok for lang tid for klienten å få svar fra WU-serveren. Det kan være både problem med linja noe sted mellom deg og server eller også noe som gjør selve klient-programvaren tregere, i tillegg da til problemer hos MS selv. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Du kan skape en sak med WU-supporten fra feilsiden om du ønsker (om du er vanlig forbruker og ikke kjører i domene), den pleide iallefall å være bra. Skjønt det ser ut til at den indikerer mest stor pågang, men merk at det er slik WU ser det, så problemet behøver ikke ligge hos MS (kan selvsagt gjøre det dog), den sier bare at det tok for lang tid for klienten å få svar fra WU-serveren. Det kan være både problem med linja noe sted mellom deg og server eller også noe som gjør selve klient-programvaren tregere, i tillegg da til problemer hos MS selv. Jeg gidder ikke legge inn case til microsoft på dette. Jeg har gjort sånt flere ganger, og aldri fått noe respons. Opplever fortsatt feilmelding. Nå er det snart gått en hel dag. Dette virker bare veldig merkelig. Tviler at WU er nede så lenge. De hadde vel hatt backuprutiner dersom en server gikk ned. Dessuten har de vel flere servere rundtomkring som lever i en cloud ellerno. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Noen som opplever det samme??? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ja, hvis man ikke har ekte Windows. Ser du allerede mener du har sjekket dette, men er du sikker? Valider her. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Ja, hvis man ikke har ekte Windows. Ser du allerede mener du har sjekket dette, men er du sikker? Valider her. Helt ekte Nå funker plutselig Windows Update igjen. Da er dette løst. Må ha vært noe eksternt hos Microsoft ellernoe. Endret 29. mars 2009 av Haavard82 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Eller at du validerte via nettsidene deres? Flott at du nå får oppdatert. Lenke til kommentar
howieD Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Eller at du validerte via nettsidene deres? Flott at du nå får oppdatert. Jeg validerte rett etter installeringen for over ett døgn siden. Gudene vet hva som har hendt, men nå funker det Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Funker her også nå. Var nok noe hos Lillemyk, tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå