vistnes Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hei! Noen som vet når man burde registerreim på min Peugeot 605 92 modell 2.1 liters DIESEL ? Den er til nå kjørt 320.000 men kjøpte den da for 10.000kr! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Register-reima skal skiftes på ca hver 100 000 km på de fleste biler. Har motoren registerkjede, så er ikke dette noe å tenke på. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Frem til 06/1994-modell skal den byttes hver 100.000 eller hvert 5. år Når den er byttet sist gang står mest sannsynlig i serviceheftet. Dette er på gjelder 2.1 diesel og 2.1 turbodiesel. Endret 29. mars 2009 av rublings Lenke til kommentar
vistnes Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Hvordan finner jeg ut om jeg har registerkjede eller reim? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Det er registerreim på den bilen Hvis du lurer så er det bare å se om det er en reim eller noe som ligner en sykkelkjetting som "roterer" når motoren er i gang. Edit: Registerreim: Registerkjede: Endret 29. mars 2009 av rublings Lenke til kommentar
Penny Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 rublings, på alt av nyere bilmotorer er da kjedet/reimen uansett tildekket? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Nå er det snakk om en 92-modell her, men ja det stemmer det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 For de bilene jeg har hatt: Registertrekket er alltid dekket til, men dersom det er plastdeksel, er det som regel rem, og ikke kjede. Kjede er ofte integrert i motorblokk/topp, og har ikke et eget deksel. Noen gamle V6-ere har sentral kam med støtstenger til toppene, og har registerhjul mellom veiv og kam. Lenke til kommentar
vistnes Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 hvorfor lages det reim når man ikke trenger å bytte kjede i det hele tatt ? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Fordi det er billigere for bilprodusenten? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Mindre støy, lettere, mindre treghet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå