Gå til innhold

Grensesnitt på nettsamfunn

Anbefalte innlegg

Ja, ok, men han burde gi den ut. Vi sitter jo her å maser over html koden, som kun blir generert av phpen. Da burde vi heller få se koden som faktisk kjører.
Han laa ut template-filen for en stund siden.

olear: Han jobber naa for seg selv, dette er naa bare diskusjon som han ikke ser ut til aa bry seg om :p

Men ja, for all del; faa dette ferdig. Er nok usaklig naa, men kommer nok ikke til aa bruke siden uansett ;)

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å tilgjengeliggjøre kildekoden. Men det er litt vanskelig å holde den oppdatert når jeg jobber med den.

Om det er ønsker for det, kan den lett legges ut til innsyn etterpå.

e107 er fritt for å laste ned :!:

Starter med rensking av "<div-helvete>" nå, blir litt lysere layout. Menyene blir omgjort.

Blir nok ikke ferdig i dag.

Rabbid:

Han laa ut template-filen for en stund siden.

Den filen er fullstendig omskrevet.

Men ja, for all del; faa dette ferdig. Er nok usaklig naa, men kommer nok ikke til aa bruke siden uansett ;)

Man gjør som man vil. Ideen bak dette var en samling linker, + annerledes wiki.

Et uhøytidlig samlingssted for noobs så vel som "proffer".

Linux er kanskje verdens største OpenSource prosjekt, og i kjølvannet av det er det også naturlig å dra inn åpen-kildekode generelt. Dette er noe jeg vet at mange finner viktig.

Det er mange "hobbykodere" som kanskje ønsker en kanal for publisering av materiale, vi vet vel alle at det er jakten på bugs som kan være avgjørende for et prosjekt.

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Har ryddet opp i 'div-helvetet' Kildekoden skal være oversiktlig og grei nå.

Har ikke rukket å gjøre noe med menyene enda, heller ikke fargene.

Om noen har forslag til gode farger, er det tid for å komme med det nå. :yes:

EDIT: "<!--/topplinker start -->" vil minke noe ved slanking av dropdownen, eller hva synes dere?

Er Rabbid fornøyd? :p

output_div_helvete.zip

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Tror du spør feil del av befolkningen om dette. Er overvakt av programmerere og system folk her, dårlig med designere/tegnere/kunstnere... (jeg kan ta feil da...)

Hva med å bare smurfe litt rundt på nettet da, hente inspirasjon. Kopi av andres design er ingenting nytt, og ikke en dum ide. (så lenge det ikker er MS eller andre med interessekonflikt)

Lenke til kommentar
Tror du spør feil del av befolkningen om dette. Er overvakt av programmerere og system folk her, dårlig med designere/tegnere/kunstnere... (jeg kan ta feil da...)

Hva med å bare smurfe litt rundt på nettet da, hente inspirasjon. Kopi av andres design er ingenting nytt, og ikke en dum ide. (så lenge det ikker er MS eller andre med interessekonflikt)

Ja, har "kopiert" overdelen på siden fra Invoicemachine. Har selvfølgelig gjort det litt om, da dette ble altfor mørkt. Det er under denne delen (linkene) jeg står fast.

Har lagt inn et innlegg i webdesign forumet nå.

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Syns pop-down menyene ikke bør ha samme farge som bakgrunn OG være uten rammer.

Vanskelig å se hvor meny slutter og selve siden "under" starter.

Syns ikke sort fargen en konsistent nok, kun helt øverst i tittelbildet og på boksene for verktøy osv det er virkelig sort.

Veksler også mellom hvit og grønn font-farge, som jeg syns er litt forvirrende da hyperlenker også er grønne.

Grønnt og sort kan gå bra sammen det, men da bør det i det minste være en klar annen grønnfarge for hyperlinker.

Jeg liker sterke/klare/rene farger, så syns som sagt at sort fargen er for mye grå.

Linker skamløst til et av mine skjermskudd som eksempel :)

Hvit og lys-grå fargene er helt greie i mine øyne.

Fargen på/i meny-knappene bør videreføres i pop-down menyene også, imho. (da vil du slippe at pop-down meny går i ett med bakgrunnsfargen)

Jeg ville kanskje gjort sort mer sort, farget pop-down menyene sorte, brukt blått som en "markør" i meny...

Lenke til kommentar
Syns det er for mye gradient og for mye pastel i grønnfargen.

Grønn og sort kan fungere, men ikke din kombo :)

Ok.

Noen som har gode eksempelsider?

Invoicemachine.com har vært framme tidligere, denne viser seg å bli litt mørk.

Det er kun headeren vi har problem med, resten av siden blir 'normalfarget'

Ellers har jeg hatt kontakt med en designer, han har tipset med å holde siden i et sort-hvitt-grå skjema :dontgetit:

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
Gi meg designet slik det er i dag (png|jpg|xcf|svg whatever) så skal jeg se om jeg får tid til å lage noe i påsken (lover ingenting).

Flott. Har gjort den mørk igjen. Sort bakgrunn med mørke tabber.

Skal legge ut disse filene i kveld. ;)

Lenke til kommentar

Janvi:

Hva er ditt syn på GNU?

Har du vurdert å ha det med i "slagordet"?

Er det et bevist valg å bare fronte Linux?

GNU/Linux i seg selv sees kanskje på som litt snevert(?), hva med:

"Linux, GNU & Fri programvare"

"Linux, GNU & Fri kildekode"

"GNU, Linux & Åpen kildekode"

Eller noe lignende...

GNU har større betydning for den frie og åpne koden og communityet rundt enn Linux i seg selv. Dessuten har GNU et standpunkt og en filosofi, hvor Linux kun en et program som implementerer disse verdiene.

Jeg synes GNU får for lite oppmerksomhet, derfor jeg tar det opp :)

Noen med andre/samme tanker?

Lenke til kommentar
Janvi:

Hva er ditt syn på GNU?

Har du vurdert å ha det med i "slagordet"?

Er det et bevist valg å bare fronte Linux?

GNU/Linux i seg selv sees kanskje på som litt snevert(?), hva med:

"Linux, GNU & Fri programvare"

"Linux, GNU & Fri kildekode"

"GNU, Linux & Åpen kildekode"

Eller noe lignende...

GNU har større betydning for den frie og åpne koden og communityet rundt enn Linux i seg selv. Dessuten har GNU et standpunkt og en filosofi, hvor Linux kun en et program som implementerer disse verdiene.

Jeg synes GNU får for lite oppmerksomhet, derfor jeg tar det opp :)

Noen med andre/samme tanker?

GNU er selve symbolet på åpne standarder og fri programvare.

Det er viktig(?) å fokusere mer på gnu, da dette er en stor andel av et ferdig linux-system. Sammen med linuxkjernen utgjør dette størstedelen av en distribusjon.

(GNU+Linux = sant :!: )

Jada, dette var bare en dummy-logo. Lekte meg litt med farger.

Nei det er ikke et bevisst valg å kun fronte linux, men av nye brukere er det kun linux som blir brukt. GNU/Linux blir sett på som komplisert av windowsbrukere.

Dette har mye med fokuset rundt terminalen å gjøre. Terminalen er uunværlig, men den er ikke nødvendig (?) for 'vanlige' brukeres drift.

Det er et velkjent problem at 'GNU/Linux' går som 'Linux' , og er helt enig. GNU bør absolutt være med i slagordet. Men hvordan skal det settes sammen? Du har listet opp noen gode alternativer, men allikevel blir det vanskelig å dekke inn alt.

"GNU, Linux & Åpen kildekode" den fungerer bra, men da mangler i 'fritt'..

Kanskje dette kan være løsningen?

GNU, Linux & Åpen Fri kildekode

Vi skulle dratt i gang en poll på dette?? :hmm:

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Vi hadde klart oss fint med "GNU/Linux & FOSS", men det blir nok dessverre alt for kryptisk for de nye brukerne. Jeg ser helt klart problemet.

Men selv om kanskje ferske GNU/Linux brukere synes det er forvirrende/ukonsekvent el. betyr ikke det at det er mindre viktig å få frem budskapet.

Vi kan mene hva vi vil om RMS, men at han har gode poenger kan ingen ta fra han, og alle, også de nye, bør vite hva de bruker. (jeg snakker da om de som velger å lære mer om dette, og å delta i et sosialt nettverk/nettsted, ikke bestemor om kjøper HP på elkjøp med ubuntu.)

Så jeg tror "GNU", og "Free" er viktige ord i læreboka til alle nye brukere også. For bestemor holder PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...