Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Utifra skjermbildene så ser det ut til at man kan bestemme om man vil klikke på link til Wikihovedside, eller trykke på pilen for å få dropdown-meny for raskere tilgang til f.eks foskjellige kategorier.Saa hvorfor er den eneste menyen som vises paa screenshotsene under en boks uten pil? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13428784 Menyen ligger under "Janvi" som ikke har pil paa seg. Endret 1. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Du skal da ikke kopiere InvoiceMachine da -_-... Dropdown er ikke en av mine favoritter brukermessig sett siden det skjuler en del valgmuligheter for brukeren som da maa bla gjennom menyer for aa finne ut hvilke muligheter han har paa siden. Utifra skjermbildene så ser det ut til at man kan bestemme om man vil klikke på link til Wikihovedside, eller trykke på pilen for å få dropdown-meny for raskere tilgang til f.eks foskjellige kategorier. Nytt tema underveis.. (Utgangspkt. i InvoiceMachine) Pilene i dropdownen er bare en markør. Gjennomtenkt? ..nei. Skal prøve å inkludere mest mulig verktøy i 'side-verktøymenyen', så vi kan begrense drop-down. Til Rabbid vil jeg bare si at jeg har lest denne siden før.. Skal komme med noen screenshots seinere i kveld. ..vi mangler logo ja... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Til Rabbid vil jeg bare si at jeg har lest denne siden før.. Og du syntes allikevel dropdowns var en god idé? Bare legg inn noe placeholder-grafikk til siden er oppe aa kjöre, da kan det hende at noen vil lage logo for den. Endret 1. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Til Rabbid vil jeg bare si at jeg har lest denne siden før.. Og du syntes allikevel dropdowns var en god idé? Bare legg inn noe placeholder-grafikk til siden er oppe aa kjöre, da kan det hende at noen vil lage logo for den. Til en viss grad.. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) *Mumler noe om tabeller, men tier still siden jeg lovet jeg skulle* Men gleder meg til designet i kveld da, haaper paa noe uten tabeller (Farsken, der bröt jeg löftet mitt -_- ) Driver selv aa mekker paa mitt eget system, saa er stadig i Webdesign-humör naa for tiden. Endret 1. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Driver selv aa mekker paa mitt eget system, saa er stadig i Webdesign-humör naa for tiden. Hva er det for noe da? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Sosialt nettverk-CMS, lisensiert under AGPL. Er ikke noe aapent for bruk ennaa, men designet er blitt ganske bra. Har en traad her paa forumet med _gamle_ screenshots. Naaværende versjon ser ikke saann ut. Skrevet i Python (WSGI, SQLAlchemy, Jinji). Er til Facebook-lignende tjenester som f.eks identi.ca er til Twitter. Endret 1. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Er folk lei av facebook? Liten smakebit her.. Farger? Endret 1. april 2009 av Janvi Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Når det gjelder dropdown-menyer for navigasjon så er det riktig at de generelt er full av usability-problemer, men såkalte mega-dropdown-menyer ser ut til å fungere ganske bra om gjort riktig. http://www.useit.com/alertbox/mega-dropdown-menus.html Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Når det gjelder dropdown-menyer for navigasjon så er det riktig at de generelt er full av usability-problemer, men såkalte mega-dropdown-menyer ser ut til å fungere ganske bra om gjort riktig. http://www.useit.com/alertbox/mega-dropdown-menus.html Det var tøft. Blir litt som en popup da. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Ikke verdens peneste farger, kan kanskje gaa avhengig av hva som ligger rundt den. Er selvfölgelig masse margin/padding-"bugs" og daarlig typografi da Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Ikke verdens peneste farger, kan kanskje gaa avhengig av hva som ligger rundt den. Er selvfölgelig masse margin/padding-"bugs" og daarlig typografi da Ja, alt er jo bygget opp rundt tabeller så.. Fargene viser godt, samtidig som de passer godt til svart og grå. Har en del arbeid igjen enda. Siste layouten jeg lager på minst 12 år. Endret 1. april 2009 av Janvi Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hvorfor det da? Övelse gjör mester ^^. 12 aar er litt mye Endret 1. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hvorfor det da? Övelse gjör mester ^^. Har holdt på med dette altfor lenge. Selve programmeringen/integreringen som er moro.. Må lage middag til kjærringa igjen Endret 1. april 2009 av Janvi Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Holdt paa med dette for lenge? Hvor lenge har du holdt paa med HTML da? Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Holdt paa med dette for lenge? Hvor lenge har du holdt paa med HTML da? 5-6 år. ++ Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Og du har alltid kodet i tabeller? Jeg vet, den begynner aa bli old, er bare i tullehumör naa paa 1. April Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Og du har alltid kodet i tabeller? Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforJeg vet, den begynner aa bli old, er bare i tullehumör naa paa 1. April Ja, ja. Man føler seg ikke eldre enn man er. ?? Edit: ahh.. skjønte den nå.. Neida. Men det hender. Må vel passe litt ekstra på med den nye layouten da Kildekoden avslører det vel. Men fra spøk til revolver; noen som har innvendinger mot grønnfargen? Screenshot/skjermskudd Endret 1. april 2009 av Janvi Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Må le av dere to ass Men fra spøk til revolver; noen som har innvendinger mot grønnfargen? Screenshot/skjermskudd Da må jeg nesten se det i litt mer sammenheng. Vanskelig å dømme utifra et så lite utsnitt. Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Nå har jeg klare noen litt uferdige stjerneskudd. Ikke ta menyene og plassering av disse for permanent dette er kun for illustrasjon. Fargene viser godt, men kan selvfølgelig endres (alt sammen) Søkefelt og logg-inn-ut var tanken å plassere i øvre h/hjørne. Mangler mye menyes og stæsj, men det blir lagt til etterhvert. Layouten kommer først. Pilknappene i bunnen er for navigering ("tilbake" -og "til toppen") Regner med at det kommer myye kommentarer nå. (kanskje spes. på grønnfargen) Endret 1. april 2009 av Janvi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå