Gå til innhold

Grensesnitt på nettsamfunn

Anbefalte innlegg

Ny header.

Legger ved filer og css.

Denne er jeg selv fornøyd med. :p

Dere?

God påske!

Som nevnt tidligere er jeg ikke særlig fan av hverken veldig mørke farger eller gradient, er stort sett enden eller :p Synes dette siste fargevalget virket veldig gammeldags.

Synes du var inne på noe med grønnfargen, men de hadde litt svak kontrast og kunne trengt litt omrokering. Litt justeringer på valg av grønnfarge, og byttet om litt på hvilke farger som hadde vært hvor høres ut som noe jeg kunne like.

... men som sagt tidligere, stort sett alle er forskjellige, og man kan ikke tilfredsstille alle.

Ja, men GNU/Linux bør også apellere til nye brukere. Denne wikien skal være litt annerledes.

Hva synes dere om "GNU, Linux & Åpen Fri kildekode"? :dontgetit:

Dropp Fri så er den der fin :)

Synes også GNU fortjener litt oppmersksomhet, men er mange som har problemer med å forholde seg til GNU, så en ide å distansere GNU og Linux fra hverandre (som i GNU/Linux).

"GNU, Linux & Åpen kildekode" el. "Linux, GNU & Åpen kildekode" kan nok være enklere å horholde seg til for mange lesere tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville heller skrevet "GNU, Linux og fri programvare" siden fri programvare impliserer åpen kildekode, mens åpen kildekode ikke nødvendigvis er fri programvare.

Litt enig men anders_iver der. CMS'en norsk-linux er bygget rundt er også fri programvare (dette kan åpne for alt innen frie programmer)

EDIT: Faren med dette er at 'det rene linux-communityet' kan stå litt løst. Om dette er noe problem må nesten andre svare for. Må stille meg litt på sidelinja der i og med at jeg har en fot i hver leir. :laugh:

tamarin:

Som nevnt tidligere er jeg ikke særlig fan av hverken veldig mørke farger eller gradient, er stort sett enden eller :p Synes dette siste fargevalget virket veldig gammeldags.

Har lagt ved png-filer samt et skjermskudd av headeren.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=293823

Er bare å modde. det og laste opp igjen i denne tråden. Ønsker gjerne en litt større aktivitet rundt dette.

Hva er gammeldags? logoen eller fargene? Dette med farger er litt viktig i og med at farger kan være et gjenkjennede element. (?)

Dessuten synes jeg størrelsen på logoen er passelig, den gjør ikke for mye av seg nå.

AlecTBM:

Har fjernet lengdebegrensingen på {/code} BB-taggen. Nå kan det postes så lange script som det måtte ønskes. (uten pastebin)

Skal implementere highlighter (geshi) i løpet av de neste dagene. Ikke sikker på hvordan, men det lar seg vel gjøre. Skal prøve å få det med i BB-kodene.

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
AlecTBM:

Har fjernet lengdebegrensingen på {/code} BB-taggen. Nå kan det postes så lange script som det måtte ønskes. (uten pastebin)

Skal implementere highlighter (geshi) i løpet av de neste dagene. Ikke sikker på hvordan, men det lar seg vel gjøre. Skal prøve å få det med i BB-kodene.

?

Hva mener du?

Er codebox jeg har klaga på;)

Lenke til kommentar
AlecTBM:

?

Hva mener du?

Er codebox jeg har klaga på ;)

Ja, tilsvarende codebox.

EDIT:Se bort fra denne, har ikke så mye med GNU/Linux å gjøre :!:

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Tenkte først og fremst på fargene, skriften på logoen var forsovidt grei den, men ikke særlig unik.

Kunne ikke lagt ut .png av værtktøyvinduet også så andre her kan leke litt med det og? Har du forresten fått noen tilbakemelding blandt de i designdelen av forumet?

Så langt synes jeg anders ivers sin variant høres best ut. Hva med å legge til Norskt nettsamfunn eller fellesskap for alt innen GNU, Linux og fri programvare, eller blir det for langt?

Lenke til kommentar
Tenkte først og fremst på fargene, skriften på logoen var forsovidt grei den, men ikke særlig unik.

Kunne ikke lagt ut .png av værtktøyvinduet også så andre her kan leke litt med det og? Har du forresten fått noen tilbakemelding blandt de i designdelen av forumet?

Så langt synes jeg anders ivers sin variant høres best ut. Hva med å legge til Norskt nettsamfunn eller fellesskap for alt innen GNU, Linux og fri programvare, eller blir det for langt?

Ingen tilbakemeldinger fra designgutta, dette blir for kjedelig/flatt for de.

Fått 1 svar på tråden min:

Jeg synes det foreløpige fargevalget er litt for tunkt. Når du velger et fargetema som skal presentere et produkt (i dette tilfelle Linux) - Ville jeg gjerne sett et fargevalg som representerte produktets egenskaper. Altså et mer lettvektig.

Har ingen spesifikke farger å komme med, men når jeg står fast pleier jeg alltid å ta turen innom colourlovers.com for inspirasjon smile.gif

Litt langt ja :!:

Verktøyvinduet er pr. idag veldig minimalistisk. Liker det veldig godt. legger ut et nytt skudd.

Må få legge til at det mangler mye menyer her. Og at dette er 'lissom-menyer'

post-182692-1239560457_thumb.png

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Apropo nyheter, om du skal dele inn førstesiden i flere deler som i skissen, så vil det bli veldig rotete og ha et vindu per nyhetsartikell, da vil det i såfall være bedre å ha et vindu for nyheter fra norsk-linux øverst med link til nyhetsarkiv. For ryddighetens skyld hadde det kanskje vært mer oversiktlig å hatt et lite bilde med overskrift samt litt undertekst til nyhetene og ikke hele nyheten på forsiden slik det ser ut på skjermbildet, altså heller ikke noe video fra artikellen på forsiden. Hadde vært intressant å sett hvordan siden hadde sett ut omskissen hadde blitt fulgt mer slavisk, tror den kommer til å fange interessen til nye brukere, så vel som å være tilpassett linuxvandte brukere.

Litt mer bruk av farger hadde ikke gjort noe heller tror jeg, virker veldig tungt, men det med farger var ikke så lett når jeg satt meg ned og prøvde å sette dem sammen :p ... men fokus på grønt er jo en behagelig farge som er forbunnet med en del distroer ... frem til Ubuntu 9.10 kommer om det får et annet fargevalg en brunt, er jo greit å forholde seg til farger mange kanskje vil forbinne med Linux, og Ubuntu er tross alt den mest profilerte distroen i media.

Lenke til kommentar

Innholdet kommer til å sette litt farge. Dette var ikke forsiden, dette var en nyhetssak i full-visning. :whistle: Litt tabbe..hehe.

Hver nyhet har hvert sitt omriss.

Jeg sliter med farger noe jævlig, synes den tidligere grønnfargen var bra sammen med svart. Samme syn på denne orange sammen med svart.

Flere meininger om fargene?

Lenke til kommentar

Apropo grønnfargen sammen med svart, synes jeg det kanskje hadde vært finere med en litt lysere grønnfarge, og hatt denne fargen inni vinduene og hatt svart tekst på linker etc.

Tror det fortsatt vil være litt uoversiktlig å ha et eget omriss til hver nyhet, ser virkelig for meg en løsning alla de tre første nyhetene til HW og en link til nyhetsarkivet nederst til høyre under artikellen. Under det et omriss med tre skjermbilder siste/mest sette/høyest ratet/eller hva det enn måtte være og link til bildearkiv nederst til høyre. Under der igjen hatt tre omriss veed siden av hverandre, til venstre de x antall siste nyhetene fra norsk-linux, deretter x antall siste nyheter fra andre norske sider, og til høyre samme x antall nyheter for utanlandske sider (her i ren og minimalistisk tekst). I bunn av alle hatt link til arkiv for eldre nyheter.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Sammenlign litt med slashdot..
Ser ikke likheten her :S

Designet forbedrer seg ihvertfall, men er fortsatt litt kjedelig og standard-templateaktig, men det kan godt skyldes begrensninger i e107. Syns alle sidene som kommer ut av det ser helt like ut.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Sammenlign litt med slashdot..
Ser ikke likheten her :S

Designet forbedrer seg ihvertfall, men er fortsatt litt kjedelig og standard-templateaktig, men det kan godt skyldes begrensninger i e107. Syns alle sidene som kommer ut av det ser helt like ut.

Ser ut til at Rabbid fikk litt rett gitt, måtte komprimere en del på forsiden.

Slenger ved et foreløpig (demo) utkast til forsiden. Denne er langt fra komplett, bare en demonstrasjon på plasserings-løsninger.

Fordel å bruke blå linker?

post-182692-1239623107_thumb.png

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Noen som vil prøve seg på en fargesammensettning av headeren?

Har lagt til en dynamisk tekst på 'vedlikeholds' siden. Hvis dere klikker oppdater her noen ganger ser dere hva jeg mener. Teste dette?

Vurderer å ta denne med inn på hovedsiden. Trenger i den forbindelse mange 'slagord' :!:

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

Fire kolonner i steden for tre, kan kanskje fungerer det også om en er utelukkende til nyheter. Alikevel, har ikke lyst til å legge ut den skisse jeg sendte for en stund siden? Mener at hvis rask tilgang til deler av siden bør være tilgjengelig uansett hvor man er, og at plasseringen av dette bør være på samme sted til en hver tid. Det kan bli litt vanskelig om man velger å benytte seg av fire kolonner. Mener personlig at de å se så mye som mulig av hovedsiden på så liten plass som mulig gir en mer behagelig oversikt og enklere side og navigere seg i for de som er innom for å titte litt for å se hva Linux kan tilby.

Når det gjelder fargene så langt, synes jeg alt som er under linkpanelet har en veldig nøytral farge, og selv om de ikke er de mest tiltrekkende fargene synes jeg de er behagelige og gode nok å jobbe i til noe annet eventuelt blir bestemt. Om man ikke kan finne et eksakt fargespekter som er tilfredsstillende, er kanskje det greieste å holde seg så mye som mulig til nøytrale og enkle farger.

Vil det forresten være mulig å velge mellom et par fargetemaer, som et par sider gir ... også tek.no i en hvis grad?

Hva med å ta en ting av gangen? Først utseende eller farger, og deretter det andre?

Lenke til kommentar

Vil bare komme med en kjapp kommentar til fargene: grøn og orange gjr seg også veldig godt sammen, om man er forsiktig med bruk av andre farger ved siden av. Begge passer også dint til svart, som du selv har påpekt. En eplelimegrønnliknende farge som base med svart og oransje som innspill tror jeg kunne bli bra.

Lenke til kommentar

Grönn og oransje paa en nettside? Har til gode aa se noen som har klart det (uten aa ha implementert det som en en svært tung og grafisk nettside). Mulig pastell-tonene av nevnte farger kan fungere, men bör basere seg paa hvit som basefarge.

Mener naa selv at det aa endre farger ikke kommer til aa gjöre stort, det maa andre endringer til, faa vekk den typiske e107-looken.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Oransje passer kanskje bra for å skille ut RSS-feeds på siden? Det blir jo ofte forbunnet med oransje. Har ikke de store håpene å se de fargene forent i et større skala, men med litt omtanke så er det kanskje mulig å få det til.

Bare for å finne et greit fargespekter synes jeg det som er under det øverste panelet er over OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...