splitdude Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Heisann! Jeg hjelper noen å sette opp en XP maskin slik at hun kan koble seg opp på server hjemme. Mitt spm. er hvordan kan jeg gjøre dette uten at hun trenger lisenser. Jeg er ute etter å koble henne opp slik at hun kan bruke sin brukerkonto på servern hjemme. Servern er 2003 og clienten er XP pro. På forhånd takk for innspill. - frank - Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 du må lage en identisk bruker på servern. da kan hu bruke servern din med sitt brukernavn og psw. om du har domene knyttet til ip'n din, så blir det lettere å koble seg opp for vennen din også. eks: dittdomene.no:RDPport så kan hu fortsette med å legge inn sitt brukernavn og psw. Lenke til kommentar
splitdude Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) du må lage en identisk bruker på servern. da kan hu bruke servern din med sitt brukernavn og psw. om du har domene knyttet til ip'n din, så blir det lettere å koble seg opp for vennen din også. eks: dittdomene.no:RDPport så kan hu fortsette med å legge inn sitt brukernavn og psw. Jeg testet dette på min server her, men når jeg kommer inn på skrivebordet så står det at det er 110 dager igjen til lisensen utløper...Er det noe jeg gjør feil? Aha....er med nå, leste innlegget ditt litt raskt her Endret 28. mars 2009 av splitdude Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 selv har jeg ikke brukt windows server før.. men har brukt en xp pro med noen små modifikasjoner. så man kunne ha mange rdp servere kjørende samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå