Gå til innhold

MSN på ubuntu linux

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tildelt en hp mininote med ubuntu linux fra jobben. Har prøvd noen uker nå å installere en messengerklient (amsn, kmess, osv) på maskinen, men uten særlig hell. Fått diverse linker med "enkle" guider som jeg skulle følge, men får altså bare ikke lastet det ned. Tyr derfor til hjelp her, og håper noen kan komme med en MEGET detaljert instruks. Er rimelig håpløs på dette området. Type klient spiller egentlig ingen rolle. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er ute etter støtte for webcam kan du prøve kopete (riktignok en kde applikasjon) Men den fungerer utmerket.

Kopete ligger i pakkebrønnen til ubuntu.

Personlig foretrekker jeg Kopete.

-Amsn kan lett bli litt rotete, men er den som ligner mest på MS messenger.

-Pidgin har et veldig enkelt grensesnitt, men fungerer til det den skal (Innebygget IRC-Client)

-Emesene er også en messenger-klient Denne finnes også i pakkebrønnen.

Endret av Janvi
Lenke til kommentar
Vet ikke om pidgin er installert, hva er det for noe egentlig?

Hvor finner jeg terminalen? Har fått spørsmål om jeg vil laste ned i terminalen tidligere, men uten at jeg vet hva det er. hehe

Mener ikke å være drittsekk eller noe, men hvor mye har du egentlig sett i menyene i Ubuntu? Der finner du Pidgin under Programmer - Internett og du finner også mulighet for å installere andre programmer under Programmer - Legg til/fjern. Sistnevnte kan brukes istedet for å skrive inn sudo apt-get install <programnavn> i terminalen.

Terminalen finner du også i menyene. Det kan minne litt om Dos-vindu i Windows, men er et mye bedre verktøy.

Lenke til kommentar

Er det med dette grernsesnittet? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13031882

I såfall så tror jeg add/remove ligger litt gjemt i grernsesnittet. aMSN skal ligge i pakkebrønnene, om du kun trenger IM uten video og lyd så bør pidgin fungere mer enn bra nok, denne (eller Empathy tror jeg programmer som kommer til å overta heter) er som regel standard programvare i de fleste Gnome-baserte distroer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...