Riot™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Hei hei. Nå har det seg slik at jeg er på utkikk etter ny TV og vil handle det inn til sommeren. Har sett på denne Philipsen men vet fint lite om Philips generelt. Er denne tven et godt valg for pengene? Komplett har den til 13k, noe som jeg synes er ypperlig for en 47" FullHD tv. Bruken vil være Xbrikke 360, PC og selvfølgelig TV. Det jeg mest lurer på er hvordan svartnivået er på PFL740 serien? Ambilight har den vel, regner jeg med (i følge komplett)? Har ikke hørt annet enn gode ting om ambilight og jeg bruker selv en lampe til å lyse opp bakveggen for pcskjermen min. Med farge vil vel dette bli enda bedre. EDIT ADD: Ser ut til at den IKKE har ambilight? Ser at dog 47PFL7603H har ambilight. Er dette en bedre skjerm å satse på? http://hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?...8&view=spec Endret 28. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg kjøpte 42" PFL7403 igår. Akkurat som alle tester sier så har den et helt fantatisk sortnivå, og til prisen så er den et kupp. I tillegg er kontrastnivå og farger skikkelig bra selv om fargespruten kanskje er hakket vassere på sony W4500/5500. Jeg bruker den til TV, Film, PS3 og PC, så langt synes jeg den overgår alle mine forventninger, spesielt med tanke på input lag som den overhodet ikke vier noen tegn til å slite med. 7603 er en relativt lik tv men har dårligere bildebehandling, samtidig som den har ambilight. 7403 er den bedre tv'n av disse to. Ønsker du ambilight så bør du gå opp et nivå til 9603 som også har ennå bedre bildebehandling enn 7403. Alikevel må jeg si at jeg tviler sterkt på at du skulle bli misfornøyd med denne tv'n. Jeg har brukt mye tid og energi på å finne den rette tv'n og til slutt sto det mellom denne og sony w4500. Jeg er glad jeg tok det valget jeg gjorde. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Vel, har sett en del rundt og søkt på både 74 og 96/97. Fant ut at 47" PFL97 blir valget. Eller, riktignok står det mellom 42" og 47". Har også sett på Philips Aurea. Noen som har noe å si om den? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Vel, har sett en del rundt og søkt på både 74 og 96/97. Fant ut at 47" PFL97 blir valget. Eller, riktignok står det mellom 42" og 47". Har også sett på Philips Aurea. Noen som har noe å si om den? Aurea bør du sjekke ut før du kjøper. Den lysende rammen er i overkant voldsom og for mange vil den trolig være direkte plagsom, men det er en fin tv. Husk at du betaler fryktelig mye for den lysende rammen... Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Ja jeg synes selv det er litt overkill. Liker fint med fargebelysning bak, men foran kan det jo være en hinder for god del av bildet, og til pc-bruk så vil den sikkert være morderisk, for å si det mildt. Den ser dog utrolig sneksen ut på div. videoer på youtube. rawr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå