Gjest gutt 25 år Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hei, litt historie også.. men må bare få ut litt: Jeg har ganske nylig funnet ut at min kjæreste/samboer har vært utro mot meg. Vi har vært sammen i over 3 år, og bodd ilag 1 1/2 år. Det siste året vi har bodd ilag har ting gått nedover, begge er ikke helt fornøyd med hvor vi er i livet når det gjelder skole/jobb. Vi bodde sammen i en veldig liten leilighet vi ikke ble kvitt, som bare gjorde at vi ble mer deppa.. Heldigvis kunne jeg bo hos min bror av og til, når det ble litt for mye av krangel og sånt. For å gi oss en sjans til å savne hverandre. Jeg kom hjem en dag, og kjæresten min oppførte seg veldig rart. Hun virket ikke som hun fikk med seg noe som helst av det jeg sa til hun, og koste seg ikke i det hele tatt med filmen vi såg. Til slutt dro jeg det ut av hun at noe var galt, og hun innrømmet at hun har vært utro med en på jobben. Denne kollegaen hennes hadde hun sagt til meg før at hun bare var venner med. Jeg hadde mistanke, men hadde aldri trudd at hun kunne gjøre noe sånt mot meg! Hun lovte å aldri besøke han mer, men 1-2 måneder senere så har vi problemer igjen. Jeg går til min brors leilighet som er tom, og hun ringer meg midt på natten en lørdag. Da trenger hun hjelp.. Hun har vert utro mot meg igjen, og glemt nøkklene hos han. Så hun kom seg ikke inn i leiligheten. Veldig skuffet, gikk jeg med på å la hun komme bort. Hun beklager seg igjen, men det tar ikke mer enn en uke før eg oppdager at hun har vert hos han igjen! Virker som en "no-brainer" egentlig, å slå opp. Men jeg har aldri følt så sterke følelser for en jente før. Var overbevist på at det var hun jeg kom til å ende opp med. Utroskapet vet jeg ikke er et resultat av alkohol heller, for hun går villig bort til hans leilighet. Jeg trudde at vi var ferdig med det, men i løpet av denne uken har jeg funnet ut at det har pågått i flere måneder. Hun sier at hun er fortsatt glad i meg, og vil jobbe med forholdet. Og at hun ikke vil ta kontakt med han flere ganger. Men jeg vet ikke hva jeg skal tro... Hun jobber med han, så jeg vet at hun kommer til å se han hver dag. Dessuten er jeg redd for at dersom jeg lar hun være alene etter en krangel kommer hun til å gå rett bort til han igjen. Hun sier at i løpet av det siste året har hun ikke vert helt seg selv. Jeg sa til hun at jeg ikke er sikker på at jeg vil være sammen med hun lenger, og jeg har ikke sett henne i virkeligheten på 2 uker. Vi har bare sendt tekstmelding til hverandre, for jeg klarer ikke å se hun enda.. men vi har snakket mye. Jeg får inntrykket av at denne gangen mener hun det hun sier av at det er slutt, for hun vil ikke miste meg. Det siste jeg sa til hun nå er at jeg vil at vi skal ha det slik vi hadde det før, og komme forbi dette, men jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg kommer til å klare det.... Føler jeg allerede er blitt veldig paranoid, og sjekker facebooken hennes etter det som har skjedd. Så lurer på om det er noen som har opplevd noe lignende, som kan gi noen gode råd? Hvordan kommer man videre etter noe sånt? P.S. Spar meg for idiotiske utsagn som "bare dump henne" og "en gang utro alltid utro", jeg er ikke ut etter meninger. Lenke til kommentar
Gjest Underlat Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hun har sviktet deg uttalige ganger. Hun vil sannsynligvis svikte deg igjen. Mitt råd til deg er å forlate denne jenta. Har du lyst til å gjennomgå det helvete du gjør nå flere ganger i løpet av ditt liv? Jeg skjønner at det er vanskelig å gi slipp på det du elsker mest, men se realiteten i øynene, hun liker en annen også. Du er verdt bedre enn å gå konstant redd for at damen din er utro. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Du sier at dere ikke har sett hverandre på nesten to uker, men at dere fremdeles snakker sammen. Prøv å ta 100% pause i minst en uke hvis det lar seg gjøre. Ikke snakk med henne, fjern/blokk henne fra Facebook, ikke snakk med vennene hennes etc. Hvis du har venner/familie i en annen by du kan bo hos (og det løser seg med jobben dersom du har det), dra dit så du får litt avstand. Når du har vært uten henne en stund vil du ha mye bedre oversikt over hva du egentlig føler, og ting vil forhåpentligvis ha falt litt mer på plass. Dersom du fremdeles tror dere kan være venner og/eller sammen, godt for dere, men ikke bli overrasket om det viser seg at det er umulig. Endret 28. mars 2009 av G2Petter Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Den her var krystallklar. Du må naturligvis kvitte deg med henne, forutsatt at du ikke er en selvpiner som trives med å bli såret gang på gang. Jeg ble litt overrasket over at du ville prøve videre første gangen, men andre gangen også? Lenke til kommentar
isprins Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hu sier at hu er "glad i deg og vil jobbe med forholdet", men har vært utro to ganger ? Det virker som på meg at hu har ett grep på deg, og at hu vet at du er "snill nok" til å se igjennom fingrene med hennes sidesprang. Du må spørre deg selv om hu er verdt dine følelser! Jeg hadde iallefall ikke finni meg i slikt! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) se på dette fra hennes synspunkt, hun sårer deg på verste måte. ikke bare en gang, men hun viser at hun driter i deg og gjør det gang på gang i flere måneder. hun er helt vill etter og forelsket i en fyr på jobben...... hun tenker på han hele tiden sikkert. ikke finn deg i å være backup plan hvis det ikke funker med han nye fyren hennes på jobben. hun vet at hun kan prøve ting med han og hvis det ikke funker bare falle tilbake på deg og love deg at "alt skal bli som det var før". gi henne et ultimatum, deg eller han. dvs hun må slutte i jobben, for så lenge de jobber sammen vil dette ikke slutte Endret 28. mars 2009 av Henrik2k Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 P.S. Spar meg for idiotiske utsagn som "bare dump henne" og "en gang utro alltid utro", jeg er ikke ut etter meninger. Beklager, men er det ett seriøst utsagn du burde ta inn over deg nå så er det: dump henne! NÅ! Hu eier jo ikke respekt over verken deg eller forholdet ditt. Hu fortsetter å være utro, og du fortsetter å tilgi henne ved å hjelpe henne i etterkant. Jeg trodde seriøst ikke hva jeg leste når du sa hun ringte deg midt på natten etter å ha vært utro for å få hjelp til å komme seg hjem?! Hva i h* er det du holder på med?! Du er den eneste som virkelig vil fortsette med dette forholdet, så kutt ALT av kontakt med kvinnemennesket! NÅ! 2 Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 P.S. Spar meg for idiotiske utsagn som "bare dump henne" og "en gang utro alltid utro", jeg er ikke ut etter meninger. Beklager, men er det ett seriøst utsagn du burde ta inn over deg nå så er det: dump henne! NÅ! Hu eier jo ikke respekt over verken deg eller forholdet ditt. Hu fortsetter å være utro, og du fortsetter å tilgi henne ved å hjelpe henne i etterkant. Jeg trodde seriøst ikke hva jeg leste når du sa hun ringte deg midt på natten etter å ha vært utro for å få hjelp til å komme seg hjem?! Hva i h* er det du holder på med?! Du er den eneste som virkelig vil fortsette med dette forholdet, så kutt ALT av kontakt med kvinnemennesket! NÅ! På den andre siden er det jo fint om han holder henne sysselsatt, så vi andre slipper å bli utsatt for henne 3 Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det er ikke noe kjekt å få disse tilbakemeldingene fra oss fremmede her på forumet, meg slik som du beskriver det så vet du vel i grunnen selv hva du må gjøre. Du må stille deg selv disse spørsmålene: - Hvordan kan du stole på henne i fremtiden? - Hva skal til for at du tør å stole på henne igjen? - Tør du stifte familie, få gjeld, hus osv med en slik person og senere kanskje risikere at du mister det meste? - Hvilke tanker vil du få dersom du eller hun skal reise bort for en liten periode, ferie, jobbsammenheng eller lignende - vil du kunne takle dette eller vil du hele tiden ha dette surrende oppi hodet? Det høres ikke ut som at du har det greit og noen ganger er det beste å starte helt på nytt. Selv om du kanskje ikke er interessert i hva jeg selv hadde gjort, så nenver jeg det likevel. Jeg hadde ikke godtatt dette og for min del hadde hun vært ute av døren for lenge siden. Men dette er noe du selv må ta stilling til og så gjøre det beste ut av. Lykke til! Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Dere har vært lenge sammen og hun tråkker på deg istede for å rydde opp i sine feilgrep. Hun har tydligvis ett psykologisk grep over deg. Ikke la det gå for langt, du er for ung til å slite deg ut på feil dame. Lenke til kommentar
Gjest Gutt 25 år Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Tusen takk for svar Jeg har kuttet ut kontakten med hun, og gitt hun et ultimatium - han eller meg. Sikkert vanskelig for mange av dere at jeg kan tilgi noe sånt, men jeg kjenner hun veldig godt. Hun er ikke en manipulerende person, hun har bare dritet seg ut flere ganger. Jeg vil ikke kaste vekk alle minnene våres i løpet av 3 gode år pga at hun har gjort dårlige valg. De første gangene, snakket vi egentlig ikke særlig om saken. Hun innrømmet det, og vi prøvde å glemme det. Kanskje løsningen er å virkelig snakke ut om det, uansett hvor vanskelig det er å høre det. Er det noen som har gjort noe lignende? Tilgitt kjæresten etter et sidesprang? Jeg er villig til å gi hun en siste sjanse, men bryter hun den tilliten igjen så vet jeg at det ikke vil fungere. Vil bli vanskelig for meg, men jeg vil ikke gi slipp på hun Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Tusen takk for svar Jeg har kuttet ut kontakten med hun, og gitt hun et ultimatium - han eller meg. Sikkert vanskelig for mange av dere at jeg kan tilgi noe sånt, men jeg kjenner hun veldig godt. Hun er ikke en manipulerende person, hun har bare dritet seg ut flere ganger. Jeg vil ikke kaste vekk alle minnene våres i løpet av 3 gode år pga at hun har gjort dårlige valg. De første gangene, snakket vi egentlig ikke særlig om saken. Hun innrømmet det, og vi prøvde å glemme det. Kanskje løsningen er å virkelig snakke ut om det, uansett hvor vanskelig det er å høre det. Er det noen som har gjort noe lignende? Tilgitt kjæresten etter et sidesprang? Jeg er villig til å gi hun en siste sjanse, men bryter hun den tilliten igjen så vet jeg at det ikke vil fungere. Vil bli vanskelig for meg, men jeg vil ikke gi slipp på hun Nå viste det seg at de 3 årene ikke hadde vært så gode likevel, du sier jo at hun har vært utro over tid. Det høres helt skrudd ut. Dere hadde også bodd fra hverandre da det stod på som verst. Synes du virkelig at hun her er noe å spare på? Redd for å være alene? Hvis du ikke tar det så tungt, så er det jo greit. Jeg tror ikke det vil hjelpe å høre mer om sviket hennes. Forresten, hva mener du med at det ikke vil fungere hvis hun gjør det enda en gang? Hva blir forskjellen? Endret 28. mars 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Dessverre ser det ikke lyst ut, fra mitt ståsted vil jeg si at hun har brukt opp flere sjanser enn hun burde få. jeg vil (kanskje) si at problemet ligger hos deg, dvs at hun har et overtak og dermed kan få i pose og sekk. hun er utro, sier hun ikke skal være det mere, du "tilgir". personlig ville jeg bare bedt henne finne ut hva hun skulle gjøre selv når hun hadde glemt nøklene... men nå går jeg på meninger, ikke råd... mitt råd er som følger, møt henne, gi henne klar beskjed om at forholdet ikke kan fikses, og det er HENNES feil. viss hun ville at det skulle fungere hadde hun styrt seg. du må si ifra, det er viktig her.. hun kommer mest sansynlig til å trygle og be/grine eller liknende, men her må du være "hard"! Ikke vis at du er lei deg, ikke vis at du er såret, før du møter henne trekker du pusten dypt, tenker på at HUN ødela alt, og er dermed ikke verdt det du kan tilby, lås bort alle andre følelser og få det overstått. det gjør vondt (tro meg) men viss du gir klar beskjed og kutter henne ut hardt-ærlig og brutalt, vil du ha mere respekt for deg selv.. ikke nå, men senere, når sorgen dabber av, når disse små tingene kommer til å bety noe.. det vil gi en slags følelse av frihet, at det er du som går ut som vinneren, selv om du nå føler deg som taperen... om du vil være venner med henne senere må være opp til deg, personlig klarer ikke jeg dette, men ser mange får det til å fuhgere. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Han eller deg?!? Du skal ikke ta i denne dama med idltang en gang! Dette er en såpass graverende sak at komplett brudd umiddelbart er eneste svaret. En kan tilgi sidesprang, men ikke slik kynisk manipulering som dette. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Han eller deg?!? Du skal ikke ta i denne dama med idltang en gang! Dette er en såpass graverende sak at komplett brudd umiddelbart er eneste svaret. En kan tilgi sidesprang, men ikke slik kynisk manipulering som dette. true dat Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Eloise Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 JEg vil aldri tilgi hvis kjæresten min blir utro!!! Lenke til kommentar
citronen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Oppdater denne tråden. Følger med i spenning. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Tusen takk for svar Jeg har kuttet ut kontakten med hun, og gitt hun et ultimatium - han eller meg. Sikkert vanskelig for mange av dere at jeg kan tilgi noe sånt, men jeg kjenner hun veldig godt. Hun er ikke en manipulerende person, hun har bare dritet seg ut flere ganger. Jeg vil ikke kaste vekk alle minnene våres i løpet av 3 gode år pga at hun har gjort dårlige valg. De første gangene, snakket vi egentlig ikke særlig om saken. Hun innrømmet det, og vi prøvde å glemme det. Kanskje løsningen er å virkelig snakke ut om det, uansett hvor vanskelig det er å høre det. Er det noen som har gjort noe lignende? Tilgitt kjæresten etter et sidesprang? Jeg er villig til å gi hun en siste sjanse, men bryter hun den tilliten igjen så vet jeg at det ikke vil fungere. Vil bli vanskelig for meg, men jeg vil ikke gi slipp på hun Hei Jeg kjenner meg veldig igjen i situasjonen din. Var sammen med ei jente som jeg trudde var "the one". Fant ut at hun hadde vært utro en gang. Endte opp med å tilgi henne. Fant ut en andre gang, og dum som jeg var, tilga jeg igjen. Trudde ting gikk riktig vei etter det, men som jeg fant ut noen mnd etterpå, så var det eneste hun lærte av det var at hun måtte skjule det bedre, og at hun like godt kunne fortsette fordi jeg hele tiden tilga henne. Hun stoppet aldri med å være utro og ting gikk mildt sagt til hel**tte. Da det ble slutt hadde vi vært sammen i over 3 år, hvor hun hadde vært utro det siste halvannet året. Det er greit å tilgi utroskap. Jeg har bl.a. et vennepar som faktisk kom sterkere ut av situasjonen etter utroskapet ble tilgitt. However, og dette er VIKTIG, det skjedde èn gang. Og der ligger den gyldne regelen. Mennesker kan gjøre feil, og de kan bli tilgitt for det. Men hvis det skjer igjen etter det punktet, så er det noe galt. Det er greit å tilgi utroskap en gang, men absolutt ikke flere ganger. Hun dama sitter nå med tankene om at hun kan gjøre hva hun vil, etter som du kommer til å tilgi henne uansett. Hadde hun virkelig ment at hun skulle slutte med han karen, så hadde hun gjort det etter første gangen hun ble oppdaget, i redsel for å miste deg. Alikevel gikk hun ut og fortsatte utroskapet, noe som viser at hun ikke er redd for å miste deg. Mitt råd er å ikke gå i samme fellen som jeg gjorde. Gjør det slutt, og begynn prosessen med å komme deg over denne dama, og komme deg videre i livet. Det aller viktigste du skal fokusere på nå, er at fortid er fortid. Det at hun var utro mot deg, betyr ikke at neste jenta du møter kommer til å være det. Og jeg veit det er en av tidenes største klisje, men det er kun fordi det er sant: Det finnes flere fisker i havet! Dette er ikke jenta du skal tilbringe resten av livet sammen med. Den jenta kommer du til å møte senere. Lykke til! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er det noen som har gjort noe lignende? Tilgitt kjæresten etter et sidesprang? Jepp, jeg tilgav henne. En uke etterpå så dumpet hun meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå