finfyr Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har lest en del på forumet, og funnet forslag til følgende oppsett: Handlevogn hos komplett. Noe å utsette på oppsettet, evt. andre komponenter som vil gjøre en vel så bra jobb? Må også ha kort til å bruke pcen som dekoder til det lokale kabeltvselskapet. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hva med en Bluray spiller ? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Joda, enig i at det må på plass. Tenkte å starte med en dvd-brenner i første omgang, så får jeg kjøpe til en blueray etterhvert. Kan ikke svi av for mye på en gang, da kan samboeren bli grinete:) Lenke til kommentar
troari Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Prossessor har du fra før? Hvis ikke så ville jeg anbefale E5200 eller E5300. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Prossessor har du fra før? Hvis ikke så ville jeg anbefale E5200 eller E5300. Nettopp, måtte være noe jeg glemte. Synes prisen var litt vel lav ja... Edit: CPU lagt til... Endret 28. mars 2009 av and_mit Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ville bestilt to av disse viftene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316478 De gjør underverker for lyden I tillegg passer Scythe Ninja Mini veldig bra i dette kabinenttet. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Ser at flere anbefaler disse viftene, så det må vel kunne legges til handlekurven. Og ellers er det lite å utsette på oppsettet? Hvordan er mulighetene for utvidelse i kabinettet med tanke på ekstra kort for tilkobling til kabelnettet og evt. flere harddisker osv....? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Det er gode utvidelsesmuligheter for kabeltv, f.eks med denne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=99785 Det er plass til en ekstra hardisk Endret 28. mars 2009 av obergeru Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Da kan det se ut til at jeg kjører inn en bestilling på dette oppsettet. Er det vanskelig å sette sammen dette selv, eller kan en "hobby ekspert" klare dette på egenhånd? Såvidt jeg kan forstå, er det ingenting å utsette på komponentene, eller andre muligheter som ville gitt meg et bedre system? Og hvilket OS anbefales i disse dager til htpc? Lenke til kommentar
troari Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Microsoft Vista Home Premium OEM vil fungere bra. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 OSet har ikke så stor betydning, mediacenteret betyr mer. Jeg ville valgt ubuntu og XBMC. Lenke til kommentar
carwash Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Da kan det se ut til at jeg kjører inn en bestilling på dette oppsettet. Er det vanskelig å sette sammen dette selv, eller kan en "hobby ekspert" klare dette på egenhånd? Såvidt jeg kan forstå, er det ingenting å utsette på komponentene, eller andre muligheter som ville gitt meg et bedre system? Og hvilket OS anbefales i disse dager til htpc? Skal du kjøre xbmc _må_ du kjøre linux (f.eks ubuntu) for å aksellerert videoavspilling på det kortet. Med VDPAU (som aksellereringa heter) kan du spille 1080p på omtret hva det skulle være av cpu. Om du skal kjøre windows tror jeg mediaportal er veien å gå. Personlig anbefaler jeg xbmc. Skal du se tv kan du bruke xbmc som en mythtv frontend og du kan kjøre backend på samme maskin. Sjekk ut xbmc-forumene. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Oi, masse ord her som jeg ikke har vært borti før. Ubuntu eee på min lille laptop er det nærmeste jeg kommer linux, så vet ikke om det blir det første jeg kommer til å prøve. For med windows xp eller vista, vil jeg vel uansett få funskjoner til å se tv, ta opp fra tv, se film i HD osv osv?? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Mediaportal virker på både XP og Vista. http://www.team-mediaportal.com/ Endret 29. mars 2009 av obergeru Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Mediaportal er nok meget aktuelt, så da tror jeg sannelig jeg kjører en XP. Har ikke helt fått sansen for vista enda... Men, er kun et museklikk unna å bestille. Klarer en å sette sammen maskinen selv, eller burde en fått komplett til å gjøre det. Kan vel ikke være så allverdens vanskelig, har gjort lignende for 6-7 år siden, og mye av jobben er vel den samme? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er nok lettere nå enn for 6-7 år siden. Antec Fusion er et lett kabinett å jobbe med. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Komplett er utsolgt for den aktuelle harddisken. Noen annen disk som er like bra, som jeg likegodt kan bestille? Er ett tastetrykk unna å bestille nå. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343055 Samsung diskene går også for å være stillegående. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 I morgen bestilles maskinen, så håper jeg de klarer å sende alt på mandag. Siste sjanse til å komme med innvendinger/tips til andre løsninger på varene i handlekurven.. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 HK har de ikke på lager, og har måttet endre både dvd og harddisk. Noen andre alternativer som burde vært sjekket før jeg bestiller maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå