Gå til innhold

HTPC - ok oppsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at flere anbefaler disse viftene, så det må vel kunne legges til handlekurven. Og ellers er det lite å utsette på oppsettet? Hvordan er mulighetene for utvidelse i kabinettet med tanke på ekstra kort for tilkobling til kabelnettet og evt. flere harddisker osv....?

Lenke til kommentar

Da kan det se ut til at jeg kjører inn en bestilling på dette oppsettet. Er det vanskelig å sette sammen dette selv, eller kan en "hobby ekspert" klare dette på egenhånd? :)

Såvidt jeg kan forstå, er det ingenting å utsette på komponentene, eller andre muligheter som ville gitt meg et bedre system?

Og hvilket OS anbefales i disse dager til htpc?

Lenke til kommentar
Da kan det se ut til at jeg kjører inn en bestilling på dette oppsettet. Er det vanskelig å sette sammen dette selv, eller kan en "hobby ekspert" klare dette på egenhånd? :)

Såvidt jeg kan forstå, er det ingenting å utsette på komponentene, eller andre muligheter som ville gitt meg et bedre system?

Og hvilket OS anbefales i disse dager til htpc?

Skal du kjøre xbmc _må_ du kjøre linux (f.eks ubuntu) for å aksellerert videoavspilling på det kortet. Med VDPAU (som aksellereringa heter) kan du spille 1080p på omtret hva det skulle være av cpu. Om du skal kjøre windows tror jeg mediaportal er veien å gå.

Personlig anbefaler jeg xbmc. Skal du se tv kan du bruke xbmc som en mythtv frontend og du kan kjøre backend på samme maskin. Sjekk ut xbmc-forumene.

Lenke til kommentar

Oi, masse ord her som jeg ikke har vært borti før. Ubuntu eee på min lille laptop er det nærmeste jeg kommer linux, så vet ikke om det blir det første jeg kommer til å prøve.

For med windows xp eller vista, vil jeg vel uansett få funskjoner til å se tv, ta opp fra tv, se film i HD osv osv??

Lenke til kommentar

Mediaportal er nok meget aktuelt, så da tror jeg sannelig jeg kjører en XP. Har ikke helt fått sansen for vista enda...

Men, er kun et museklikk unna å bestille. Klarer en å sette sammen maskinen selv, eller burde en fått komplett til å gjøre det. Kan vel ikke være så allverdens vanskelig, har gjort lignende for 6-7 år siden, og mye av jobben er vel den samme?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...