Erlend Oftedal Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Kjøpte her om dagen et ASUS v7700 Ti for å sette i en Compaq Presario, men opplever noen ulumskheter. Når jeg spiller 3D spill eller kjører skjermbildet over på tv'en, hører jeg en høy pipelyd noe ala den lyden som kommer fra gamle fotoapparter når blitzen er ladet. Denne lyden fortsetter så når jeg går tilbake i windows, og den er ekstremt irriterende. Noen ideer om hva dette kan være? Prøvde kortet i en annen maskin, og da fungerte det fint. Er det en kondensator på hovedkortet som har lyst å fly til de evige jaktmarker? Burde vel hørt lyden når kortet sto i den andre pc'en dersom det var viften på kortet som var problemet.... Lenke til kommentar
simes Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Sikker på at det ikke er skjermen? Jeg har hatt det samme problemet, men med skjermen.. Har aldri hørt om noe slikt fra skjermkortet.. Rør litt på power kabelen til skjermen, det funka hos meg.. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Ellers kan det være at kortet begynner å grave no vanvittig mye strøm, slik at strømforsyninga blir overbelasta, og ikke slutter når det er ferdig. Kan også muligens være en kombinasjon av for lite strøm fra PSU og stab. kretser på kortet som sliter med å holde spenningen oppe. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Sikker på at det ikke er skjermen da. D.v.s. V-sync'n. Ofte henger v-sync'n seg opp på 60Hz i D3D (OpenGL?). Installer nvreffix eventuelt for å ordne dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå