Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Svensen Eksos?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vurderer å bytte ut hele eksosanlegget mitt fra katalysator og bakover til noe litt heftige og større. Bilen er en Toyota Celica T20, 1996 modell med 1,8l motor. Syntes det er litt fett med litt rå lyd når man gir på litt gass, da man får denne gode følelsen, og en bra brummende lyd, samt at det virker som det går fort.

Jeg har spurt Svendsen Eksos om tilbud på å bytte eksosanlegg fra katalysator og bakover, og jeg fikk et tilbud på 5-6000kr. Dette er ferdig montert, med mva, og 2 års garanti. Regner med at dette innebærer et greit brødhøl, noen resonatorer som demper lyden litt osv.

Hva er deres erfaringer med Svendsen Eksos? Er det bra? Fornøyd med resultatet? Bra/dårlig lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk sveist 3" eksos fra downpipe (der eksosen kommer ned under bilen fra Turbo) på min Audi Coupe hos svendsen, med 2 lyddempere, grov og fin lyd på tomgang, men kunne vært mer lyd ved pådrag, men dette kan jo fikses ved å fjerne en lyddemper. midtre lyddemperen de brukte var simons :roll: , men så ba jeg heller ikke om noe rustfritt dyrt anlegg heller. passformen var fin den, ingen klunkelyder eller noe under kjøring. så jeg er fornøyd. betalte 6900.

måtte forresten ringe rundt på mange svendsen avdelinger før jeg fant noen som ville bygge, endte opp med avdelingen på Asker/Bærum

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Kan ikke si noe på lyddemperne Svendsen eksos monterte på Chevellen for meg da jeg skaffet dem selv på forhånd :cool: Men selve arbeidet med å sveise dem fast og skjøte på med dobbelt sett nye 2,5" rør fram til heddersene er jeg fornøyd med. Fint og solid gjort arbeid. Ville egentlig ha anlegget slik at utblåsene kom ut bak bakakslingen, men oppi der var det så trangt og vanskelig å tilpasse at det ble billigst og best med utblåsene skrått ned foran bakakslingen. Meget fornøyd med lyden i alle fall :D

På den andre bilen (Seat Inca) vurderte jeg rustfritt Supersprint for 4-5 år siden (for å slippe vedlikehold, ikke p.gr.av lyd), dette skulle de ha 6000,- for. Ikke så galen pris for å slippe å bytte eksos i framtiden synst jeg, men ble litt dyrt akkurat da dessverre.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Svendsen eksos i Fredrikstad:

Gammel tråd, men min erfaring med Svendsen eksos Fredrikstad er svært dårlig. Jeg er blitt lurt av dem.

De forholdt seg ikke til avtalt pris

De tok ekstremt solid fortjeneste på eksosdelene.

De byttet ikke til nye gummioppheng, men brukte de morkne gamle.

Eksosanlegget hadde dårlig kvalitet og måtte byttes etter 3 år.

Forklaring:

De ga meg en totalpris i kassa (med moms), som ble forhøyet ved betaling. De nektet da for å ha gitt meg en annen pris i utgangspunktet. Et lurt tips er nok å få prisen skriftlig, for å slippe slik ubehagelig overraskelse.

Eksosdelene selges av annen aktør til ca 1/3 av prisen fra hva Svendsen eksos skriver som delepris i sin faktura. De skrev en hyggelig timepris på noen hundre, men totalfortjenesten på 15 minutters jobb var svært stor.

Det nye eksosanlegget begynte å lekke etter omtrent 3 år. Da fant jeg ut at de ikke hadde satt på nye gummioppheng. Slik at eksosanlegget fikk en ekstra påkjenning pga. bruk av gamle morkne gummioppheng, anlegget hang dermed ikke slik de skulle. Sveisekjøtene ved lyddemper sprakk opp på grun av dette. Det manglet også gummioppheng et par steder.

Det siste oppdaget jeg jo ikke med en gang, da jeg ikke tenker på å få heist opp bilen et annet sted, eller står inntil montøren, for å sjekke at jobben gjøres skikkelig.

Dette er Svendsen eksos Fredrikstad, så annen Svensen eksos kan selvsagt være bedre eller dårligere.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...